Svarte ta arbeidsgiveren min!

smash

Forumet er livet
VIP
Nå har jeg vært sykemeldt i 5 uker, og enda ikke fått en krone...
Jeg skulle få penger fra nav 28 sept, men ingen penger kom..
Ringer nav, og de har ikke motatt noen papirer.
Ringer arbeidsgiveren min, som er kommunen.
De sier at alle papirer er levert, men at de kan sende nye kopier til nav.
I morgen er det ny utbetaling, og jeg ringer nav nå, for å høre om alle papirer er i orden, og om jeg får pengr i morgen.
Neiiiii, der har de ikke mottatt alle papirene...
ÅÅÅÅÅ, er det mulig!!? Jeg blir så SINT!!!!

Så nå må jeg ringe kommunen igjen.. Må bare roe meg ned litt først, for jeg er så SINT!
Han på nav sa at når de motar de papirene de mangler, tar det TO UKER før jeg får pengene..
Javel, så jeg skal gå to mnd uten penger jeg da??!
Fordi min arbeidsgiver ikke har gjort det de skal!?!?!?!?!
Pokker altså... Jeg har ingen penger, og regingene hoper seg opp....

Hva i svarte gjør jeg nå??
Jeg kan ikke vente to uker til på penger...

Uff, så utrolig kjipt! Men jeg trodde du fikk penger fra arbeidsplassen en stund før nav tok over jeg? Håper det ordner seg, går jo ikke an å holde på sånn! klem!

AnneEmilie skrev:
Uff, så utrolig kjipt! Men jeg trodde du fikk penger fra arbeidsplassen en stund før nav tok over jeg? Håper det ordner seg, går jo ikke an å holde på sånn! klem!

Kommunen er så treige, så har ikke fått noen penger av de heller..
Men jeg skulle hatt penger fra nav for lenge siden...
Prata med ho i kommunen nå og ho sier jeg bare for ringe å mase mer på nav.
Men jeg sier at det er jo ikke noe vits så lenge de sier de mangler papirer.
Så ho skulle ringe de, så håper jeg det ordner seg.
Men å vente to uker til på penger, det kan de bare glemme.
JEg har en ost og en syltetøy i kjøleskapet liksom..
Levd uten penger i 5 uker...

utrolig kjipt viss arbeidsgiveren din roter, meeeeen, jeg har selv vært arbeidsgiver der jeg har sendt inn papirer både på mail, fax og papirpost og fremdeles skylder NAV på oss og sier de ikke har motatt papirene........ Så det er ikke sikkert det er arbeidsgiveren din roter, har du mulighet til å reise ned å få papirene i hånden og reise opp på NAV med de og be de se igjennom der at de har fått det de skal ha? (det skulle vært totalt unødvendig, men da vet iallefall du at NAV har fått det de skal ha)

BlackBeauty skrev:
utrolig kjipt viss arbeidsgiveren din roter, meeeeen, jeg har selv vært arbeidsgiver der jeg har sendt inn papirer både på mail, fax og papirpost og fremdeles skylder NAV på oss og sier de ikke har motatt papirene........ Så det er ikke sikkert det er arbeidsgiveren din roter, har du mulighet til å reise ned å få papirene i hånden og reise opp på NAV med de og be de se igjennom der at de har fått det de skal ha? (det skulle vært totalt unødvendig, men da vet iallefall du at NAV har fått det de skal ha)

Neida, jeg skyller ikke bare på arbeidsgiveren, men alt i alt, så er det ho som har ansvaret.
Men ho skulle kontakte nav, så får jeg bare se hva som skjer...
Ho skulle ringe meg opp igjen..

Dårlig gjort når de ikke gjør jobben sin! Ville levert papirene personlig hvis du har mulighet, gjerne med vitner :P Makan til rot det skal bli altså! lykke til!

AnneEmilie skrev:
Dårlig gjort når de ikke gjør jobben sin! Ville levert papirene personlig hvis du har mulighet, gjerne med vitner :P Makan til rot det skal bli altså! lykke til!

Har ikke papirene... Leverte de til arbeidsgiver for FEM UKER siden.
Er det mulig. Jaja, får gå å vente og sulte imens...

Huff og huff! :(( De som behandler saken din bør få sparken!!!
*Krysser fingrer for at du får penger snaaart*

Påskeharen skrev:
Huff og huff! :(( De som behandler saken din bør få sparken!!!
*Krysser fingrer for at du får penger snaaart*

ja, ikke sant...
Jeg skal ringe nav hver dag, frem til jeg får pengene.
Jeg venter IKKE to uker!

Surt, men et lite tips, ikke snakk nedsettende om arbeidsgiveren på et åpent nettforum, med bilde av deg selv i signaturen. 

IsThaBeth skrev:
Surt, men et lite tips, ikke snakk nedsettende om arbeidsgiveren på et åpent nettforum, med bilde av deg selv i signaturen. 

Har kun skrevet hvor treige de er og at de ikke har gjort jobben sin.
Det er fakta, og jeg sa akkurat det sammen til de jeg har pratet med i dag.

smash skrev:

IsThaBeth skrev:

Litt ovenfor i tråden er du enig med ei som uttaler at noen bør sparkes, og jeg hadde ihvertfall reagert sterkt som arbeidsgiver. Forøvrig så er ofte beste måte å få ordnet opp, å gå selv med papirer og det en skal levere. Da slipper en mellomleddene, og  misforståelser på telefonen. 

IsThaBeth skrev:

smash skrev:

IsThaBeth skrev:

Litt ovenfor i tråden er du enig med ei som uttaler at noen bør sparkes, og jeg hadde ihvertfall reagert sterkt som arbeidsgiver. Forøvrig så er ofte beste måte å få ordnet opp, å gå selv med papirer og det en skal levere. Da slipper en mellomleddene, og  misforståelser på telefonen. 

Jeg gjorde bare som jeg fikk beskjed om av arbeidsgiver.
Og mer enn det kan jeg ikke gjøre...

jeg fikk hele tiden beskjed om at det var arbgiver som hadde tullet.. det var det nav sa... arbgiver stod på sitt.. jeg tenkte i mitt stille sinn.. at det løser seg vel... det var mye frem og tilbake... tilslutt så kom det fram at det var legen sin del A de manglet.. nav altså.. så ring nav forvaltning.. og sjekk med dem... ikke ditt lokale nav kontor.. kanskje det rett og slett er den legedelen de mangler hos deg og...

LKykke til.. kjipt å stange mot veggen i dette systemet!

Dra på jobben... få papirene i handa. Reis ned på nav kontoret.. TA MED BARN!!!
Grin litt om du kan.... så får du snakke med en saksbehandler som mulig har hjertet på rette plassen... og de ringer forvaltning for deg.. ordner opp og du får penger kanskje i løpet av noen dager. Been there.. done that ;)

Jaaa,ring også forvaltning og hør med de også! Jeg venter på penger her, vært litt mange telefoner i det siste, men så er det forvaltning som har løst floken og funnet ut hvor problemet har ligget og de skulle rette opp i ting. Og dèt problemet var det ingen på lokalkontoret som prata om ;p

Hva er forvaltning?

smash skrev:
Hva er forvaltning?

Nav forvaltning er de som faktisk utbetaler pengene dine...

Jeg signerer Tonjejente, det som funka her var å sette meg på venterommet og gråte, nekte og gå før jeg fikk pengene utbetalt...
Og ringe ned til en kompis i lokalavisa når jeg var sikker på at de hørte meg. De ble rimlig raske i avtrekkeren da ja...

Det er jo 6 ukers behandlingstid på sykepenger da...Godkjenning av inntekt og lønnsopplysninger kan ta tid.. Var i allefall 6 ukers ventetid  i sommer..  lokale nav, kan ikke alltid svare deg på om papirene er i orden.  Fordi de er til behandling et anna sted i systemet..

Uansett hvem som er skylden i at pengene ikke har blitt utbetalt så er det jysla kjipt å være uten penger!!! 
Så jeg skjønner utrolig godt at du er forbanna og frusterert nå!!! :( 

Back
Topp