De bruker ikke mange uker på din søknad, behandlingstiden er pga køen av saker [emoji846] når den er påbegynt så blir den tatt den dagen som regel (med mindre det er veldig komplisert eller sånn så de bruker litt lenger tid da...)
Greit å vite!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
De bruker ikke mange uker på din søknad, behandlingstiden er pga køen av saker [emoji846] når den er påbegynt så blir den tatt den dagen som regel (med mindre det er veldig komplisert eller sånn så de bruker litt lenger tid da...)
Ja da er det veldig greit å være litt på arbeidsgiver, ser at noen har fått veldig raskt svar etter at søknaden er komplett, så veldig lurt å være rask med inntektskjema da [emoji5] Jeg får fra arbeidsgiver (staten) så derfor stresser jeg ikke så veldig [emoji846]Greit å vite!Skal få foreldrepenger utbetalt direkte fra Nav da vikariatet mitt går ut i starten av permisjonen. Satser på at det ikke blir for komplisert for de. Hehe!
Hos meg er alt levert, men ble sykemeldt i etterkant og får utsatt permisjonen litt pga sykemelding i ferien. Endres dette i etterkant av at jeg har fått vedtatt foreldrepenger? Det er det vel arbeidsgiver som gjør uansett? Behandlingstiden er 8uker i mitt fylke - både jeg og arbeidsgiver leverte papirene i slutten av juni. Permisjon begynner 28.8
Nei SM i seg selv forlenger ikke permisjonen, men om man er fullt SM når man skulle tatt ut ferie får man utsatt ferien og den kan man bruke til å forlenge permisjonen med (etter de 6 ukene etter fødsel)Hvordan mener du at permisjonen blir utsatt? En vanlig sykemelding vil ikke forskyve foreldrepengene. Med mindre du tenkte å starte opp tidligere enn tre uker før termin, og istedet har utsatt det?
Hvordan mener du at permisjonen blir utsatt? En vanlig sykemelding vil ikke forskyve foreldrepengene. Med mindre du tenkte å starte opp tidligere enn tre uker før termin, og istedet har utsatt det?
Ordla meg litt dumt. Skulle egentlig ha tre uker ferie nå i sommer, men på grunn av sykemelding får jeg ferien tilbakeført og kan bruke den for å forlenge tiden hjemme ifm permisjonen![]()
Arbeidsgiveren min sendte inntektsopplysningene til nav samme dag som jeg la inn terminbekreftelsen jeg fikk tilsendt fra jordmor, da var jeg rundt 27-28 uker, fikk godkjent søknad for 14 dager siden![]()
Jeg var uke 26 den 29.05 og jeg sendte inn alt den dagen og venter fortsatt på svar
Har arbeidsgiveren din sendt inn inntektsopplysningene dine samme dag som du sendte inn din dokumentasjon? Vanligvis har de 14 dager på seg å sende inn dine inntektsopplysninger.Saksbehandlingstider varierer fra kommune til kommune, jeg ventet i ca 6 uker før jeg fikk svar. Utifra det som står på nav sin side skulle jeg ventet i 12 uker, men de var 6 uker kjappere med å innvilge søknadenHar arbeidsgiveren din sendt inn inntektsopplysningene dine samme dag som du sendte inn din dokumentasjon? Vanligvis har de 14 dager på seg å sende inn dine inntektsopplysninger.
Legger ved en link så du kan sjekke saksbehandlingstid i din kommune.
https://www.nav.no/no/NAV og samfunn/Om NAV/Saksbehandlingstider i NAV
Nei jeg har flere arbeidsgivere og det var en del feil til og begynne med. Jeg la merke til at det 12 uker behandlingstid i Oslo. Det begynner å nærme seg så jeg venter spent
Jeg går ut 17.08, fikk svar på mandag at alt var ok. 6 uker behandlingstid her, og det stemmer sånn ca med tiden det tok [emoji4]Er det flere av dere som har fått svar nå?
Jeg går i permisjon 15.08 og har fortsatt ikke fått svar.
Går ut i permisjon 16.8 og ikke fått svar. Sendte inn 29.5 men ser at arbeidsgiver ikke har sendt inn inntektsopplysninger enda så er nok derfor.Er det flere av dere som har fått svar nå?
Jeg går i permisjon 15.08 og har fortsatt ikke fått svar.