Svelger luft under amming?

Fresh

Første møte med forumet
Hei,

jeg sliter til tider med å få babyen (6 uker) til å rape. De gangene jeg får det til er det ofte sittende stilling som gjør susen, og da kommer det gjerne på 1.-3. forsøk. Men noen ganger får vi absolutt ikke til å rape, og jeg tenker da at hun kanskje ikke trenger å rape.. men så er jeg så usikker på om hun faktisk svelger luft. Har prøvd å Google hvordan dette høres ut, men finner ingen svar. Noen som har noen gode beskrivelser?
 
Hei,

jeg sliter til tider med å få babyen (6 uker) til å rape. De gangene jeg får det til er det ofte sittende stilling som gjør susen, og da kommer det gjerne på 1.-3. forsøk. Men noen ganger får vi absolutt ikke til å rape, og jeg tenker da at hun kanskje ikke trenger å rape.. men så er jeg så usikker på om hun faktisk svelger luft. Har prøvd å Google hvordan dette høres ut, men finner ingen svar. Noen som har noen gode beskrivelser?

Når min svelger luft under amming så hører jeg en veldig tydelig lyd. Minner kanskje litt om en høyfrekvent svelge lyd. Om det gir noen mening?
Ellers tenker jeg at om du prøver å rape en gang eller to uten at det kommer noe så har nok ikke babyen behov for det:)
Det er ikke alle babyer som trenger å rape under eller etter ett måltid når de ammes. Det er ett større problem når de får mme.
Min baby får begge deler og må rape 3-4 ganger når han får flaske og raper veldig sjeldent når han ammes.
 
Tusen takk for svar :)

høres veldig fornuftig ut og veldig likt med hvordan vi har det. Prøver alltid underveis og etter så hun får muligheten dersom det trengs :)
 
Back
Topp