Svar på morkakeprøve

Krijette

Blir kjent med forumet
FebbisBebbis2021 ❄️
Hei, tok morkakeprøve forrige mandag (20/7). Hvor lang tid tar det før man får svar?

Kjenner jeg er psykisk og fysisk utmattet av å vente, først vente i 2 måneder før jeg kan ta den prøven og nå har jeg har sittet med telefonen 24/7 i tilfelle de ringer.

hjelper ikke med ekstrem svangerskapskvalme i tillegg :depressed:

Hei, tok morkakeprøve forrige mandag (20/7). Hvor lang tid tar det før man får svar?

Kjenner jeg er psykisk og fysisk utmattet av å vente, først vente i 2 måneder før jeg kan ta den prøven og nå har jeg har sittet med telefonen 24/7 i tilfelle de ringer.

Fikk du ikke beskjed om hvor lang tid det ville ta? Jeg har bare tatt duotest, men mener å huske at jordmor sa dersom det ble aktuelt med morkake/fostervannsprøve så ville det ta 2-3 uker for å få svar.
kanskje du kan ringe dit hvor du tok prøven? Grusomt å gå å vente :Heartred

7-10 dager før første resultat og 3-4 uker for fullstendig resultat. Du kan også ringe selv og høre om svaret har kommet, ingen som blir sure for at du maser litt i en slik situasjon, selv om de oftest ringer opp så snart svar foreligger.
Sender deg en stor klem, ver hvor vond den ventetiden der er..

Jeg tok vel tirsdagen og fikk beskjed om at de kunne ha svar allerede fredag. Måtte tilslutt ringe selv på tirsdag uka etter og purre. Så fikk jeg vel resten av svarene uka etter der igjen :) så ca 1 uke for første runde og 2 uker på andre runde

Jeg tok vel tirsdagen og fikk beskjed om at de kunne ha svar allerede fredag. Måtte tilslutt ringe selv på tirsdag uka etter og purre. Så fikk jeg vel resten av svarene uka etter der igjen :) så ca 1 uke for første runde og 2 uker på andre runde

Ahaaa
Har ventet i 2 uker nå, de ringte ifra sykehuset igår å
Kunne fortelle laboratoriumet har hatt en teknisk feil, slik at jeg må vente i 2 nye uker på prøve resultatet...

Tok den på onsdag og legen ringte meg med svar på fredag, men hun skrev på rekvisisjonen at det hastet med å få svar. Tok den på Rikshospitalet.

Back
Topp