Svar på søknad?

mamsemor

Forumet er livet
Aprilbarna`15
Hvor lenge ventet dere på foreldrepenger?
Jeg søkte nylig om etterbetaling av kontantstøtte, og det gikk veldig fort (en uke!), enda oppgitt saksbehandlingstid var flere uker.

Jeg søkte i slutten av januar og fikk svar først i går om vedtaket ;) Men får lønn av arbeidsgiver, også betaler NAV min arbeidsgiver igjen! Så stresset ikke så veldig :-P Men glad for at det er i orden :)

Jeg får permisjonspenger-de du mener? Tok 2 uker her :)
Ja, de jeg mener! :-)
Kan jeg spørre hvor i landet du bor?
Går det fortere for oss som bor utenfor de "store" byene? :-)

Her tok det et halvt år sist og nå har det gått to mnd.uten svar. Arbeidsgiver betaler til meg og fikk da beskjed om at søknaden ikke prioriteres i og med at jeg da får pengene uansett. (Akershus).

Jeg sendte søknaden elektronisk, og fikk brev i posten etter 5 dager. Lettere sjokkert, da ingenting pleier å gå fort med NAV :p
Første utbetaling blir nå i slutten av mnd.

NAV har ikke behandlet min søknad selv om den var inne hos dem 6.februar! Ringte forrige uke og hu jeg snakka med skulle purre på saken. Selv om jeg får lønn fra arbeidsgiver syns jeg det er greit å ha alt i orden ;) Venter på brev i posten :p

Jeg søkte i begynnelsen av mars og fikk svar etter et par uker. Da hadde jobben gjort noe feil, så det halte ut litt lenger. Fikk innvilget foreldrepenger da lillegutt var en uke gammel. ;) Jeg får penger fra jobben fram til vikariatet mitt går ut i juli, så får pengene på lønningsdato.

Her ventet vi i 10 uker. Ringte NAV og de mente at så lenge behandlingsfristen var 10 uker kunne vi ikke forvente at det skulle ta kortere tid. Og det hadde hvertfall ingenting med at arbeidsgiver betaler ut permisjonen min...

Jeg har purret for 3. gang idag, og jeg leverte søknaden 12.februar (arb.giver sendte inntektsopplysninger dagen etter) og her i Rogaland er det 6 ukers behandlingstid, så de er laaaangt over fristen!! Jeg får også lønn fra arb.giver men utrolig irriterende å ikke få det vedtaket på tiden!!!

Sendte inn 5 februar, fortsatt ingen svar!

Back
Topp