Svigerforeldre

Spets

Første møte med forumet
Hei

Vet dere, nå venter vi ett lite barn til høsten.

Men jeg skjønner meg ikke helt på svigers. Dem har ennå ikke nevnt noe om graviditeten min til meg. Ikke gratulert, eller bemerket at magen har vokst. Har allerede fått en tydelig mage. Ikke ett ord.

Vi hadde dem, og foreldrene mine på besøk for ei ukes tid siden, og mamma klappet meg på magen og sa ett eller annet om den.. i en lystig tone. Men kom ingenting tilbake fra svigerforeldrene mine.
Vi har ett barn fra før av. Var mannen min som fortalte dem om graviditeten for mange måneder siden, så de vet det jo.. Har ikke nevnt til mannen min at de ikke har sagt noe til meg.. synes iallefall en gratulasjon er på sin plass[&o]
Nå skal det sies da at jeg har ett ganske sært forhold til dem, vi har liksom ikke noe kjemi.. Men likevell..

Hva synes dere om dette?

Er jo kjedelig når man ikke får respons på noe såå stort som å få barn...
Mine svigers har heller ikke vært kjempe engasjerte i svangerkapet mitt, de sier bare ta det med ro nå, vet ikke hva som kan skje (har hatt SA tidligere) Og jeg kjenner at det er en skikkelig dårlig følelse... Fått tilsnakk fordi jeg har kjøpt inn ting som de ville kjøpe, men hallo!!! Er jo bare en mnd igjen ca. Må jo få lov til å gjøre meg ferdig!!!

Skjønner at du reagerer på sånt jeg, for det hadde jammen emg jeg gjort også!!! Si det til mannen din, så får han ta det opp med de! De bør jo glede seg til å få barnebarn??

Så kjipt [:'(]

Fikk selv kommentarer som: hvorfor brukte dere ikke beskyttelse, dere er for unge, så feit du blir, kan du bli større nå? Tjukka...osv osv..

Ikke så mye koseligere med de kommentarene så kunne like greit klart meg uten noe som helst..

Synd det blir sånn [&o]

Har det akkurat sånn selv...
De sier ingenting om at de skal bli besteforeldre, de tilbyr seg å hjelpe sambo med ting her i huset men har aldri nevnt lille Knøttet i magen. Og har heller ikke sagt noen ting om alle operasjonene h*n må gjennom før vi får h*n med hjem...
Det er kjempe sårt.

Er bare å håpe på at det kommer seg når gullet kommer til verden og de har ett lite menneske å forholde seg til.[:)]

Ja det er jo litt rart da. Virker som om hun på en måte ikke tør å snakke direkte til meg.. For hun har sånn nervøs latter hele tiden[8|]
Og svigerfar skal liksom være så morsom hele tiden...

Nei jeg vet ikke..

hadde det akkurat likt! ikke et ord om magen/babyen eller graviditeten i seg selv. men nå synes de det er kjempestas da[:D] er ikke de vi ser mest til da, men når vi er der er det kjempestas med daniel. du skal se det går seg til[:)] 

Så tåpelig! Dårlig oppførsel da,de burde i det minste gratulere dere,de er da voksne mennesker,folkeskikken er det heller så som så med høres det ut som,men allikevel da - makan!
Uansett om dere har et sært forhold er det ett lite uskyldig barn på vei,og som dets kommende besteforeldre burde de ta seg sammen,og om ikke nødvendigvis gratulere så i det minste si noe om graviditeten da.
Lykke til,håper de forandrer seg![:)]

Det var som å lese om mine svigerforeldre det der...de brydde seg ikke i det hele tatt når jeg var gravid. Spurte ikke om hvordan jeg hadde det, gratulerte ikke eller noe...

Men nå som snuppa er her, nå er det stas nå. Plutselig er min samboer en kjempefin sønn og babyen er det beste i hele verden. Det er litt rart, og jeg er ikke så begeistra...men for min samboers skyld og for Saga lar jeg det ligge og er glad for at de i alle fall bryr seg nå.

ORIGINAL: Spets

Ja det er jo litt rart da. Virker som om hun på en måte ikke tør å snakke direkte til meg.. For hun har sånn nervøs latter hele tiden[8|]
Og svigerfar skal liksom være så morsom hele tiden...

Nei jeg vet ikke..

Har vi samme svigerforeldre? [8|]

ORIGINAL: Spets

Hei

Vet dere, nå venter vi ett lite barn til høsten.

Men jeg skjønner meg ikke helt på svigers. Dem har ennå ikke nevnt noe om graviditeten min til meg. Ikke gratulert, eller bemerket at magen har vokst. Har allerede fått en tydelig mage. Ikke ett ord.

Vi hadde dem, og foreldrene mine på besøk for ei ukes tid siden, og mamma klappet meg på magen og sa ett eller annet om den.. i en lystig tone. Men kom ingenting tilbake fra svigerforeldrene mine.
Vi har ett barn fra før av. Var mannen min som fortalte dem om graviditeten for mange måneder siden, så de vet det jo.. Har ikke nevnt til mannen min at de ikke har sagt noe til meg.. synes iallefall en gratulasjon er på sin plass[&o]
Nå skal det sies da at jeg har ett ganske sært forhold til dem, vi har liksom ikke noe kjemi.. Men likevell..

Hva synes dere om dette?

Det virker litt snålt!
Min svigermor og samboeren hennes gleder seg masse og tyter om det hele tiden..
Svigerfar og konen gjør det samme, noe som min sambo ALDRI har opplevd at faren hans har gjort uttrykk for før,(da han skulle bli bestefar for første gang..)
Så har vi da X`en til sambo (moren til datteren), hun har gratulert meg men ikke sambo!
Ikke sagt en dritt til han!!
Rart...

jeg har det på akuratt samme måten... å ble veldig lei meg i begynnelsen for at de ikke viste noen interesse overhode... men så beit faen meg å jeg ga totalt f for hvordan de var.. tenkte det at når de er sånn mot meg og lillemann allerede nå før han er født kan de bare ha det så godt... skal jo ikke nekte de å se han, men kommer aldri til å spørre om noen form for hjelp til barnepass osv der fra...

men synes det er utrolig teit at de oppfører seg sånn.. det er deres første barnebarn.. skulle tro det ville vært litt mer stas enn de gir uttrykk for...

å jeg takker gud for at faren min er blid nok for flere hehe så han kompanserer for deres dårlige humør hehe[:D] 

er så morro å se hvor stolt han er som skal bli bestefar hehe...

meeeen nå tilbake til det jeg skulle si hehe, prøv å heve deg over det... du kan ikke tvinge på de barnebarnet om de ikke vil bry seg... å jeg tenker sjøl at når de er sånn så er de ikke verdige til å få passe på barnet mitt...

hvordan var de forrige gang da?
folk er jo veldig forskjellig da. hos oss er det nesten litt motsatt. Mora mi snakket ikke så mye om graviditeten og tok meg (heldigvis) aldri på magen og sånn. Men svigemor spurte jo hver gang hvordan det gikk og sånn.....men jeg tar meg ikke nær av det, mora mi og svigemor er bare helt forskjellig, men det gledet seg nok like mye begge to selv om de ikke viser det på samme måte.

Back
Topp