Svelge vrangt

Aprilbaby

Forelsket i forumet
Sommerfuglene 2017
Noen som opplever at baby svelger vrangt under måltidene? Gir MME på flaske (smokk med 1 hull) og av og til kan han svelge mye vrangt. Stort sett går det bra men spesielt på nettene hender det. Syntes det er meget ubehagelig og blir redd for at han kan aspirere i lungene å utvikle en betennelse (sikkert helt irrasjonelt av meg å tro det men....) tullet mye i kveld og svelgte mye vrangt, gråt og hostet...nå ligger jeg bare å hører på at det kommer respirasjonslyder slik at det er tydelig at det er noe "der nede" (usikker om det er fra nese eller bryst). Han sover godt men jeg greier ikke slappe av

Jeg ammer, men lillemann er glupsk og svelger "ofte" vrangt. Har ikke hørt at han har fått noe "der nede" men har hendt at det kommer surkle-lyder fra nese fordi han har fått morsmelk oppi nesa når han svelger vrangt. :-) syns jeg leste et sted at det var veldig vanlig at de svelget vrangt, men at hosterefleksen sørget for at det kom opp igjen?

Svelger vrangt iallefall en gang iløpet av alle måltider. Hva slags flaske bruker du?

Noen som opplever at baby svelger vrangt under måltidene? Gir MME på flaske (smokk med 1 hull) og av og til kan han svelge mye vrangt. Stort sett går det bra men spesielt på nettene hender det. Syntes det er meget ubehagelig og blir redd for at han kan aspirere i lungene å utvikle en betennelse (sikkert helt irrasjonelt av meg å tro det men....) tullet mye i kveld og svelgte mye vrangt, gråt og hostet...nå ligger jeg bare å hører på at det kommer respirasjonslyder slik at det er tydelig at det er noe "der nede" (usikker om det er fra nese eller bryst). Han sover godt men jeg greier ikke slappe av
Samme her! Svelger vrangt av og til, men oftest på natten. Overnervøs og redd for aspirasjonspnaumoni er jeg også.. :p Min lille knott har faktisk veldig hørbare respirasjonslyder til tider også, men plutselig puster han helt lydløst før lydene kommer tilbake.. :) Jeg har tenkt at siden de ikke er konstante, så er det nok greit? Når det gjelder svelge vrangt biten føler jeg at grunnen til at min gjør det er at han ikke følger med i måltidet, så jeg vekker han med bleie på natten før han får flasken sin, og når han er mer våken under måltidet svelger han mye mindre vrangt! :)

Svelger vrangt iallefall en gang iløpet av alle måltider. Hva slags flaske bruker du?
Bruker både fra Avent og Dr. Brown men skjer uansett type. Virker som det er verre på natt...mulig han er mere sulten pga lengre tid siden måltid slik at han er mere glupsk. Huff det er da forskjellig man skal bekymre seg over. om han puster stille blir jeg stående som en idiot over senga for å se om brystkassen hever seg...blir det for mye pustelyder greier jeg pinadø å bli bekymret for det og hehehe

Bruker både fra Avent og Dr. Brown men skjer uansett type. Virker som det er verre på natt...mulig han er mere sulten pga lengre tid siden måltid slik at han er mere glupsk. Huff det er da forskjellig man skal bekymre seg over. om han puster stille blir jeg stående som en idiot over senga for å se om brystkassen hever seg...blir det for mye pustelyder greier jeg pinadø å bli bekymret for det og hehehe
Jeg bruker avent og mam. Og hun setter ikke så mye vrangt med mam for den ligger litt annerledes i munnen med den flate tuten :)
Hehe, sånn er det :D Våkner av hvert minste pip jeg.. pappaen bare sover :p

Ha ha! Med min første sjekket jeg hele tiden om han pustet.. Begynte å bli litt sprø av det! Nå slapper jeg mer av... Det er naturlig å bekymre seg! Du har jo ansvar for et lite menneske! En stor oppgave! :)

Min også setter i vrange stadig. Legen har lyttet på lungene hans og ingen ulyder der.

her svelger han vrangt og må stoppe å hoste masse under hver amming ca.. men mest om jeg har litt spreng!
her får han bare pupp

Om han kaver eller er veeldig sulten svelger han vrangt eller svelger noe luft, men spiser likevel mens han fortsetter å spise så han plutselig svelger voldsomt og hiver etter pusten. Høres ut som om han kveles! Er kjempeekkelt! Han ammes. Når han gjør dette så har jeg revet han vekk fra brystet og holder han opp til han får igjen pusten. Av og til skriker han litt etterpå...

Ja samme her bare med flaske! Det høres kanskje verre ut enn hva det egentlig er prøver jeg å tenke

Min svelger også vrangt hele tiden, men tror hun klarer å ordne opp på egenhånd. Håper jeg. Men blir litt nervøs av og til for at det kanskje er noe igjenx...;/

Back
Topp