Svar på foreldrepenger

Sniker fra oktober.
Jeg skjønner at det er allment godkjent å hate NAV her :) men grunnen til behandlingstiden er selvfølgelig arbeidsmengden. De jobber livskiten av seg der inne.
Hater ikke NAV altså, men synes 12 ukers behandlingstid er alt for mye. Man kan ikke sende inn søknad før etter 26 fullgåtte uker, dvs at man ikke får svar før etter 38 fullgåtte uker. Da har man jo allerede gått ut i permisjon! Jeg mener behandlingstiden maks burde vært slik at man får svar til permisjonen starter. Og når jeg var gravid for 2 år siden var behandlingstiden 6 uker, nå er den altså det dobbelte...

Hater ikke NAV altså, men synes 12 ukers behandlingstid er alt for mye. Man kan ikke sende inn søknad før etter 26 fullgåtte uker, dvs at man ikke får svar før etter 38 fullgåtte uker. Da har man jo allerede gått ut i permisjon! Jeg mener behandlingstiden maks burde vært slik at man får svar til permisjonen starter. Og når jeg var gravid for 2 år siden var behandlingstiden 6 uker, nå er den altså det dobbelte...

Det varierer fra fylke til fylke hvor lang behandlingstid det er :)
Her i Buskerud er behandlingstiden på 10 uker, men jeg fikk svar etter 3 :)

Det varierer fra fylke til fylke hvor lang behandlingstid det er :)
Her i Buskerud er behandlingstiden på 10 uker, men jeg fikk svar etter 3 :)
Det vet jeg, men her jeg bor er det altså 12. 10 uker er jo mer akseptabelt. Jeg har enda ikke fått svar og gikk ut i permisjon for 1,5 uke siden.

Jeg fikk svar på søknaden rimelig raskt tror jeg. Etter en samtale med nav fikk jeg 2 brev i Digipost. Innvilget svangerskapspenger og innvilget foreldrepenger. Fra jeg ringte de og til jeg fikk innvilget søknadene mine gikk det knapt 24 timer.. jeg kjefta ikke på de engang *overrasket*

Jeg fikk svar på søknaden rimelig raskt tror jeg. Etter en samtale med nav fikk jeg 2 brev i Digipost. Innvilget svangerskapspenger og innvilget foreldrepenger. Fra jeg ringte de og til jeg fikk innvilget søknadene mine gikk det knapt 24 timer.. jeg kjefta ikke på de engang *overrasket*

Åhh, da er du jo kjempeheldig, har ringt to ganger, og enda ikke fått svar. Ventet i 5 uker på svar på svangerskapspenger og snart 10 uker på foreldrepenger [emoji31]

Her er det 10 uker behandlingstid, men jeg fikk svar etter ca 1 uke så var nok heldig der.

Natt til lørdag kl. 00:42 fikk vi svar fra Nav :happy:
Foreldrepenger invilget! Så da er det i orden fram til februar i allefall.
Må bare søke om gradering og pappaperm etter at ungen er født.

Gikk ut i permisjon 18. august og søkte vel i slutten av juni og enda ikke hørt noe.
Får heldigvis betalt av jobb som får etterbetalt av nav, men bør nok ringe å høre snart

Jeg fikk svar først etter jenta mi ble født. Søkte i slutten av juni, svaret kom etter 5 september. Er 12 uker behandlingstid i min kommune også.

Fortsatt ikke hørt noe. Gikk ut i permisjon 23.august.......

Fått nytt brev fra nav :eek: nå mangler de visst opplysninger!!! Hvordan er det mulig etter innvilgelse?
Frist for å sende inn papirer om gradering er 27.9...men skal ikke det inn etter ungen er født? Ikke sikkert vi har født til da, er jo "kun" ei uke etter termin!
Må ta meg en tur å prate med dem tror jeg. Så kan de få alle papirene i hånda og forklare meg hva og hvordan og når! :wacky:

Her har jeg ikke hørt noe som helst. Fødte for 4 dager siden. Kommer til å ringe de hver dag og mase.

Jeg fødte for 10 dager siden og har fremdeles ikke hørt noe. Behandlingstiden har i tillegg gått ut, så på mandag starter masinga for fullt.
Får utbetalt direkte fra NAV, så har ingen penger inn før dette er på plass. Så kjedelig at dette ikke er på plass enda. :sour:

Back
Topp