Svar på celleprøve

Therese.

Glad i forumet
Februarlykke 2015
Desemberlykke 2018
Ca to uker før jeg ble gravid var jeg til legen for å ta celleprøve. Fikk idag brev fra legen der det stod at det var betennelsespreg og at dette mest sannsynlig betydde ingenting. Ble oppfordret til å bestille ny time for ekstra kontroll om 6 mnd. Noen som vet hva dette betyr? Jeg har aldri hørt om dette og finner ingen gode svar på nett:/ kan dette påvirke graviditeten i noe grad?

Ville ringt en gynokolog å spurt

Ville ringt og hørt .. Legen vet jo ikke at du er gravid heller..

Mamma til to store, og har lille attpåklatt i magen

Men prøven er fra før du ble gravid? Kanskje var det mye hvite blodceller eller immunceller i utstryket. En mild soppinfeksjon (sopp hadde de sett på utstrykene da)? Ring og spør.

Men prøven er fra før du ble gravid? Kanskje var det mye hvite blodceller eller immunceller i utstryket. En mild soppinfeksjon (sopp hadde de sett på utstrykene da)? Ring og spør.
Ja, prøven er fra før jeg ble gravid. Men jeg hadde rett før dette hatt uvi og en kjemisk. Så kan kanskje dette er årsaken? Skal til legen allerede på torsdag, så får ta det opp da. Er jo så bekymret når en er gravid, og dette hjalp ikke akkura:o

Ja, prøven er fra før jeg ble gravid. Men jeg hadde rett før dette hatt uvi og en kjemisk. Så kan kanskje dette er årsaken? Skal til legen allerede på torsdag, så får ta det opp da. Er jo så bekymret når en er gravid, og dette hjalp ikke akkura:eek:
Ganske sikkert at dette stammer fra den kjemiske graviditeten, at immuncellene er der å "rydder opp", og at de bare fulgte med celleprøven ut. Ikke bekymre deg!

Jeg har selv celleforandringer annenhver gang jeg tar prøve.
Neste prøve er alltid fin. Ring legen og spør hva det vil si, og spør ang. svangerskap. Husk å ta ny prøve om 6 mnd uansett ;) Hadde de vært bekymret hadde du måttet tatt ny prøve med en gang ;)

Jeg har selv celleforandringer annenhver gang jeg tar prøve.
Neste prøve er alltid fin. Ring legen og spør hva det vil si, og spør ang. svangerskap. Husk å ta ny prøve om 6 mnd uansett ;) Hadde de vært bekymret hadde du måttet tatt ny prøve med en gang ;)
Så bra å høre. Det stod at det ikke hadde noe med forstadiet til kreft å gjøre, men da merker jeg at jeg blir enda mer usikker. Lite jeg får gjort akkurat nå likevel. Typisk å få et slikt brev på fredag.

Kry
Ganske sikkert at dette stammer fra den kjemiske graviditeten, at immuncellene er der å "rydder opp", og at de bare fulgte med celleprøven ut. Ikke bekymre deg!
krysser fingrene for det, så får vi se hva legen sier i neste uke:)

Back
Topp