Svigermonster....

Lizz83

Gift med forumet
Vi fortalte endelig nyheten om et nytt barnebarn i går og det ble ikke godt mottatt av moren til sambo. Hun svarte med "Hva faen er dette?? Dere er jaggu meg gode til å planlegge!" (skikkelig ironisk).
Og nå hører jeg at de har en skikkelig diskusjon over telefonen...

Fy faen så sur jeg er!!!! Og i følge henne så er jeg heksa som ødelegger alt for sønnen hennes.... Har ikke ord engang for hvor sjokka jeg er!

Himmel og helvete!
Eg hadde blitt så forbanna, eg hadde sakt "DRID I, viss du vil ver eit dass, så versego!"
Så hadde eg latt na fått tenkt seg om!

Nå ble jeg virkelig satt ut:s enn å si noe sånn... Hadde jeg vært deg så hadde jeg blitt flyforbanna! Håper samboeren din sier til henne at slik går det ikke an å oppføre seg!

Du er født i 1983 og dere to har et barn sammen fra før??
(om du hadde vært super ung, vært kjærester i 3 uker og alt det der, kan man forstå at de "voksne" reagerer, MEN ikke sånn selvsagt...)

Fy fillern så dårlig gjort! Jaja, hun bestemmer jo tydeligvis allerede nå hvilket forhold hun skal få til sine barnebarn. Hun kan iallfall IKKE klandre deg når du ikke foreslår besøk til bestemor i fremtiden..
Åh, jeg hadde blitt sint! Du får trøste deg med at det er hennes tap!! Gi mannen din en klem, det er sikkert vondt for ham å få den reaksjonen av moren sin..

MASSE lykke til og gratulerer med det lille vidunderet!

Ja, født i 83, 1 barn sammen og vi har vært sammen i snart 10 år. Hun er et ordentlig hespetre og vi har hatt våre krangler tidligere... Er mange kameler jeg har svelget, men etter den siste store krangelen vår så trodde jeg virkelig at hun hadde skjerpet seg....

Desverre så er hun den eneste vi har av familie i denne delen, men jeg tror ikke jeg orker å ha noe med henne å gjøre når hun er sånn... Heldigvis så skal jeg ha med datteren vår bort på fredag for å hilse på min familie. Det blir godt for meg i alle fall.

har ei svigermor sjøl som ikke liker detta helt. je og typen har vært.sammen i litt over 5år og hu meiner hu ikke kjinner meg godt nok og hu har spurt flere ganger om hvorfor je.ikke tok abort. og dette er da doms første barnebarn. men svigerfar er glad .

Makan til frekk svigermor har jeg ikke sett! Jeg hadde nok ikke sittet der og tatt imot dette! 

Min hoppet i taket av glede! Jeg fant ut at jeg var gravid ei uke etter datteren vår fylte 1 år. Det var ikke planlagt og jeg var livredd for hvordan familien kom til å reagere på to såpass tette barn. 
Men hun ble overlykkelig, og tårene bare strømmet på!

Lisemor90 skrev:
har ei svigermor sjøl som ikke liker detta helt. je og typen har vært.sammen i litt over 5år og hu meiner hu ikke kjinner meg godt nok og hu har spurt flere ganger om hvorfor je.ikke tok abort. og dette er da doms første barnebarn. men svigerfar er glad .

da har ho ikke gjort nok innsats da i å bli kjent med deg.. 5 år er tross alt good tid og et langt forhold!

godt vi har svigerfedre.. de er alltid så snille og rolige de syns jeg :D

hva f***!
dette går jo ikke ann! voksent menneske! jeg skjønner godt hvordan du reagerer! jeg håper samboeren din får litt vett i skallen hennes.. det er jo tross alt sønnen hennes! ho bør jo være glad på hans og dine veine med nytt barnebarn! 10 år er lenge! virka nesten som dere akkurat ble sammen, brukt alle pengene på fyll og at dette var første gang dere lå sammen! seriøst kjenner magen knyter seg litt!

jeg håper dette ordner seg for dere! og at dere får et bedre forhold, selv om ho tydligvis har sagt sitt.. for dette er et surt miljø både for deg og barna... de merker jo denne atmosfæren!

syns synd på deg! dette skal jo være en glad tid!

Lisemor90 skrev:

da har ho ikke gjort nok innsats da i å bli kjent med deg.. 5 år er tross alt good tid og et langt forhold!

godt vi har svigerfedre.. de er alltid så snille og rolige de syns jeg :D

Herlighet.... for ei dame...
Nei ikke br deg om henne, må være noe alvorlig galt med henne...
Hva slags grunn har hu til å si at det var dårlig planlagt? Datra deres er jo snart 3 år jo...

Hæ??
Går det virkelig ann å oppføre seg sånn? Vet virkelig ikke hva jeg skal si!
Målløs.

Kjenne eg blir så sjokkerte å irriterte på dåkkas vegne! Går det an å oppføra seg sånn, voksne damå... Dåkke har jo vært sammen lenge. Uansett hva hu måtte meine så burde hu hatt vet til å holda kjeft... kjempe frekt. Det skal jo liksom ver ei kjekke tid for dåkke.
Godt du har godt forhold til din familie:) forstår godt at du blir sure på svigermor di for sånn skal det ikkje ver...
Synes synd på mannen din, må jo ver fælt å få en slik reaksjon av morå si...
Håpe du får nyta denne tidå;) Får vel god støtte og mye glede fra din familie i all fall;)

Kjenner jeg blir sint på dine vegne.. Og ufattelig takknemlig for den svigermora jeg har.. Hun heiv seg rundt halsen på meg før hun gratulerte sin egen sønn :p

Men hvorfor i alle dager er dette da "dårlig planlagt"????

IrenePirene skrev:
Kjenner jeg blir sint på dine vegne.. Og ufattelig takknemlig for den svigermora jeg har.. Hun heiv seg rundt halsen på meg før hun gratulerte sin egen sønn :p

Men hvorfor i alle dager er dette da "dårlig planlagt"????

Tror hun mener at det er dårlig planlagt fordi jeg ikke har fått jobb enda, fordi det er dødsvanskelig å få seg lærerjobb her (og jeg kan ikke pendle til nabobyene av praktiske årsaker med henting/levering av snuppa i bhg). Men jeg har søkt studieplass til høsten og at jeg har opparbeidet meg rett til foreldrepenger fra Nav, så vi ser ikke helt problemet.

Pluss at hun vet ikke at vi har en annen plan egentlig om flytting, bhg plass og leilighet og ny jobb til sambo. Vi har ikke sagt noe fordi sambo har ikke bestemt seg helt for hva han vil enda.

Men hun er dramaqueen delux... Det sier sambo og søsteren hans også og det gjelder uansett. Hun skal liksom lage planene for deg... Og hvis vi (spesielt jeg) gjør som hun sier så blir hun ufattelig sur.

hvordan går det med svigermor? har ho fått roa seg ned nå og begynt å glede seg over nytt barnebarn? :D

kjenner jeg blir skikkelig sur på dine vegner altså... Vet selv alt om svigermonster. Her fikk svigermor vite at jeg var gravid pga søstrene til samboeren min har sotte å sagt til hu at de trur jeg er gravid, da ringte hun samboeren min og sa, er det sant at jeg skal bli bestemor? så svarte han jo da selvfølgelig ja, så svarte hun bare åja, så fint... å jeg lover dere det er ikke noe hun synes er fint. Hu har  ikke ringt meg eller sagt noe til meg. og dagen etterpå ringte hun samboeren min for å invitere på familie middag, men at det var uten kjæreste! så hu er flink å vise at jeg ikke er en del av familien.
Men det beste vi kan gjøre er vell å heve hodet, å vise vi er bedre enn det de er!! svigermonstre er noe dritt...

NewOne1 skrev:
kjenner jeg blir skikkelig sur på dine vegner altså... Vet selv alt om svigermonster. Her fikk svigermor vite at jeg var gravid pga søstrene til samboeren min har sotte å sagt til hu at de trur jeg er gravid, da ringte hun samboeren min og sa, er det sant at jeg skal bli bestemor? så svarte han jo da selvfølgelig ja, så svarte hun bare åja, så fint... å jeg lover dere det er ikke noe hun synes er fint. Hu har  ikke ringt meg eller sagt noe til meg. og dagen etterpå ringte hun samboeren min for å invitere på familie middag, men at det var uten kjæreste! så hu er flink å vise at jeg ikke er en del av familien.
Men det beste vi kan gjøre er vell å heve hodet, å vise vi er bedre enn det de er!! svigermonstre er noe dritt...

what!? jeg blir oppgitt og lei meg når jeg leser innlegg som deres! tenk å være sånn mot sønnens kjærste! hvem inviterer på middag uten kjærste? det er jo såå barnslig..når en har følge så sier det seg selv da at da er de automatisk bedt.. det blir jo som på barneskolen der en må større om å få lov å være med?!.. jaja håper dette ordner seg og og! og ja! hev hodet!!!!

Ja. Å det er familie middag som skal være fordi hu har funnet seg ny type å vil at ungene skal bli kjent med han. Men min sambo vil ikke før han der nye fyrn til svigermonster hadde ringt hu å fortalt for en stor idiot sønn hennes var. Men så får det meg til å tenke hvordan mor ringer sønnen sin å sier det?? Åsså noen dager etter førventer hu at han skal stille opp å hilse på den nye mannen? Før meg virker det helt bort i natta.. Å jeg tenker vist hu uansett skal ha kjæresten sin der. Hvorfor kan ikke ongene å det? Jeg er ikke bare en random han plukket på gata. Vi har vært ilag i over 3 år å jeg bærer trossalt hennes barnebarn.. Heldigvis er svigerfar en drøm!!

Back
Topp