Svigerfamilie

Maddieh

Forumet er livet
Junibarna 2019
Jeg tror denne hører hjemme under familieliv og samliv, selv om jeg ikke er 100 % sikker på det.

I november før vi flyttet så hadde vi en familielunch (mannen sin far, søster og bror, samt stemor (som jeg liker mer enn hans mor))
Og den begynner for så vidt fint.
Men ved ett punkt så ender jeg opp med å avbryte hans far, rett og slett fordi hans sønn er likedann, og jeg vet at den eneste måten å stoppe den lange forelesningen på, er ved å avbryte..
Da kommer han med anklager om at jeg aldri har likt han opp.
Noe som forøvrig ikke stemmer overhodet og kunne ikke vært lengre fra sannheten.
Alt fordi jeg avbrøt han i en "forelesning" om at vegetarisme ikke er løsningen på alt..
Det var snakk om at min mann iblant følte en følelse av at noe var galt med hjertet.
Og da tenkte vi at løsningen (før vi snakket med legen) muligens var å kutte ned på rødt kjøtt..
Vi la ikke an en strategi før etter legebesøk (som viste ingen tegn til bekymring)

Min reaksjon var å si at det ikke stemte overhodet. Men jeg lot det ligge, fordi jeg ville ikke ødelegge den siste lunchen vi hadde sammen, før vi reiste.
Jeg prøvde å ta det opp med bonusmor til min mann etterpå, men hun ville ikke høre noe om det, kanskje fordi hu vet at mannen hennes er vanskelig, jeg vet ikke. Jeg har ikke tatt det opp siden..

Det jeg ikke klarer å la ligge er det han sa. Det gjør meg dypt ukomfortabel, det stemmer ikke med virkeligheten, og det gjør at jeg ikke engang vil besøke de til sommeren, selv om det eventuelt er trygt.
Er dette en overreaksjon fra min side? Bør jeg reagere annerledes?
Bør jeg ta det opp med de, bør mannen min eventuelt gjøre det?
For å være ærlig gir det meg tårer i øynene når jeg tenker på det... For jeg trodde vi hadde ett godt forhold.

I tillegg kom han og leverte noe dagen etterpå, han nektet å komme til døra for å si ha det til min datter og meg.
Hadde det bare vært meg, greit, jeg kunne overlevd det, men han lot det på utover barnebarnet sitt..
 
Har dere hatt noen kontakt etter dette? Du og han? Barnebarnet og han?

Jeg synes vel strengt tatt det kan høres ut som en overreaksjon fra ham.

Hvordan tror du han vil reagere på at du tar det opp?

Det er så mye som spiller inn at jeg har ikke umiddelbart et klart råd utover å prøve å sikre at forholdet mellom bestefar og barnebarn ivaretas. Tenker at det er det viktigste.

Hadde en opplevelse i samme gata for mange år siden, det endte med isfront i et års tid før kontakten ble gjenopptatt. Problemet ble aldri snakket om. :oops:
 
Har dere hatt noen kontakt etter dette? Du og han? Barnebarnet og han?

Jeg synes vel strengt tatt det kan høres ut som en overreaksjon fra ham.

Hvordan tror du han vil reagere på at du tar det opp?

Det er så mye som spiller inn at jeg har ikke umiddelbart et klart råd utover å prøve å sikre at forholdet mellom bestefar og barnebarn ivaretas. Tenker at det er det viktigste.

Hadde en opplevelse i samme gata for mange år siden, det endte med isfront i et års tid før kontakten ble gjenopptatt. Problemet ble aldri snakket om. :oops:
Kun via facetime og da har frøkna vært i fokus eller frøknas oldemor.
Det er frustrerende for meg egentlig.
Jeg vil ikke at han plutselig skal reagere slik ovenfor mitt barn. Er det noe jeg må bekymre meg for, eller er det completely random? Jeg vet rett og slett ikke. Jeg vil beskytte min datter.
 
Ugh, det er så utrolig typisk menn 50+ med utdaterte syn som tror at maskulinitet defineres av hvor mye kjøtt du spiser... Håper de er et utdøende art.

Jeg synes det er berettiget å bekymre deg, ville iallefall alltid vært rundt barnet mitt i nærkontakt med slike familiemedlemmer.
 
Å lure på om det er trygt å besøke noen som bare har anklaget deg for å ikke like dem, ja det syns jeg virker som en overreaksjon. Ble han aggressiv? Eller hvorfor reagerer du så sterkt?

Nå er det selvfølgelig vanskelig å vurdere bare utifra et forum og når man bare har hørt en side av saken. Kanskje ble han bare fornærmet eller følte seg dum fordi du avbrøt han, og dermed kom med en usaklig anklage? Det høres ut som en fillesak egentlig, jeg ville latt det ligge eller eventuelt tatt opp på tomannshånd at du syns det var leit at han følte du ikke likte han og at det ikke stemmer.

Håper det løser seg :)
 
Å lure på om det er trygt å besøke noen som bare har anklaget deg for å ikke like dem, ja det syns jeg virker som en overreaksjon. Ble han aggressiv? Eller hvorfor reagerer du så sterkt?

Nå er det selvfølgelig vanskelig å vurdere bare utifra et forum og når man bare har hørt en side av saken. Kanskje ble han bare fornærmet eller følte seg dum fordi du avbrøt han, og dermed kom med en usaklig anklage? Det høres ut som en fillesak egentlig, jeg ville latt det ligge eller eventuelt tatt opp på tomannshånd at du syns det var leit at han følte du ikke likte han og at det ikke stemmer.

Håper det løser seg :)
Han har en tendens til å bli aggressiv ja. Og han kommer med reaksjoner som det der veldig ofte.
Derfor er jeg usikker på om det eventuelt kan gå utover min datter.
 
Ugh, det er så utrolig typisk menn 50+ med utdaterte syn som tror at maskulinitet defineres av hvor mye kjøtt du spiser... Håper de er et utdøende art.

Jeg synes det er berettiget å bekymre deg, ville iallefall alltid vært rundt barnet mitt i nærkontakt med slike familiemedlemmer.
aldri vært helt komfortabel med å la hu være alene med han. Virker som om han er vant til å holde på som han vil, ingen sier noe imot han.
Mannen min liker ikke engang å besøke han pga måten han er på.
 
Han har en tendens til å bli aggressiv ja. Og han kommer med reaksjoner som det der veldig ofte.
Derfor er jeg usikker på om det eventuelt kan gå utover min datter.

Ja, da blir jo situasjonen annerledes. Det kom ikke frem i startinnlegget ditt at han har en tendens til å være aggressiv eller at mannen din ikke liker å besøke han grunnet adferd. Tenker at den informasjonen er vesentlig å få med :)
 
Ja, da blir jo situasjonen annerledes. Det kom ikke frem i startinnlegget ditt at han har en tendens til å være aggressiv eller at mannen din ikke liker å besøke han grunnet adferd. Tenker at den informasjonen er vesentlig å få med :)
Ja det burde kanskje vært med, men i første omgang er det den episoden som virkelig plager meg. F eks på bursdagen til frøkna hadde han en overreaksjon fordi at hu fikk sin egen kake og ødela videoen av reaksjonen hennes...
 
Ja det burde kanskje vært med, men i første omgang er det den episoden som virkelig plager meg. F eks på bursdagen til frøkna hadde han en overreaksjon fordi at hu fikk sin egen kake og ødela videoen av reaksjonen hennes...

Hva i alle dager? Er det en voksen mann eller et barn det er snakk om?? For en utrolig barnslig måte å opptre. Jeg hadde tatt meg nær av en anklage som du fikk, så jeg skjønner. Jeg hadde nok prøvd å legge det bak meg, men det er nok fordi jeg er ganske konfliktsky. Skjønner godt at du blir litt betenkt over å la han være alene med barnet, det er jo ingen god følelse å være usikker på om han reagerer sterkt mot barnet og hun blir lei seg eller skremt. Skikkelig ekkel situasjon det der. Har ingen råd utover å snakke med mannen din om din uro og at dere sammen blir enig om hvordan dere skal håndtere det. Lykke til❤️
 
Back
Topp