svenskehandel.

Vi handleT kjøttdeig, svinefilet, kyllingfilet, og så var jeg alltid og kikket etter spennende produkter som vi ikke har hjemme - nye sauser, gryteretter, pastaer, etc. Har jo også billig gulost. G og jeg liker å prøve ny mat, så vi har også handlet med oss struts, villsvin og litt forskjellig hjem fra frysedisken i en eller annen svensk butikk. Nå er vi så langt unna svenskegrensa som vi kan komme omtrent, så svenskehandel er uaktuelt

Jeg er ikke så spennende av meg så jeg kjøper bacon i skiver og så har de en saus som heter Korv stroganoff- den er kjekk, siden jeg har en gutt som bare spiser pølser (og bacon) når det kommer til kjøtt, kjekt å ha noe å variere med. Ellers kjøper jeg litt babymat og sombreros med salt, og litt kattemat[8D] Men ikke så ofte jeg er lenger.... å ja, ost bruker jeg å kjøpe til mannen, og så hadde de sirup på flaske, det syntes jeg var lurt [:)] Ellers er lackerol-drops supergode [8D]

Ja, bacon pleide vi å kjøpe også [:)]

Jeg handler i Sverige hver måned, og da tar jeg med meg varer for 2000,-.
Det jeg handler da er: Karbonadedeig, pasta, spagetti, kjøttdeig saus, elggryte biter, ost, kyllingklubber-, vinger- og filet, grønnsaker, reinsdyrskav.
Jeg kjøper også røyk, litt godis, brus.

Jeg kjøper alltid bacon, karbonadedeig, biff og svinefilet. Kyllingfileten har jeg brent meg på mange ganger, så det gidder jeg ikke.

Og så handler vi litt pålegg som vi fryser ned, opg sånne gigantiske goudaoster som vi river og fryser ned i posjonsposer sånn at de passer ti pizza/pai og andre retter som gratineres med ost.

jeg kjøper også litt yoghurt og sånne ting, fordi de har bedre utvalg av lett-produkter i Sverige synes jeg.

Vi pleier å handle melk, kylling, svinefile, sinkesteik ol,babymat og ferdig blandet nan når chr var liten, kattemat, snop, brus,knekkebrød,kaffe,ost, youghurt til chr 8 stk  , te, kjekks og stor pose med ostepopp.
Pære cider uten alkohol.

Jeg handler kyllingfile, karbonadedeig og wock grønnsaker( STOR pose)

flott! takk for tips.. da har jeg skrevet ned det meste unntatt kjøttdeig.. syns den er bedre og billig på rema.. [8D] men mange andre fine tips her.. for jeg har startet nyttårsforsett i år..... orden i sakene!![8D] derav skikkelig handleliste.. [:D]

Grytekjøtt (oksekjøtt i biter), stroganoffkjøtt.

Vi handler som regel karbonadedeig, kyllingfilè, gulost, yoghurt, grønnsaker/wok, sennepsild [8D], grillmat om sommeren (billigere der), pasta, røyk til gubben, snop av og til, energidrikk, ramløsa, ris, hårfarge til meg [8D].. Hmm.. Kom ikke på noe mer sånn i farta 

ORIGINAL: *Flatula*

Vi handler som regel karbonadedeig, kyllingfilè, gulost, yoghurt, grønnsaker/wok, sennepsild [8D], grillmat om sommeren (billigere der), pasta, røyk til gubben, snop av og til, energidrikk, ramløsa, ris, hårfarge til meg [8D].. Hmm.. Kom ikke på noe mer sånn i farta 

er hårfarge også billig der?? ramløsa ja.. det hadde jeg glemt.. takk![8D][:D]

ORIGINAL: Trillemor82

ORIGINAL: *Flatula*

er hårfarge også billig der?? ramløsa ja.. det hadde jeg glemt.. takk![8D][:D]

Ja der kan man finne billig hårfarge [:D]. Den jeg skal ha koster vel 89 sek (man får jo selvfølgelig billigere hårfarger og da) [:)] Jeg har kjøpt på Maximat da, eurocash har dårlig utvalg på det. 

blir nok maxi vi også handler på, innbiller meg at det er det som ligger på nordby... vi har barnefri noen timer på lørdagen nemlig.. det blir herlig å handle uten barn[:)][:)]

flott! takk for tips.. da har jeg skrevet ned det meste unntatt kjøttdeig.. syns den er bedre og billig på rema.. [8D] men mange andre fine tips her.. for jeg har startet nyttårsforsett i år..... orden i sakene!![8D] derav skikkelig handleliste.. [:D]

Bare et lite tips - om du skal satse på sunn mat så anbefaler jeg sterkt å bruke karbonadedeig i stedet for kjøttdeig - den er renere og har mindre fett.

ORIGINAL: lenemor

Bare et lite tips - om du skal satse på sunn mat så anbefaler jeg sterkt å bruke karbonadedeig i stedet for kjøttdeig - den er renere og har mindre fett.

ja.. jeg vet! så er egentlig de vi bruker her hjemme.. men karbonadedeigen i sverige er lik kjøttdeigen her i norge.. og liker den norske best[8D]

ORIGINAL: lenemor

ja.. jeg vet! så er egentlig de vi bruker her hjemme.. men karbonadedeigen i sverige er lik kjøttdeigen her i norge.. og liker den norske best[8D]

ok - sånn å forstå

Vi handler kun på sommeren, så vi handler mye grillmat. Vi kjøper også biff i alle mulige størrelser og former. Jeg elsker biff. [:)] Vi bruker også kjøpe pålegg som ikke er oppskjært, sånn som røkt skinke.

Back
Topp