svigerfamilie

lizzzzie

Elsker forumet
heia jenter.

veit dere hva...det var et mareritt å ha familien til samboeren på besøk i helgen. greit nokk så kunne jeg ikke nekte familien hans i å komme til minnestunden til markus. men det første de gjorde var å prøve å ta over store delene av forberedelsene. å siden dette var andre gangen jeg møtte de, ville jeg ha de litt på avstand, jeg og mamma hadde fikset de meste uansett, å resten av småtingene kunne jeg fikse selv.

så på torsdags kvelden ba moren å søsteren hans om å sitte at med dem, å da begynte de å snakke om da de mistet barn. å moren hans sa at jeg måtte slutte å snakke om markus, å at jeg måtte komme meg videre i livet. greit nokk...jeg forstår henne på at formellt sett så har jeg ingen barn. men hun mente at jeg ikke skulle snakke om markus til venner å bekjente jeg møter på også. noe jeg mener er helt feil. var så på krigstien hele helgen, men klarte å holde masken hele helgen heldivis. fatter ikke hvordan noen kan være så kald, å det før jeg hadde fått markus i graven. å hun kjenner meg ikke heller. å hun klarte ikke gjøre seg særlig populær på de få dagene hun var her. det ble en del heftige diskusjoner med mamma også.

veit dette ble langt jenter, men jeg bare måtte få det ut. hva syns dere om oppførselen hennes?

Først og fremst vil jeg si: kondolerer...

og jeg må si jeg er helt sjokkert over oppførselen til svigerforeldrene dine.. DE skal da ikke pålegge deg hvordan du sørger, hvem du snakker med og om hva?! Alle har sin måte å bearbeide sorg/ og gå igjennom en slik "prosess".. Har desverre ikke noe gode råd, annet enn at det er helt uhørt at folk skal fortelle deg hvordan du skal oppføre deg, eller føle i en så forferdelig situasjon som du og din kjære er i nå..

Tenker på dere!

Klem fra meg [:)]

ORIGINAL: AngeLine

og jeg må si jeg er helt sjokkert over oppførselen til svigerforeldrene dine.. DE skal da ikke pålegge deg hvordan du sørger, hvem du snakker med og om hva?! Alle har sin måte å bearbeide sorg/ og gå igjennom en slik "prosess".. Har desverre ikke noe gode råd, annet enn at det er helt uhørt at folk skal fortelle deg hvordan du skal oppføre deg, eller føle i en så forferdelig situasjon som du og din kjære er i nå..

Tenker på dere!

Jeg skjønner ikke at det er mulig! Vet ikke om jeg hadde klart å holde masken!

Vil bare si til deg lizzzzie, at du er kjempesterk! Og jeg ønsker deg masse lykketil videre.
Du må takle din sorg på din måte.
Stoooor klem <3

Tenker på dere!

ORIGINAL: Reinbue

Jeg skjønner ikke at det er mulig! Vet ikke om jeg hadde klart å holde masken!

Vil bare si til deg lizzzzie, at du er kjempesterk! Og jeg ønsker deg masse lykketil videre.
Du må takle din sorg på din måte.
Stoooor klem <3

ORIGINAL: Lady m/ Baby©

Syns ikke din svigermor skal fortelle deg om hvordan du skal takle DIN sorg. Skjønner mega godt at du reagerer på oppførselen hennes..

Du skal for all del få lov til å prate om Markus, og gjør ting på din måte... At du klarte å holde maska er imponerende etter det jeg nettopp leste, hadde nok eksplodert jeg...

Jeg blir bare lei meg når jeg hører slikt [:(]  Det er ingen måte som er rett eller gal måte å sørge på. Alle som opplever det du og din kjære går igjennom må igjennom en sorgprossess. Og den skal ingen kritisere[:@] Men sånn videre, for din egen del så tror jeg du må ha deg en prat med samboeren din ang din svigermors oppførsel. Han bør kunne si i fra til henne at dere ikke ønsker hennes synspunkter i alle saker.

Lykke til gjennom sorprossessen og opp igjen!!! Mange trøsteklemmer!

Tenker på dere!

Back
Topp