Svetteutslett ?

Ønskemamma2022

Glad i forumet
Hei :rolleyes:

Jeg har en liten gutt som har fått disse prikkene på overkroppen, øvre rygg og overarmer de siste dagene da det har vært så varmt :wideyed:! Formen hans er fin ellers, ingen feber eller noe... spiser bare litt mindre men det tenker jeg er normalt når det er så varmt som nå :confused:

Noen som har erfaring med slike prikker ? Er det bare svette utslett eller kan det også komme av solkrem? Evt en kombinasjon :wideyed:

7EDEAAEE-4110-427E-BE40-8F5B9844DDC6.jpeg

C037B8D1-B826-4287-8E27-1BFEAD7933E2.jpeg

CC8A07B4-3D4E-4147-920F-9B579DF2BBF0.jpeg

PS: Har snakket med legevakt men de sa vi kunne avvente å se siden han hadde fin allmentilstand og pga prikkene forsvant når vi trykket på de :rolleyes: men lurer fælt på hva dette er :wideyed:o_O
 
Ser ut som sånt varmeutslett min på 18mnd har nå. :) han får også litt prikker av å rulle rundt i gress/sand.
 
Vår på 9 mnd har helt identisk utslett, og jeg har tilskrevet det varmen. Hans sitter over bleiekanten på ryggen. Vet det er fælt å si, men godt det snart skal bli noen grader kaldere :shy:
 
Min på straks to har også fått disse prikkene, jeg har tenkt at det er varmen.
De plager henne ikke og allmentilstanden er god, så da har jeg ikke gjort noe med det
 
Jepp. Varmeutslett. Kommer gjerne av kombinasjon solkrem som tetter porer og varmt/klamt :)

Ene legen her har sagt at man kan prøve faktor 30 istedenfor 50+ om barnet er mye plaget av slil utslett, men da må man gjerne smøre noe oftere. Men huden får puste litt bedre med faktor 30:)
 
Back
Topp