Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Bor langt unna så ikke så ofte vi ses... Føler ho sliter litt med dialekta mi også
Pleier liksom ikke ringe ho for å slå av en prat...... Det gjør jeg egentlig ikke med mamma heller for den saks skyld....
Det er supert! Men hun er ung da. Rett over 40. Vi er nesten litt på venninnefronten. Kan snakke om alt, drikke vin, shoppe, reise på ferie osv![]()
Hohoho, sliter med dialekta? Har ikke oppfatta av skrivemåten din at du har noe særlig dialekt å snakke om.... Kristiansandsdialekt er iallfall ikke vanskelig for oss "Bokmålinger" å forstå. Jeg bodde en gang med ei ifra marnardal, den sleit jeg litt med. Og kvinnesdal/Flekkefjord måtte jeg også anstrenge meg litt for å forstå... Men nå etter noen år her i sør så går de fleste dialektene greit...
Litt anstrengt forhold. Spesielt etter vi fikk barn. Både hun og svigerfar sliter med å forstå at sønnen deres er en voksen mann nå, og ikke den lille gutten deres. Så vi blir rett og slett behandlet som unger. Når vi sier at de ikke får lov til f.eks. gi ungen vår på 8 mnd sjokolade eller andre ting med sukker så overhører de oss. De svarer, reagerer ikke, bare fortsetter med det som om ingen har sagt et ord. De tåler ikke det faktum at dette er vårt barn, ikke deres. Jeg har fått kjeft av de på grunn av ting de mener vi gjør feil med sønnen så mange ganger nå at jeg har ikke tall lenger. Det er alt fra at maten han får ikke lenger er helt finmost, til klærne jeg har på han, når når vi legger han. Det hjelper ikke å si at han faktisk er min sønn, og at jeg kjenner han best, for de har jo tross alt oppdratt et barn før, så dette kan de.
Da jeg gikk gravid kom svigermor med en kommentar om at det var enda tre år til jeg kunne ta et glass vin. Så hun hadde allerede bestemt både at jeg SKULLE amme, at jeg skulle amme i to og et halvt år, og at det ikke var greit for meg å ta et glass vin under ammingen. Dette er MINE valg, og for meg er det ikke greit at hun tror hun kan ta de for meg. Samboer klarer desverre ikke snakke med henne, så jeg ser for meg noen tøffe episoder i framtiden![]()
Litt anstrengt forhold. Spesielt etter vi fikk barn. Både hun og svigerfar sliter med å forstå at sønnen deres er en voksen mann nå, og ikke den lille gutten deres. Så vi blir rett og slett behandlet som unger. Når vi sier at de ikke får lov til f.eks. gi ungen vår på 8 mnd sjokolade eller andre ting med sukker så overhører de oss. De svarer, reagerer ikke, bare fortsetter med det som om ingen har sagt et ord. De tåler ikke det faktum at dette er vårt barn, ikke deres. Jeg har fått kjeft av de på grunn av ting de mener vi gjør feil med sønnen så mange ganger nå at jeg har ikke tall lenger. Det er alt fra at maten han får ikke lenger er helt finmost, til klærne jeg har på han, når når vi legger han. Det hjelper ikke å si at han faktisk er min sønn, og at jeg kjenner han best, for de har jo tross alt oppdratt et barn før, så dette kan de.
Da jeg gikk gravid kom svigermor med en kommentar om at det var enda tre år til jeg kunne ta et glass vin. Så hun hadde allerede bestemt både at jeg SKULLE amme, at jeg skulle amme i to og et halvt år, og at det ikke var greit for meg å ta et glass vin under ammingen. Dette er MINE valg, og for meg er det ikke greit at hun tror hun kan ta de for meg. Samboer klarer desverre ikke snakke med henne, så jeg ser for meg noen tøffe episoder i framtiden![]()
Det her høres litt brutalt ut og kan hende det gjør mer skade enn å hjelpe, men du må vel kanskje bare begynne å "true" med at de ikke får ha samvær med barnebarnet hvis det er sånn at de skal kritisere alt dere gjør og kommanderer deg. Det virker jo ikke som at de har noe respekt for dere!
Selv om de nå er besteforeldre så er det da ikke et selvfølge at de skal få være en del av livet deres når de oppfører seg sånn![]()