Svetteutslett???

BabyMama

Glad i forumet
Marylin er i løpet av de siste dagene blitt full av kvislignende utslett på halsen og i ansiktet. Tror hun klør veldig også for hun driver å gnid seg i ansiktet med neve hele tiden, stakkar. Flere bebiser som har lignende å stri med i varmen - og evt. noen som vet hvordan man kan kurere sånt???

Sienna fikk sånn i går å i dag he d berre blitt verre.. Laila sei d e hormonutslett, d går over, men d teke litt tid (måneda?) [8|]

Ho Sienna hadde litt sånn på halsen når vi fortsatt va på sjukehuse å då sa dei at ej måtte rense dei me klorhexidin... Veit ikkje om d går an å gjer d i ansikte..?

Hei,slik du beskriver utslettene så er det hormonutslett. Babyen min har hatt masse sånn i ansiketet og hodet,det ser helt fælt ut. Og de varer visst i et par måneder. Babyen min er blitt litt bedre av Mildison som vi fikk av legen,men den skal ikke brukes i mer enn en uke.

Mohid født 25-06-06

Kan man bruke a-creme på slikt?

Vi smurte på Pyricept salve på de utslettene vi, og etter ett par dager var det nesten borte! Smurte morgen og kveld. Det er jo verdt et forsøk. Skadelig er det ihvertfall ikke!

Takk for svar! Skal til legen i dag så for se hva han sier. Tror i grunnen ikke det er hormonutslett. Det hadde hun litt av i begynnelsen. Dette ligner mer på noe annet. Alle i sambos familie (engelsktalende) kaller det "heat rash"... Men ikke vet jeg - bare fælt å se på hvordan hun klør hele tiden [&:]

Back
Topp