Svetter om natta

Guesswho

Elsker forumet
Himmelbarn
Aprilbarna`15
Hei. Våkner opp til flere ganger om natta, og ofte er jeg helt våt av svette. Er skikkelig ubehagelig! Har lest at skjolbruskkjertelen er mer aktiv når man er gravid, og at man svetter en del mer pga det og for å regulere temperaturen... Flere som sliter med det? Håper det går over rett etter fødsel.. Er ekkelt å våkne våt :(

Hei. Våkner opp til flere ganger om natta, og ofte er jeg helt våt av svette. Er skikkelig ubehagelig! Har lest at skjolbruskkjertelen er mer aktiv når man er gravid, og at man svetter en del mer pga det og for å regulere temperaturen... Flere som sliter med det? Håper det går over rett etter fødsel.. Er ekkelt å våkne våt :(
Ja har begynt å slite med dette, dessverre..:-/ Føler meg skikkelig uren når man står opp. Merker at temperaturen i kroppen er høyere når jeg gjør husarbeid også, mer avhenge av å lufte på verandaen imens jeg driver på. Så er som du sier, håper det går over etter fødselen!!

For å si det sånn, etter forrige fødsel lå jeg bokstavelig talt i en dam av svette hver natt!! :p måtte ha et håndkle under meg pga det! Kroppen samler jo opp vann mot slutten av graviditeten og dette pleier som regel og renne av etter fødsel.

Kanskje du gjør det før? Kroppen er rar den! ;)

Svetter også mer enn jeg pleier! Både når jeg sover og når jeg er litt aktiv, som å gå opp en trapp feks:p

De to siste dagene har jeg også slitt med dette, men bare på dagen da. Er så varm, svett og klam at det er helt forferdelig å ha på seg klær! Det eneste som hjelper nesten er å ligge på det kalde soverommet vårt.

Jeg er også utrolig varm om natta.
Har ei thermodyne som jeg koset meg med før (jeg var en frostpinne), nå er den aaaaaltfor varm :-(
Og i tillegg har jeg lagt på slik madrassbeskytter i tilfelle vannet skulle gå mens jeg ligger i senga, og denne er så tett.
Ofte når jeg snur meg i senga må jeg kjenne etter om det er veldig vått under meg for jeg er redd vannet har gått, så klam blir jeg :-/

Jeg er også utrolig varm om natta.
Har ei thermodyne som jeg koset meg med før (jeg var en frostpinne), nå er den aaaaaltfor varm :-(
Og i tillegg har jeg lagt på slik madrassbeskytter i tilfelle vannet skulle gå mens jeg ligger i senga, og denne er så tett.
Ofte når jeg snur meg i senga må jeg kjenne etter om det er veldig vått under meg for jeg er redd vannet har gått, så klam blir jeg :-/
Takk for tipset!:) Kanskje greit å ha madrass beskytter pga vannet ja, det har jeg ikke tenkt på engang.

Takk for tipset!:) Kanskje greit å ha madrass beskytter pga vannet ja, det har jeg ikke tenkt på engang.

Ja jeg er iallfall redd for senga :-P
Men skulle jeg kjøpt ny madrassbeskytter så ville jeg kjøpt bare til ei 90cm seng.
Gubben nekter å ligge på den da den er så klam og jeg klarer selv bare ha den fra korsryggen og ned. Så den vi har på 180x200cm er mye bretta :-P

Ja her også. Føler meg nesten i overgangsalderen. På dagtid også her da. Og jeg er vanligvis en frysepinn av dimensjoner.

svetter helt sykt på føttene :p klissvåte sokker på dagen og klissvåte barføtter på natta, skikkelig nice ;-)

Hos meg har det roet seg litt heldigvis. Var skikkelig ille tidligere i graviditeten. Dyna og senga var helt søkkvåt...

Her har jeg gått fra å være skikkelig frysepinne til å få en mer normal temperatur :) Men har samme dilemmaet med at jeg til tider svetter mye om natta. Sover med sommerdyne fortsatt, så veldig glad jeg ikke skal være høygravid til sommeren!

måtte dra fram denne igjen..
jeg har vært sinnsyk varm i helt siden fredag egentlig..
og ligger nå i senga med sommerdyne og åpent vindu & det renner av meg! såå ubehagelig :/

hvordan går det med dere andre? hat det gitt seg?

og ligger nå i senga med sommerdyne og åpent vindu & det renner av meg! såå ubehagelig :/

Vært sånn i flere uker...har også tatt i bruk sommerdyna, men må rett og slett ligge uten nesten hele natta...:-/ blææ

Jeg har begynt å svette som en gris- på dagtid!!! Kan sitte rolig i sofaen og kjenne at jeg svetter...

Back
Topp