Svarte ta arbeidsgiveren min!

Frk.MammaMor skrev:
Det er jo 6 ukers behandlingstid på sykepenger da...Godkjenning av inntekt og lønnsopplysninger kan ta tid.. Var i allefall 6 ukers ventetid  i sommer..  lokale nav, kan ikke alltid svare deg på om papirene er i orden.  Fordi de er til behandling et anna sted i systemet..

De sa to uker her, men det er fordi de har fått alle papirene untatt ett...

Trone skrev:
Uansett hvem som er skylden i at pengene ikke har blitt utbetalt så er det jysla kjipt å være uten penger!!! 
Så jeg skjønner utrolig godt at du er forbanna og frusterert nå!!! :( 

Ja, jeg blir gal!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

kjipt når man ikke får de pengene man har krav på!!

men jeg er også ansatt i en kommune (helsevesnet) og er man sykmeldt en kortere eller litt lengre periode (inntil ett år) så får jeg jo lønnen min fra arbeidsgiver til vanlig tid (var iallefall slik da jeg var langtids sykemeldt for en tid til bake....)

Strikkeguri skrev:
kjipt når man ikke får de pengene man har krav på!!

men jeg er også ansatt i en kommune (helsevesnet) og er man sykmeldt en kortere eller litt lengre periode (inntil ett år) så får jeg jo lønnen min fra arbeidsgiver til vanlig tid (var iallefall slik da jeg var langtids sykemeldt for en tid til bake....)

Greia er at jeg har to jobber i kommunen, og i den ene er jeg fast ansatt, men det er kun 3-4 vakter i mnd. Den andre der jeg jobber mer, er jeg kun vikar.
Er så mye frem og tilbake at jeg blir gal!
Har ikke fått noe fra de to forskjellige sjefene mine i kommunen heller..
De skal jo lønne meg for de 16 første dagene...
Jeg får ringe de igjen i morgen, enda jeg har ringt de tidligere å mint de på det.
Alt går mot meg om dagen:'(

Skjønner godt at du blir både gal og hysterisk..

Har du levert sykemeldingene dine til Nav eller arb.giver?

Jeg hadde dratt ned til Nav og trukket en kø lapp.
Når jeg har kommet inn hadde jeg forklart saken, tatt med meg regningene mine og bedt de sjekke hva de får opp når du oppgir navn og fødsels nr.

Finner de ingen ting så gir du nr til arb.giveren din å be den som møter deg om å ringe mens du sitter der!

jentami* skrev:

Når jeg har kommet inn hadde jeg forklart saken, tatt med meg regningene mine og bedt de sjekke hva de får opp når du oppgir navn og fødsels nr.

Finner de ingen ting så gir du nr til arb.giveren din å be den som møter deg om å ringe mens du sitter der!

Jeg har fått beskjed om å gi papirene til arb.giver, også gir de det videre.
Ho på kommunen sa ho hadde sendt de papirene 10 okt.
Det er 2 uker siden...
Men nav sier nei...
Hehe, regningsbunken ja, den er oppi 20,000 den nå...
Uff:'(

smash skrev:

jentami* skrev:

Jeg har fått beskjed om å gi papirene til arb.giver, også gir de det videre.
Ho på kommunen sa ho hadde sendt de papirene 10 okt.
Det er 2 uker siden...
Men nav sier nei...
Hehe, regningsbunken ja, den er oppi 20,000 den nå...
Uff:'(

Det er mye de "plutselig" finner når du sitter der. Det har jeg opplevd selv.

Jeg leverte sykemelding til nav for første gang nå den 14.oktober og fikk lønn nå på fredag. Når jeg kom med syke meldingen spurte jeg om det var noe mer de trengte.
Ja, inntekt og skatteopplysninger svarte de. Det finner du nok om du søker på fødels nr mitt, svarte jeg. Hun sjekket og sa, ja, men da skal dette gå rimelig kjapt.

Back
Topp