Svigerfamilien

tullmusa

Forumet er livet
Hei jenter!

Tenkte vi kunne skravle litt om svigerfamiliene våre (vi som har).

Jeg har vært på hjemstedet til min kjære i helga (LITE hjemsted) å feiret bestemoren hannes sin 80-årsdag! Masse god mat og kaker. [:D]

MEN veldig forskjellig fra min familie! De er kristne og litt "prippen" på ting og tang, og rooolige. Hadde det vært en 80-årsdag i min familie hadde jeg vært drita full klokken 22.30 og synget masse morsomme sanger og hatt morsomme leker. Men de sang salmer..[8|]
Var jo veldig koselig, men sååå forskjellig fra min familie! HEhe![;)]

Sånn hadde jeg med x svigers også... Familien min sier ikke nei til en "skarp" en, mens for dem var det noe FYFY
Ikke enkelt det der, fikk jo ikke lov til å røre noe jeg heller... men det funker ikke å bli lagt i tvangstrøye...
Men det verste var penge styret, jeg kom fra en familie med sånn moderat inntekt, mens de var stinn av peng... greit å ha mye penger aldså[:)] men da svigermor låste seg inn i huset og sjekket kviteringe å lignende var grensen nådd for meg... hun ville også at min sambo måtte ha hennes underskrift for å ta ut penger fra sin egen konto... Han var da 27 år...
huff og huff, det kan ikke være greit å være så fanatisk opptatt av penger... Det finnes nok mange rare svigers uti den vide verden...
[:D]

Jeg har et fint forhold til min svigermor (svigerfar død for 3 år siden) Hun er bare 9 år eldre enn meg og vi er på helt samme stasjon. Hun er kanskje til tider litt "yngre" enn meg hehe. Begge våre familier er glade i en fest og er veldig ungdommelig. Våre familier er ganske like. Ikke mye salmer her i gården.[:D][:D][:D]

Jeg har også veldig bra forhold til min svigermor, (min svigerfar døde for 6 år siden.)
Må bare spørre [:D] hvor gammel er mannen din da siden det bare er 9 år i forskjell?

Min svigermor var 18 da hun fikk samboeren min. Jeg er altså 9 år eldre enn samboeren og 9 år yngre enn svigermor. Jaja jeg har vel vært på barnerov .... hehe[:D]

alder er ingen hindring [:D]

Samboeren min var opplært til at alt skulle være "mitt og ditt". Han har alltid fått hver sin julegave og bursdagsgave fra foreldrene sine, og de har forskjellig økonomi. F.eks 300 kr hos mora, og 500 kr hos faren. De har vært gift i massemasse år, og jeg skjønner ikke hvorfor de ikke gir en gave fra mamma og pappa liksom.. Helt til nå nettopp hadde vi hver vår økonomi. Vi betalte halve husleia hver, delte på strømmen, og jeg lånte penger av han for jeg har mindre enn han uansett. Det måtte betales tilbake når jeg fikk penger, og jeg var blakk igjen. Nå er vi heldigvis blitt "ett", og jeg føler vi er blitt mere sammensveiset av det. vi er jo tross alt samboere! Hadde jo vært noe annet hvis vi hadde vært bare kompiser som bodde sammen!

Men det er sånt han har fra familien sin. Måtte betale tilbake 10 kr jeg lånte av svigersøs. Hadde det vært opp til meg hadde jeg ikke brydd meg om det.

Da de var i syden en hel gjeng tok de for eksempel ut penger av kun èn konto, og betalte tilbake når de kom til Norge, så de skulle slippe så mange gebyrer for å ta ut. Så betalte hver enkelt tilbake det den ene tok ut til dem + at de delte på gebyret! Hehe![:D]
Det hadde IKKE jeg orket!

Hadde ikke orket å ha delt økonomi jeg... Når jeg og min sambo. flyttet sammen bestemte vi oss for at vi skulle "dra lasset" sammen... Vi LÅNER ikke penger fra hverandre, pengene har vi sammen!

[:D]Jeg hadde verdens beste svigerfamilie ,de fikk meg til å føle meg velkommen-og elsket fra dag en. De har desverre gått bort nå,og jeg savner dem minst like mye som mannen min. Han,stakkar, har fått svigerfamilien fra helvete han.... Men,det går det også,så lenge jeg er enig i at de oppfører seg jævelig.(Og det gjør de!)

jeg har 2 svigermødre, den ene er som en drøm og den andre noe mer som et mareritt til tider.
skjønner ikke helt hvordan man skal gjøre dette. hvis jeg sier nei til en ting, skal man være sikker på at hun gjør det. hun respekterer ikke det jeg sier som forelder. hun gjør som hun har tenkt uansett.
jeg er veldi imot kyssing på munnen av mitt barn, noe vi har sagt ifra om mange ganger til slutt måtte jeg si ifra om at jeg ikke likte det og at jeg synes det er seksuelt, jeg synes at kyssing på munnen er noe kjærester gjør, men kan ikke si i at det er galt om en mor gjør det på sitt eget barn, hvis dere skjønner hva jeg mener. helt greitt at man gjør det på sine egne men ikke på mitt barn, å hværtfall ikke hvis man ikke spør først. det handler om respekt. jeg respekterer at hun gjør det på sine barn.
svigermor ble kjempesur på meg og jeg var plutseli ikke velkommen der lenger. nå tørr jeg ikke å si hva jeg mener lenger til henne, for hun blir da så sinna. synes det er frustrerende.

det kan jeg forstå. jeg skal ikke klage jeg heller sånn egentli, det blir bare litt for mye av svigermor.
den andre svigermora er helt super, rolig og bedageli akkuratt som svigerfar. skulle hatt flere sånne

Har verdens beste svigers!!
Skal besøke dem nå til helga og gleder meg villt!!

Svigerfaren min er ikke mannen min sin biologiske pappa, heller ikke adoptiv-pappa, men den eneste pappa'n mannen min har hatt, og en SUPER pappa sådan!
Han gleder seg STORT til å bli farfar (første barnebarn) og både han og svigermor har tatt veldig godt imot meg i familien.

Svigermor er den mer praktiske typen (ligner på foreldra mine, på den måten, ja)

Jeg følte meg hjemme der helt fra første gang vi besøkte dem, selv om jeg var veldig nervøs for å treffe dem, så var de bare kjempekoselige og .. ja! SUPRE Svigers!

Mannen min er også veldig fornøyd med sine svigerforeldre, som nevnt så har familien min alltid vert av den praktiske typen. dvs. fiksere og mekkere på alle kanter, det er jo drømmen for en mann som min, som elsker å få lære nye ting om å mekke på hus/bil/osv.. -og som ikke er akademiker akkurat[;)]

Ettersom min kjære er kurder og hele familien hans bor i Irak har jeg desverre ikke møtt noen av dem enda. Faren hans er død, men han har mor og søsken der som han snakker mye med på tlf. De ble veldig glade da han ringte og fortalte om meg og veldig glad på vår vegne når de fikk høre at det blir bryllupp og baby. Bare så trist at ungen vår ikke kan få vokse opp med hele familien i nærheten. Heldigvis har jeg en kjempeflott familie som bor i nærheten og som stiller opp 100 % for oss. De elsker samboeren min og han har blitt en del av familien på rekordtid. Han sier mamma og pappa til mine foreldre (noe jeg synes er kjempesøtt) og trives veldig godt sammen med familien min. Nå må jeg bare jobbe med å lære meg kurdisk så jeg i det minste kan snakke med svigermor på tlf....

Jeg må si jeg er fornøyd med svigerfamilien min. De har tatt godt i mot meg fra dag en, og de elsker barnabarna (som sambo har fra tidl forhold).
Eneste er kanskje at de er litt "kjøligere" enn jeg er vant til med min egen familie. Hos oss er det liksom vanlig med en klem når vi kommer og en når vi går. Men hos svigers er det ikke vanlig. Men jeg klemmer de litt for det jeg da [:D]
Jeg var litt skeptisk til å begynne med, siden vi bor på gården til foreldra hans (i eget hus da). Men jammen ser jeg mer til min familie enn til hans. De er livredde for at vi skal synes de flyr ned dørene hos oss.
Men jeg er jo så glad i besøk jeg da, så jeg synes jo til tider vi ser litt for lite til dem. Ikke store problemet kanskje [:D]

Svigermor har jeg ikke så mye kontakt med, stygt og si det, men jeg tror ikke ho er helt riktig i hodet. Ikke det at hun gjør folk vondt. Men hun bor hos minste bror til sambo, uanz om han er hjemme eller ute på¨sjøen og hun hjelper ikka han økonomisk, bare snylter og stakkaren er jo singel, han kan jo ikke ta med seg dame hjem når mora sitter der.

Svigerfar liker jeg veldig godt, han er over 70 år og sprekere en meg både i munnen og på fest, det skal bli et styr og få ungene til og ikke banna ja. Men jeg syns han er så morsom, kommer alltid med kake når det er noe og feire og han er ikke gneten på penger. Syns han deler ut litt masse penger i ny og ne. Syns ikke han trenger og gi meg 1000 kr i bursdagsgave, julegave, bare være snill gave, syns det er litt ekkelt for vi har så vi klarer oss, men det nytter ikke og si at det er unødvendig. Så vi kjøper dyre og nyttige gaver til han. Penger vil han ikk ha, men ting vi har kjøpt kan han ikke nekte og ta i mot.[;)]

Min famile, både hos mamma og pappa, så tar de seg gjerne en en fest. Har drukket og danset med mormor på disco på danskebåten og 75 års dagen til farmor feira jeg med hennes venniner med sherry, vin og vodka. Kosa meg kjempe masse med de eldre damene og de hadde mange morsomme historier fra de var ung. Hadde det ikke vært for krigen og mangel på tobakk og sprit, så ha de ikke vært det spøtt bedre en oss sa de. De hadde funnet på mer sprell en meg i hvertfall.

Svigerfamilien min er veldig annerledes enn min egen. Hos oss er det ingen som spytter i glasset, og alle er gift og skilt og har dine, mine og våre barn....Vi snakker om alt mulig, krangler høylytt og er ellers ikke redde for å si det vi mener.

Svigers er mer tilbakeholdne på alkohol, har vært gift lenge, og er rett og slett litt mer trauste enn i min familie. Svigermor er skravlete, men litt kjerringaktig, svigerfar er en mann av få ord...sier ikke mer enn høyst nødvendig. De er bare såååå annerledes enn det jeg er vant med.

Men det skal legges til at jeg er glad i dem, og liker dem, det er bare litt merkelig å være sammen med dem noen ganger!!

M

ORIGINAL: mie83

de er kanskje litt tørrere enn familien min, men de er veldig hyggelige og tror nok ikke de spytter i glasset de heller, men er nok mye mer familieorientert på en måte.. kaffe og kaker hver dag er ikke noe jeg er vant med. men jeg tror ennå ikke at jeg har fått noen klemmer av svigerforeldrene mine, familiene har ikke møtt hverandre enda og jeg er veldig spent!! tror nok det kommer til å gå bra, svigerfamilien er veldig koselige og greie!

Steike være! HAr det akkurat likens!

Han familie viser LITE følelser! Rart min kjære er så kjælen som han er med DEN familien! De har også kaffe og kake, MYE kake ofte! Spiser HELE tiden når vi er hjemme hos dem. Mamma har enda ikke møtt dem.. Noe som kan bli en katastrofal kulturkræsj!
Ser for meg at jeg må ha TO bryllupp.. Ett med salmer og preken til middag. Og ett med vin, akkevitt og dans! (sistnevnte er meg! [;)])

familien min er ikke helt god de heller, de har nesten ikke besøkt oss og spør aldri om å være barnpi, der har heldivis de på sambo sin side stilt opp 100% men det er litt irriterende. hadde håpet på mer støtte ofra også.
familien min er veldi spesiel de hjelper/deler på alt så framt den ene tjener grovt på det. jeg har sittet mye barnpi til onkelen min ig til søskene mine men, det er vist ingen gjengjeld der nei. men jeg kan i det minste si at jeg har klart meg bra allikevel, og det er ikke jeg som sitter der med dårlig samvittighet senere fordi jeg ikke har stillt opp.
det kan jo hende at de blir bedre når christoffer og isac blir større.
Jeg pleier å si at sambo har vært uheldig med dama, når man tenker på hva som er med på "kjøpet" [:)]
han er gla i meg da, ettersom han har holdt ut med oss

Jeg kan ikke si noe annet enn at jeg har VERDENS BESTE svigerforeldre!!! [:D] De er så lik min familie,og bare helt toppers!! Kan ta alt fra ei pils til en skikkelig fest med de,akkurat slik jeg er vant til fra hjemme! Og samboeren er like fornøyd med sine svigerforeldre som jeg er med mine! [:D] Ville aldri byttet de ut med noen,og jeg er bare så kjempeglad i de! [:D]

Hmm tja min svigerfamilie, tror ikke det er så mye å si. Har aldri møtt svigermor, sett ho en gang, og svigerfar er vi på besøk til innimellom han er grei han.
Men samboer ønsker ikke ha så mye kontakt med de pga deres oppførsel, som ikke ligner grisen , og det er greit for meg.

Og min familie er vel heller ikke no særlig å skryte av, men jeg har verdens snilleste besteforeldre og de er liksom mamman og pappan min, og de har vi masse kontakt med.

Eller har vi masse kontakt med søsknene til samboer da[:)]

Back
Topp