Svigermødre

Kidada

Glad i forumet
Hva er det som gjør at du liker eller ikke liker din svigermor?

Her er hun et sant helvete, og sist så langa ho ut om at ho skjems fordi gubben er hjemme i pappaperm og ho er flau over det og at han burde hatt sparken osv osv..[8|]
Og da vi sa at nå var det nok fra hennes kant og ba ho gå, det nekta ho og langa ut videre.. hvilket endte med at gubben snurra ho 180 grader rundt, skyfla ho ut av stua, ut av ganga og smekka igjen ytterdøra.. [:@] Haha TRAGIKOMISK![:D]

Nå skal det sies at dette bare er dråpen da, ho legger seg oppi alt og kritiserer alt, men det kan jeg leve med, men direkte nedlatende ting om oss personlig gidder vi ikke høre på...

Er vel ikke det at jeg ikke liker svigermor i det hele tatt, har bare litt problem med at ho legger seg oppi våres private ting ganske ofte. Og ringer sambo hver dag for å mase på ditt og datt, "husk å betale den og den regninga.. blablabla" osv. Som jeg ser på som unødvendig og plagsomt! Irriterendes i lengden..
Ho har vært vant til at det bare har vært de to de siste 9 årene, men uansett. et sted går grensa mi iallfall..

hun er himmelen fordi:
- tobias forguder henne, og følelsen er gjensidig
- hun blander seg ikke oppi ting hun ikke har noe med
- hun kommer med gode råd hvis man spør
- hun er superduper til å bake [:D]
- hun lager satans gode middager
- hun har oppdratt verdens beste mann
det er masse mer også, men dette er i hovedtrekk tingene som gjør at hun er verdens beste svigermor

ORIGINAL: Tuttamoor

Er vel ikke det at jeg ikke liker svigermor i det hele tatt, har bare litt problem med at ho legger seg oppi våres private ting ganske ofte. Og ringer sambo hver dag for å mase på ditt og datt, "husk å betale den og den regninga.. blablabla" osv. Som jeg ser på som unødvendig og plagsomt! Irriterendes i lengden..
Ho har vært vant til at det bare har vært de to de siste 9 årene, men uansett. et sted går grensa mi iallfall..

Arrrh blir sprø av sånne folk! Snart må ho vel gi slipp på sønnen og la han leve sitt eget liv?!

Her er det heldigvis ikke så ofte vi hører noe fra den kanten, men når vi først gjør det så går kjeften non-stop om alt mulig rart, og på repeat!

ORIGINAL: Dollface

hun er himmelen fordi:
- tobias forguder henne, og følelsen er gjensidig
- hun blander seg ikke oppi ting hun ikke har noe med
- hun kommer med gode råd hvis man spør
- hun er superduper til å bake [:D]
- hun lager satans gode middager
- hun har oppdratt verdens beste mann
det er masse mer også, men dette er i hovedtrekk tingene som gjør at hun er verdens beste svigermor

Å herlig dame![:D][:D]

En ting er sikkert, håper jeg blir sånn som dette og ikke som svigermonsteret mitt![8D]

Ja nei, her har hun sletta meg fra FB. Ikke at jeg har noe med feiden som pågår mellom gubben, hun og andre familimedlemmer.
Vi har hatt en god tone hele veien, men tydeligvis ikke............???[&:][8|]

Er bare så forbanna baaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarnslig!!!!!!!![:'(]

ORIGINAL: Trude Ellerei

Hun er bare gjennomsnill og veldig glad i sitt barnebarn.
Men hun har ikke helt de sosiale antennene stilt inn riktig. Hun er så absolutt ikke opptatt av skikk og bruk/vanlig høflighet.
Men til gjengjeld, vet man alltid hvor man har henne (bortsett fra når hun kommer uanmeldt). Hun sier det hun mener, og gjør stort sett som hun vil.
Og det forventer hun at alle andre gjør også.
Veldig befriende, men noen ganger ganske irriterende (som f.eks da jeg ble sittende alene ved middagsbordet på julaften, fordi alle var ferdige med å spise før jeg fikk begynt - jeg hadde min sønn å stelle akkurat da. De skulle ut å røyke, og deretter se tv.)

Jeg både liker og ikke liker henne.

Hun har gjort ting tidligere, som gjør at jeg aldri vil stole helt på henne, og aldri la henne passe min sønn. Men alle har gjort tabber i sitt liv, noen større enn andres. Så vi, fremfor min mann, har tilgitt henne - selv om vi er litt forsiktige med tilliten.

Oi hyggelig julaften liksom!

Liker folk som er rett frem og ærlige, men noen ganger så kan man jo sensurere seg selv litte pitte grann!

ORIGINAL: Tuttamoor

sign, men på bunn og grunn er hun hyggelig og mener det godt. Mitt syn på svigermor går opp og ned. Fra topp til bunn[8D]

Jeg liker svigermor fordi hun:
- Elsker barna mine!
- Barna mine elsker henne
- Hun stiller opp
- Hun forteller meg at hun er stolt av meg og det jeg gjør
- Hun er flink til å holde kontakt
- Hun er super! [:)]

ORIGINAL: Jadasåneida

Ja nei, her har hun sletta meg fra FB. Ikke at jeg har noe med feiden som pågår mellom gubben, hun og andre familimedlemmer.

WHAT!!!

Det tar kaka! er ho 14 eller?? [8|]

ORIGINAL: Kidada

ORIGINAL: Jadasåneida

WHAT!!!

Det tar kaka! er ho 14 eller?? [8|]

Ja det skulle man tro i visse tilfeller.[&:]
Det samme skjedde for litt siden også, men da trodde søsteren svigers at det var den andre datteren som hadde vært inne å gjort det(hun har passord og alt, en liten kontrollfreak av drittunge på 28! "Sorry"!!!)
Uansett, sendte bare en venneforespørsel, og den ble godtatt ganske kjapt.

Så skjedde det jommen her i forrige uke og, spurte liksom "hva er det som skjer"? "Ja nei, det var vel denne fjesboka som er på tur!" Men, hun har nå ikke godkjent forspørselen igjen heller da.
Og skal sies at jeg ikke er venn med søstra hans heller noe mer, hun har visst slettet meg fra sin venneliste samtidig som mora i forrige uke.

One big happy family!![8D]

Hvor skal jeg begynne? Stor fare for å ende opp med å vinne kåringen "verste svigermor 2010" eller no, hehe.. [:D]
Neida, stort sett er hun nokså grei egentlig.. Men de gangene det skjærer seg (sånn 1 av 3 ganger jeg ser henne kanskje? [;)]) så skjærer det seg virkelig også. Mange ganger mener hun til og med ting godt, men de antennene hennes er nok stilt inn på et annet århundre enn hva vi lever i nå, så det ender ikke alltid like bra.

Hun er den typiske overbeskyttende mor som aldri vil gi slipp på sønnen sin og som mener at ingenting er godt nok for ham, med ymse resultater. Den "ringe sønnen sin hver dag for filleting" er blitt en vane her, og egentlig ikke noe jeg tenker over engang, det er så mye verre ting hun har funnet på i årenes løp at.

Kan jo nevne sånn fort bare for å danne et visst bilde av ting som har hendt:

-Etter at jeg og sønnen hennes hadde vært sammen i knappe halvåret skulle han egentlig i militæret, men av forskjellige årsaker (ingen av dem hadde noe med meg å gjøre) ble han ikke å verve seg allikevel. Dette fikk jo hun for seg at var jeg som hadde årsaket, og dermed trappet hun opp og regelrett skjelte meg ut fordi jeg ødela livet hannes, og det skjønte hun ikke at han godtok, siden forholdet vårt ikke kom til å vare uansett.

-Hun er en av de som er veldig åpne og ærlige, men ønsker allikevel ikke at folk skal være det tilbake, da er man både frekke og uten oppdragelse.

-Hun mener at hun alltid har rett uansett hvordan ting ligger an, og uansett hvor mye man motsier henne (med bevis) er det alltid du som tar feil.

-Hun dukker opp uanmeldt til alle døgnets tider, og finner alltid noe å klage på som jeg ikke har gjort (eller evt gjort bra nok). Dette kan til og med føre til at hun begynner å gjøre det jeg har gjort om igjen, bare for at hun skal få det akkurat slik hun mener det skal være.

-Siste kapittelet i boken hittil skjedde her om dagen: Jeg er nå høygravid og peser som en hval av det meste. Vi har vaskerom nede i kjelleren, og tørkestativet står for tiden i 2.etasjen. Jeg har nettopp vært og hentet nyvasket tøy nede i kjelleren, gått helt opp i 2.etasjen og hengt det opp, for så å sluntre ned igjen og sette meg i sofaen. Uten at hun ved noen som helst anledning har spurt om jeg trenger hjelp eller noe utbryter hun bare: "Du har nok godt av å trene mer du. Med den kondisen kommer du aldri til å klare deg igjennom en hel fødsel så sliten som du blir av ingenting."

Jaja, jeg kunne vel nevnt mye mer, men ser nå at dette innlegget ble alt for langt som det er allerede. Hun har jo riktignok mange gode sider også, men de episodene der hun ikke er i godt humør skinner så igjennom, at jeg stort sett går og irriterer meg, og gruer meg til å møte henne igjen hver eneste dag.. [&o]

Liker hun kjempegodt!
Hun er så avslappet, mennekselig og stiller opp om det skulle være noe.
Og kjører to timer hver vei bare for å hilse på en time[:D]

He he. Siste hyss fra min svigermor kom i sommer. Hun traff bestevenninnen min på gata, og klarte kunstykket å legge ut om hvor ille det var at vi skulle komme på besøk i to dager. Hun kom til å bli så sliiiiten.

Dama bor 1 time unna oss og vi har ikke sett henne siden mai. Vi kom for å la ungene se hvordan besteforeldre ser ut...

Følte oss velkommen da ja.[:'(]

ORIGINAL: jinta85

Jeg liker svigermor fordi hun:
- Elsker barna mine!
- Barna mine elsker henne
- Hun stiller opp
- Hun forteller meg at hun er stolt av meg og det jeg gjør
- Hun er flink til å holde kontakt
- Hun er super! [:)]

Må bare signere[:)]

jeg er veldig glad i  min svigermor...[:)]
Fordi:

* Tuva elsker å være sammen med henne og svigerfar
* Hu stiller opp og hjelper til alt hu kan
* Hu ser på Anette som sitt eget barnebarn
* Hu har oppdratt en veldig god og snill mann som nå er MIN!!! hehe
* Og når jeg kom hjem fra føden med Sofia, hadde hu og typen ryddet og shinet HELLE leiligheten fra topp til tå slik at jeg ikke sku tenke på det og bare få slappe av..[:)] UTROLIG gald for det ja ! !

Og mye mer også, men er glad for at jeg har den svigermoren jeg har...[:)]

Sefølgelig noen ganger kan man bli litt lei mas å sånn, men det er så sjeldent det er noe, og hu gjør jo ingenting for å mase heller sånn sett, er bare jeg som er rar kansje.. hehe
[:)]

uff altså!

jeg har en svigermor som bare er tvers gjennom god! [:D]

ORIGINAL: Ephexita

ORIGINAL: Kidada

Hva er det som gjør at du liker eller ikke liker din svigermor?

Her er hun et sant helvete, og sist så langa ho ut om at ho skjems fordi gubben er hjemme i pappaperm og ho er flau over det og at han burde hatt sparken osv osv..[8|]
Og da vi sa at nå var det nok fra hennes kant og ba ho gå, det nekta ho og langa ut videre.. hvilket endte med at gubben snurra ho 180 grader rundt, skyfla ho ut av stua, ut av ganga og smekka igjen ytterdøra.. [:@] Haha TRAGIKOMISK![:D]

Nå skal det sies at dette bare er dråpen da, ho legger seg oppi alt og kritiserer alt, men det kan jeg leve med, men direkte nedlatende ting om oss personlig gidder vi ikke høre på...

Du beskrev nettopp min svigermor snuppa.
Har vært et helvette her etter at vi flyttet så hun faktisk kan se oss oftere enn ellers.
Grrrrrr
Hun gjør meg kvalm, rett og slett!!

ÅNEI! Koslig å flytte liksom!!
Skjønner ikke hvilken planet sånne folk er ifra altså!!
Håper det går bra med dere ellers da [;)]

ORIGINAL: lillerosin87

Hvor skal jeg begynne? Stor fare for å ende opp med å vinne kåringen "verste svigermor 2010" eller no, hehe.. [:D]
Neida, stort sett er hun nokså grei egentlig.. Men de gangene det skjærer seg (sånn 1 av 3 ganger jeg ser henne kanskje? [;)]) så skjærer det seg virkelig også. Mange ganger mener hun til og med ting godt, men de antennene hennes er nok stilt inn på et annet århundre enn hva vi lever i nå, så det ender ikke alltid like bra.

Hun er den typiske overbeskyttende mor som aldri vil gi slipp på sønnen sin og som mener at ingenting er godt nok for ham, med ymse resultater. Den "ringe sønnen sin hver dag for filleting" er blitt en vane her, og egentlig ikke noe jeg tenker over engang, det er så mye verre ting hun har funnet på i årenes løp at.

Kan jo nevne sånn fort bare for å danne et visst bilde av ting som har hendt:

-Etter at jeg og sønnen hennes hadde vært sammen i knappe halvåret skulle han egentlig i militæret, men av forskjellige årsaker (ingen av dem hadde noe med meg å gjøre) ble han ikke å verve seg allikevel. Dette fikk jo hun for seg at var jeg som hadde årsaket, og dermed trappet hun opp og regelrett skjelte meg ut fordi jeg ødela livet hannes, og det skjønte hun ikke at han godtok, siden forholdet vårt ikke kom til å vare uansett.

-Hun er en av de som er veldig åpne og ærlige, men ønsker allikevel ikke at folk skal være det tilbake, da er man både frekke og uten oppdragelse.

-Hun mener at hun alltid har rett uansett hvordan ting ligger an, og uansett hvor mye man motsier henne (med bevis) er det alltid du som tar feil.

-Hun dukker opp uanmeldt til alle døgnets tider, og finner alltid noe å klage på som jeg ikke har gjort (eller evt gjort bra nok). Dette kan til og med føre til at hun begynner å gjøre det jeg har gjort om igjen, bare for at hun skal få det akkurat slik hun mener det skal være.

-Siste kapittelet i boken hittil skjedde her om dagen: Jeg er nå høygravid og peser som en hval av det meste. Vi har vaskerom nede i kjelleren, og tørkestativet står for tiden i 2.etasjen. Jeg har nettopp vært og hentet nyvasket tøy nede i kjelleren, gått helt opp i 2.etasjen og hengt det opp, for så å sluntre ned igjen og sette meg i sofaen. Uten at hun ved noen som helst anledning har spurt om jeg trenger hjelp eller noe utbryter hun bare: "Du har nok godt av å trene mer du. Med den kondisen kommer du aldri til å klare deg igjennom en hel fødsel så sliten som du blir av ingenting."

Jaja, jeg kunne vel nevnt mye mer, men ser nå at dette innlegget ble alt for langt som det er allerede. Hun har jo riktignok mange gode sider også, men de episodene der hun ikke er i godt humør skinner så igjennom, at jeg stort sett går og irriterer meg, og gruer meg til å møte henne igjen hver eneste dag.. [&o]

HOLY CRAP!! Har vi samme svigermor eller??

*føler i høyeste grad med deg altså!*

Jeg blir litt glad av å lese om alle de som har fantastiske svigermødre![:D]

Eneste jeg har lært av min svigermor er hvordan jeg IKKE skal bli![:@][:'(]

Men artig å lese hva folk setter pris på fra sine svigermødre, og ser mange av tinga går igjen! Tror jeg skal selge min svigermor og kjøpe en ny.. eller forresten, jeg ender vel med å måtte betale noen for å ta ho! [8D]

Back
Topp