Svettelukt av sju-åring....

minni73

Betatt av forumet
7-åringen har begynt å lukte stramt svette under armene. Hjelper ikke om vi vasker han hver kveld, heller.
Han har alltid vært en "varm" type og dermed så svetter han veldig lett. Men synes det er aaaaltfor tidlig å begynne med deo på en 7-åring... Vil at han skal være "barn" lenger, hvis dere forstår... Ikke måtte begynne å tenke på om han lukter etc så tidlig.. [:(]

Noen som har lignende erfaringer?

Er nok bare slik det er.. Noen kommer veldig tiligt i puberteten å svette er noe av det første som kommer..
Hadde latt han få deodorant jeg.. kan jo kjøpe en uten parfyme..

Er nok mye bedre med deo en at han blir mobbet for at han lukter svette..

Finnes en på apoteket som forhindrer at han svetter uten lukt!

Takk for svar. Skal nok gi ham deodorant. Var bare så veldig tidlig- lille gutten min.... [:o]

Noen som har opplevd tilsvarende?

7 år er bare få år til prepuberteten og derfor ikke uvanlig tidlig til å få svettelukt.
Noen barn lukter voksen svettelukt under armene når de er 3 år gamle. Ikke det som er mest vanlig, men likevel skjer det.
Beste rådet jeg kan gi er å gjøre vask til en naturlig ting og ikke gjøre ham selvbevisst på det. Event bruke en krystalldeodorant.(ikke bruk deodorant fra apoteket som inneholder parabener og andre tilsettningstoffer).

ORIGINAL: LilleBolle!

Håper du sjekker at den ikke er kreftfremkallende først [&:]

Jeg har en baby som svetter, med lukt[:-]

Haha, stakkars frøken. Hun var en uke gammel (og bada dagen før[:D]) da pappaen skulle nusse de små fine tottelottene... men eeeeeewwww[:o]

ORIGINAL: ©Smartass

Haha, stakkars frøken. Hun var en uke gammel (og bada dagen før[:D]) da pappaen skulle nusse de små fine tottelottene... men eeeeeewwww[:o]

Hahahaha sure babytær ja - helt utrolig at noe så nusselig kan lukte så...surt[:-][:D]

Men er litt annerledes når det er svettlukt under armene, der finnes det kjertler som går på kjønnsmodning og slikt innvikla greier (sånn bare for å være litt faglig hehe).

ORIGINAL: LilleBolle!

Nå vil man vel helst at det skal hindre lukt, ikke hindre at en svetter uten lukt.

Tåfis og svette under armene er jo to forskjellige ting da, hehe. Minstegutten vår som er 6 mndr om noen dager får også forferdelig tåfis stakkars. [8D]

ORIGINAL: MammaOkt

Hahahaha sure babytær ja - helt utrolig at noe så nusselig kan lukte så...surt[:-][:D]

Men er litt annerledes når det er svettlukt under armene, der finnes det kjertler som går på kjønnsmodning og slikt innvikla greier (sånn bare for å være litt faglig hehe).

Hehe, jo, sant det.[8D] Her er det bare tåfis og nakke.... fis[:-] Men sært uansett asså[:D]

Nei, han kom dagen etter termin. Så det ligger nok ikke der.
Vurderer å kontakte helsestasjonen.
Men takk for alle svar [:)]

ORIGINAL: Søte frøken

Var h*n prematur?
De sier at premature kommer fort i puberteten. Ei litta jente jeg kjenner fikk pupper og kjønnshår i 7-8års alder[&o]
Hun måtte begynne med deo. Hun kunne gå på hormontabletter for og roe ned, om jeg ikke husker helt galt.

Har en på 7 jeg og som det lukter fort svette av.
Har begynt å bruke kun den såpen fra Neutral. Har blitt liitt bedre, men må nok kjøpe deo her å.

Evt noe så enkelt som vask under armene morgen og kveld, og rent tøy hver dag. Ofte er de "gammel" svette som lukter, altså som har ligget på huden (eller i klærne) en stund, blitt kald, og så varmes den opp igjen...

kjenner det av min 4 åring !!!innimellom.finner ikke noe mønster på det heller.om det er noen hun har spist.stresset ol.

men jeg skal høre med legen hva jeg bør gjøre.

hmmm... han er nok ikke sååå liten skjønner du[;)]
det skal visst hjelpe å drikke mye vann og være mye i fysisk aktivitet. kosthold kan også påvirke lukt, men hva husker jeg ikke.

Kjøp deo du...ikke noe kult å være den ungen som lukter.

ORIGINAL: Mrs Lutz

hmmm... han er nok ikke sååå liten skjønner du[;)]
det skal visst hjelpe å drikke mye vann og være mye i fysisk aktivitet. kosthold kan også påvirke lukt, men hva husker jeg ikke.

Kjøp deo du...ikke noe kult å være den ungen som lukter.

Sier meg ening her jeg[:D]

Back
Topp