svar på andre blodprøven

VilSåGjerne

Forumet er livet
den var steget til 400 og noe den i hcg....... sa det at eg blødde jo så felt så noe gale var det[:(][:(][:(][:(]

fikk komme til legen og han undersøkte meg, så det var nok en sa dette her ja[:(][:(][:(][:(][:(]

fikk sykemelding ut påsken no[:(]

ringte te mamma og sa at eg måtte få røyk,bind og bacardi i påske egget mitt i år[:(][:)]

men koffor stiger hcg hormonet då? det er jo rart... glemte å spørre om det

tok den i går i 4 tiden,og ja eg blør masse[:'(]

Uff.. Så trist å høre!!![:(] Hååper viiirkelig at det er blodprøvene som har rett og ikke blødningen!!!

Klem til deg "vilSåGjerne"

ORIGINAL: gulen

Uff.. Så trist å høre!!![:(] Hååper viiirkelig at det er blodprøvene som har rett og ikke blødningen!!!

Klem til deg "vilSåGjerne"
Enig...

Jeg skal prøve å svare på dette, egget slapp ikke festingen med en gang du begynte å blød, det betyr at det fortsatte å produsere HCG, og det var disse restene som ble målt om søndagen, og det tar tid før du får negativ test igjen, for HCG nivået trenger litt tid å komme ut av kroppen.
Hva for noe mer som sjedde kan bare bli speukulasjoner, så det vil jeg ikke prøve meg på.

Det var jo godt du fikk 3 dager sykemelding så du har litt tid å komme deg på da, dette har nok vært et stort sjokk for deg, og det kjønner jeg godt. Men nå for du ta vare på deg selv og spise normalt og bearbeide følelsene dine.

En kjempe stor klem til deg, jeg føler med deg.

ORIGINAL: twinanne

Jeg skal prøve å svare på dette, egget slapp ikke festingen med en gang du begynte å blød, det betyr at det fortsatte å produsere HCG, og det var disse restene som ble målt om søndagen, og det tar tid før du får negativ test igjen, for HCG nivået trenger litt tid å komme ut av kroppen.
Hva for noe mer som sjedde kan bare bli speukulasjoner, så det vil jeg ikke prøve meg på.

Det var jo godt du fikk 3 dager sykemelding så du har litt tid å komme deg på da, dette har nok vært et stort sjokk for deg, og det kjønner jeg godt. Men nå for du ta vare på deg selv og spise normalt og bearbeide følelsene dine.

En kjempe stor klem til deg, jeg føler med deg.

fikk sykemelding til og med mandag neste uke, for eg skulle jobbe hele denne uken her. sånn er det å jobbe i helsevesen[&:]

samboer har nett snakket med klinikken siden eg sov.... de syntes også at det var rart at hcgèn var steget som den hadde gjort. men ut fra våres forklaring mente de også at dette var en SA[:(]
hun sa at eg kunne ta en blodprøve igjen etter påsken men eg orker ikke mere av det derr eg.....

får håpe at blødningene gir seg om ikke så alt for lenge, for når eg står eller går bobbler det der nede[:'(]
eg hater blod, hver gang eg har mensen bruker eg bare tamponger,så er ikke vandt til at det kommer i trusen[:'(]blir kvalm av det[:'(] bytter bind hele tiden no.....æææææææææææææsj................

Æ blir så lei mæ av å lese detta, det va jo alldeles ikke sånn det skulle gå det her!!
Har sitta å tenkt på dæ på jobb i dag[:(]

Bra du fikk sykemelding, så får du slappa av og vært lammi sambo og forhåpentligvis kose dåkker litt. Ta vare på hverandre i allefall:)

ORIGINAL: VentePåStorken

Æ blir så lei mæ av å lese detta, det va jo alldeles ikke sånn det skulle gå det her!!
Har sitta å tenkt på dæ på jobb i dag[:(]

Bra du fikk sykemelding, så får du slappa av og vært lammi sambo og forhåpentligvis kose dåkker litt. Ta vare på hverandre i allefall:)

tusen takk vennen[:(]

åånei...
men rart de steg ja..
men siden du blør så mye, så er det vel sa om det er det legen sier også..men du kan ikke ta enda en ny prøve da i uken eller neste bare for å bekrefte at det ikke produseres hcg? nei vennen ikke noe moro dette[:(]

ORIGINAL: babytutta

åånei...
men rart de steg ja..
men siden du blør så mye, så er det vel sa om det er det legen sier også..men du kan ikke ta enda en ny prøve da i uken eller neste bare for å bekrefte at det ikke produseres hcg? nei vennen ikke noe moro dette[:(]

ORIGINAL: Nesing

Hm, dette var merkelig! Stigningen din tilsier jo at det er et embryo der inne, for du har en fordobling og vel så det. Men ettersom du fremdeles blør masse, vet jeg ikke. Var jeg deg, ville jeg nok tatt en ny blodprøve over påske dersom du ikke orker å gjøre det før helligdagene setter inn, bare for å være heeelt sikker. Hva sa legen din da? Han gjorde vel en GU? Så han at mormunnen var åpen? Uansett, dette er tøft og leit for deg, det forstår jeg virkelig godt. Håper du får slappet av og tatt deg litt inn etter alt som har skjedd, vennen. 

han sa han ville ta en undersøkelse på meg,eg spurte om han var helt sikkert for det bar ikke noe "fint" der nede[:)][8D]
eg holdt binne mellom beina til eg var kommet meg opp i stolen, da eg tok det vekk kjente eg at det rant nedover på meg, han sa at det ikke såg bra ut og at dette var en SA. det var så masse blod så han ville måle blodprosenten min men den var fin.
men kanskje eg skal ta en blodprøve på onsdag bare for å se.....

off...når jeg leser dette får jeg heeeelt vondt inne i meg...for meg virker det som en SA...det er rart om det ikke er det...du kan jo høre om du kan få en ultralyd for å se om det er rester igjen...kansje det er det...men har du mye smerter da?
det er helt jævlig å oppleve en sa...det gjør vondt...syke smerter både psykisk og fysisk...jeg føler med deg...snakk med legen og få deg sjekket med både blodprøve og ultralyd...så er du sikker,det vil hjelpe...

Å nei, dette var trist og vondt. Har vært der selv og vet hvor fælt det er. Sender dere en god klem.

ORIGINAL: Destiny85

De utelukker at det kan ha vært tvillinger da? Og at du evt "bare" har mistet den ene?

Om dette var en SA så håper jeg det sitter en spire til deg raskt igjen vennen, for det her fortjener du virkelig ikke[&o]

jeg sa jo at vi satt inn to eg så...... nei,det går nok feile veien dette her[:(]

ORIGINAL: VilSåGjerne

De utelukker at det kan ha vært tvillinger da? Og at du evt "bare" har mistet den ene?

Om dette var en SA så håper jeg det sitter en spire til deg raskt igjen vennen, for det her fortjener du virkelig ikke[&o]

jeg sa jo at vi satt inn to eg så...... nei,det går nok feile veien dette her[:(]

Hm...selv om du satte inn 2 egg så er det ikke sikkert at begge festet seg, den eneste måten å hvite dette på er når du har gått lenger en det du har gjort nå og tatt ul. Man kan ha høye HCG numer selv om det bare er en, men du hadde vel ikke unormalt høyt heller, så det er mest sansynlig at det var en som gikk tenker jeg. Og med all den blødningen så er det neppe noe slimhinne igjen så jeg tror at alt håp er ute. Jeg skriver ikke dette for å være slem eller gjøre ting værre for deg, men det er en ting å se fakta i øynene og være realistisk.

Jeg er så lei meg at du måtte oppleve dette, jeg unner ingen å gå igjenom slike ting. Det er slitsomt å gå igjenom en SA, noe lettere med en kjemisk graviditet, men det er jo det siste du har hatt en tidlig SA dersom du ikke liker ordet kjemisk. DVS at fosteret hadde ikke rukket å danne navlestreng enda ved kjemisk graviditet. Dersom det er en trøst så kom det aldrig så langt at det hadde fått hjerteslag enda, slik som det gjør i uke 6-7.

Hm...selv om du satte inn 2 egg så er det ikke sikkert at begge festet seg, den eneste måten å hvite dette på er når du har gått lenger en det du har gjort nå og tatt ul. Man kan ha høye HCG numer selv om det bare er en, men du hadde vel ikke unormalt høyt heller, så det er mest sansynlig at det var en som gikk tenker jeg. Og med all den blødningen så er det neppe noe slimhinne igjen så jeg tror at alt håp er ute. Jeg skriver ikke dette for å være slem eller gjøre ting værre for deg, men det er en ting å se fakta i øynene og være realistisk.

Jeg er så lei meg at du måtte oppleve dette, jeg unner ingen å gå igjenom slike ting. Det er slitsomt å gå igjenom en SA, noe lettere med en kjemisk graviditet, men det er jo det siste du har hatt en tidlig SA dersom du ikke liker ordet kjemisk. DVS at fosteret hadde ikke rukket å danne navlestreng enda ved kjemisk graviditet. Dersom det er en trøst så kom det aldrig så langt at det hadde fått hjerteslag enda, slik som det gjør i uke 6-7.

Eg e innstilt på at det har gått gale eg,eg vet det. det kan jo ikke skje ett mirakel her,det går ikke an sånn som det er no. så det er nok bare å få somlet seg litt og så tenker framover igjen tenker eg.

ORIGINAL: ElinR

dette var kjempetrist lesning. Håper likevel dere klarer å se fremover og få en fin påske sammen likevel. kos dere masse med god mat, drinker, påskeegg og filmer [:)]

stooooooooooooooooor trøsteklem fra meg!

ORIGINAL: Apple

Kjemisk graviditet er vel at det befruktede egget så vidt har sneiet borti livmorslimhinnen, dvs har så vidt vært festet, men har sluppet taket igjen. Meg bekjent har kjemisk ingenting med om det er dannet navlestreng ennå å gjøre eller ikke. Den dannes jo ikke før flere uker ute i svangerskapet.

Apple dersom det du sier om kjemisk graviditet så har jeg hatt 2 SA og ikke en, av spesialisten min på sykehuset innenfor infertilitet og kvinnesykdommer fikk jeg beskjed om at det var kjemisk , kjemisk kan sitte fast i flere enn 1 dag såvidt min lege sa. Men det kan nok være uenighet ute å går her. Det jeg mener med dette er en lutealfase på mer enn 18 dager, det hadde jeg (19 dager) uke 4+5dager og den var kjemisk fikk jeg høre av speisalisten på kvinneklinikken. Det står også på en amerikansk side at mensen kan bli 2-4 dagers forsinket i henhold til lutealfasen. Derfor tenker jeg på kjemisk helt opp til nesten 21 dager, dvs før 5 uker er kjemisk. Men det er noe uenighet rundtomkring på definisjonen, har lest ulikt her ute på nett. De tok ikke blodprøve på sykehuset hos meg, men jeg var under utredning når dette sjedde, og det var heller ikke noe hvitsi med ultralyd ettersom det var så tidlig. Men det var andre boller når jeg var lenger på veg og hadde SA i uke 7, da fikk jeg veldig tidlig ultralyd uke 4-2 og hver uke frem til SA en av grunnene var at de så at det var 2 og en annen grunn var at jeg er over 35 år, jeg skulle egentlig skulle tatt et ingrep da som ble utsatt pga at jeg var gravid og jeg var allerede til behandling på kvinneklinikken, og da ble jeg sjekket etter alle kunstens regler om jeg trengte MA eller ikke etter at jeg begynte å blø men det trengte jeg ikke.

Men dere har sikkert rett jenter, det spiller egentlig ikke noen rolle men da har jeg hatt 2 SA, selv om min lege ikke er enig i det!

ORIGINAL: livslyst

Så trist å lese dette! Nå som vi trodde og håpet... Sender deg en stor trøsteklem og ønske om ei så god påske du kan ha etter å ha opplevd dette... 
har ikke vært inne her på noen dager og var spent på hvordan det hadde gått med deg.... var ikke dette eg håpet på for deg[:(]   sender en stoor trøsteklem

Back
Topp