Svenskehandel

hunnykaos

Forumet er livet
jentene i juni13
VIP
Novemberlykke 2015
Hva sparer man mest på i Sverige?

Vi skal ta turen i morgen, og handler jo de vanlige tingene vi vet vi sparer på, men har dere noen lure tips? Ikke bare barneting, men mat, vaskemidler etc..

Rødvin, bacon, brus. Bare det jeg kom på i farten.

vi kjøper en sånn spesiell leverpostei der pga den er så god, men vet ikke om det er sParing.
Men bacon er ihvertfall veldig billig der.

Ja, vi kjøper karbonadedeig, bacon, kylling og laktosefrie produkter som regel.

Jeg pleier å kjøpe sånne store pakker med omo der, og skylle middel.. Di har flere slag av skyllemiddel også har di konsentrat så du kan blande det ut:) også kjøper vi jo det vanelige som kjøtt og godteri osv.. :)

jeg kjøpte vaskemiddel og dopapir sist jeg var der. Ellers er det vel bacon,kjøttdeig,karbonadedeig og kylling det går i her.
Og spareribs fra Jensens Bøfhus! Har aldri kjøpt det selv,men pappa har kjøpt noen ganger. vet ikke om det er så billig,men det er sykt godt!

Og c-vitaminer,sånne brusetabletter i rør. Koster 20 kr i sverige og bortimot 100 kr her..

Apotek-varer og helsekost varer kan man spare masse på. Fullkorns-produkter synes jeg også er billigere. Noe krydder, men kun meget få man sparer mye på (feks herbamare, koster 28 på butikken i sverige og 53 her i norge).

Sent from my HTC One V using BV Forum

Jeg er sjelden i sverige, men når jeg er det så kjøper jeg en sånn stor husholdningsost eller hva det heter :-)

Ja, vi kjøper karbonadedeig, bacon, kylling og laktosefrie produkter som regel.

Kylling også? trodde svenskekyllingen ikke var noe særlig jeg? Hvilket merke kjøper du? Karbonadedeig skal jeg notere bak øret.

Super tråd dette, for når vi først er der så blir vi litt overveldet og kjøper det som vi føler for der og da.

Jeg pleier å kjøpe sånne store pakker med omo der, og skylle middel.. Di har flere slag av skyllemiddel også har di konsentrat så du kan blande det ut:) også kjøper vi jo det vanelige som kjøtt og godteri osv.. :)

Omo og skyllemiddel skal jeg også kjøpe neste gang jeg er der. Det har jeg ikke tenkt over.

Tja, kylling er kanskje ikke av den beste kvaliteten.. Jeg har vel kjøpt mest kalkun, den har jeg ikke hørt så mye negativt om. Men den kyllingen som skal være god/grei heter noe Kronfugl eller noe i den dur.

Apotek-varer og helsekost varer kan man spare masse på. Fullkorns-produkter synes jeg også er billigere. Noe krydder, men kun meget få man sparer mye på (feks herbamare, koster 28 på butikken i sverige og 53 her i norge).

Sent from my HTC One V using BV Forum

Jepp, det stemmer.
Apotekvarer og helsekost.
A-cremen er billigere i sverige.
Plaster og strips (veldig kjekt når barna blir eldre) er billigere.

Ellers handler vi (ivrige sverigeshoppere)

- Boks brus (ikke fordi det er billig, men fordi vi drikker lite brus. en boks er nok. kjøper vi 1,5l flasker blir halvparten hivd. Vi drikker også forskjellige brus.
- Caprisonne
- Lambi toalettpapir (obs kjører ofte tilbud på store pakker, de er rimligere. men ingen obs inærheten her).
- neutral vaskepulver og skyllemiddel.
- polarbrød (kan fint fryse de ned igjen når man kommer hjem)
- saltstenger/saltkringler
- tortilla wraps (ikke old el paso, men de røde pakkene)
- div laktosefrie produkter
- yoghurt
- juice
- små juice kartonger (sånne kvartlitere)
- karbonadedeig
- bacon
- kyllingfilet
- tacokylling (barna elsker den!!!! ferdig strimlede tacokylling, bare å varme i panna)
- kjøttboller
- dove såpe
- smågodt (kun fordi det er obligatorisk)
- mel
- sukker
- bakepulver
- vaniljesukker
- pitabrød
- av og til pasta (sånne big pack)

Det er det jeg kommer på i farta nå :D

Skriv alltid liste!!!
Det gjør jeg :D

Ellers kjøper vi snus.

Tar vi båten (sandefjord - strømstad, tar den kun en vei, og kjører hjem) handler vi snus på båten, samt taxfreevarer.

Kylling også? trodde svenskekyllingen ikke var noe særlig jeg? Hvilket merke kjøper du? Karbonadedeig skal jeg notere bak øret.

Super tråd dette, for når vi først er der så blir vi litt overveldet og kjøper det som vi føler for der og da.

Det er litt hipp som happ. Vi har fått poser med kjempe store fine fileer. Og vi har fått poser med bare små drittstykker.

Du må kjøpe gullfågel,det er den som er god. Dyrere enn de andre,men også mye bedre.

Melk, smør/stekesmør.

Lett og lagom smøret har sinnsykt bra holdbarehets dato. Bruker bare det vi, åsså kjøper jeg grønnsaker der. Store poser og billig, kjøttdeig, bacon, kylling, pommes snitzel, burgere, froostblandinger, kaffe å mye mer :P

Men nå bor vi 20 min unna bare da, så er lett å bare "ta en tur"

Jeg har slutta å kjøpe kyllingfilet i Sverige. Greit det er billig, men den er oversprøyta med saltvann. Mann min jobber sammen med en svenske som har gård, og han har fortalt at det er MYE saltvann som går i hver kylling, så han kjøper med seg kylling fra Norge:-)

Back
Topp