Svar haster ! Vrien ex

Timmy

Betatt av forumet
Jeg og eksen har bare femti femti. I dag er d nyttår og jeg vil ringe og ønske de godt nyttår . An nekter meg å snakke med de. Jeg sier da at jeg komme ned til de for har en liten ting til dem i kveld. An åpner ikke og sender melding at jeg bare må prøve meg å komme ned! Han kan ikke nekte meg kontakt med ungene? Hva gjør jeg!?

Det har han ikke lov til, og er vel på kanten til kidnapping om man skal sette det på spissennog dra det litt langt... !!! Hadde faktisk tatt en telefon il politiet (høres drastisk ut, jeg vet. ), og spurt hvilke rettigheter du har ift dette!!! For en forferdelig situasjon å være i :-(
Klem til deg ♡♡♡

Hvis det er hans uke, dag eller hva det nå heter, så blir det vel litt overdrevet å kalle det kidnapping? Dårlig gjort er det absolutt, men dessverre litt for vanlig pga bitre brudd.

Om det er hans dag er det ok lite du får gjort dessverre.
Å kalle det kidnapping blit drøyt.

Om det er han som skal ha barna, så får du nok ikke gjort så mye!

Mitt råd er og bestille ny time til familievern kontoret, snakke med dem og prøve og få far til og innse at det er dårlig oppførsel. Til syvende og sist er det barna han straffer ved slik oppførsel. Og det er IKKE greit ;)

Gi barna gaven når dem kommer hjem:) prøv og kos deg i dag:) hvor gamle er barna? Kanskje dem kunne fått en telefon som dem har med til far? Så kan du ringe/sende sms på den telefonen ved senere anledninger?

Hei. Som de sier er det ikke mye du kan gjøre om det er hans uke. Men du kan spørre hvorfor du ikke får snakke med dem. Er det noen andre som kan stikke innom å se at alt er bra. Så får du senket skuldrene litt?

Kidnapping er det ikke. Lite du får gjort dessverre. Du får ta det igjen med barna senere :)

La det gå for nå, unngå krangling i høytida :) lat som ingenting når barna kommer hjem også, de trenger ikke vite at pappa har oppført seg dumt. ta det opp uten barna til stede på nyåret, ev få møte med familievernkontoret om dere ikke greier diskutere det på egen hånd.

Dårlig gjort av ham. Hvorfor vil han straffe ungene?
Vet du at barna har det bra?

Hvis det er hans uke, dag eller hva det nå heter, så blir det vel litt overdrevet å kalle det kidnapping? Dårlig gjort er det absolutt, men dessverre litt for vanlig pga bitre brudd.
Det samme skjedde meg og søsken da vi var mindre. Politiet sa da til mamma; at per definisjon (of satt på spissen) så grenser det til kidnapping jo, for om BF nekter mor å se barna ( og vise versa) kan han/hun for alt de vet ha tatt med seg barna og dratt avgårde. Politiet ble tilkalt flere ganger i min opovekst nettopp pga dette. Mulig regelverket er forandret nå, men sånn var det hvertfall før.

Da hadde jeg dratt til fvk og bedt om en ny samværsavtale, for ved 50/50 skal det være et veldig godt foreldresamarbeid.

Håper det løste seg eller at dere kan få satt opp et møte snart og snakket sammen med en profesjonell til stede. Barn merker jo at ting ikke er som de skal dessverre.

Back
Topp