Svar fra NAV?

elibeli

Andre møte med forumet
Lurte på om dere har fått svar på søknaden om foreldrepenger fra Nav? Jeg sendte inn for fem uker siden, gikk ut i perm med tre uker igjen til termin i dag.. Mener jeg fikk svar på søknaden sist gang ihvertfall. Noen som vet hvor lang tid det pleier å ta?

Jeg går ut i permisjon om 1 uke, og jeg ringte nav forrige uke. Dama ble bare sint og sa at det jeg hadde fått beskjed om var det som gjaldt. Altså det brevet hvor det står at det er mottatt og at behandlingstiden tar 7 uker (?).

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Hmm, frekt å bli sur da! Tror ikke jeg har får fått noen bekreftelse på at den er mottatt en gang jeg... Kanskje jeg også skal ringe og mase litt ;-) Men egentlig burde det jo bare være en fomalitet, har jo krav på permosjon og foreldre penger.

Ja, det er jo igrunn bare en formalitet, fryktelig unødvendig av "Nav" å bli sur i alle fall! Jeg fikk ikke noe brev om at søknaden var mottatt, men søkte 18/9 og fikk svaret i posten med datoer og sånn nå på tirsdag (datert 3/10, så det bruker tydeligvis noen dager bare på å nå frem). Men behandlingstiden her var jo rimelig rask. Er 1,5 uke til jeg skal ut i permisjon (da 3 uker før termin).

Både min mann og jeg er noen skikkelige rotehuer med skjemaskrekk. Vi sendte inn papirene 22/9 og jeg skal ut i permisjon 21/10. Fikk svar i går om at min søknad av 3/10 var godkjent.

Jeg ringte i går og fikk prate med en meget hyggelig dame som kunne fortelle at den var godkjent hun syntes det var rask behandlingstid, for de hadde behandlet den på ca. 5 uker og det er opptil 8 ukers behandlingstid

Jeg har faktisk ikke sendt inn ennå. Har trodd jeg har så god tid, og plutselig var det så kort tid igjen.
Må få fylt de ut i helgen. Hater skjemaer.

Jeg har fått svar :) Sendte inn 15. August, og fikk vel svar for tja.. 3 uker siden kanskje! :)

Jeg har ikke fått svar fra nav annet enn at søknaden er mottatt og jeg sendte den ca 10 uker siden...
Her om dagen fikk jeg brev fra arbeidsgiver om at permisjonssøknaden var "innvilget", og jeg får jo lønna mi direkte fra arbeidsgiver i permisjonen uansett. Kanskje man ikke får noe mer papirer fra nav da..?

Jeg har ikke fått svar fra nav annet enn at søknaden er mottatt og jeg sendte den ca 10 uker siden...
Her om dagen fikk jeg brev fra arbeidsgiver om at permisjonssøknaden var "innvilget", og jeg får jo lønna mi direkte fra arbeidsgiver i permisjonen uansett. Kanskje man ikke får noe mer papirer fra nav da..?

Sniker litt:D man får som regel ikke avar hvis man får direkte fra arbeidsgiver. Jeg fikk ikke i hvertfall. Tok en telefon og der sa de at prioriterer ikke de som skal få det direkte fra arbeidsgiver.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Hmm, frekt å bli sur da! Tror ikke jeg har får fått noen bekreftelse på at den er mottatt en gang jeg... Kanskje jeg også skal ringe og mase litt ;-) Men egentlig burde det jo bare være en fomalitet, har jo krav på permosjon og foreldre penger.

Ring og mas, det er lov!.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Hei!

Jeg fikk en bekreftelse fra NAV at dem hadde motatt søknaden min 5. september. 10 dager senere hadde jeg svaret som var fra 12. september at søknaden var innvilget. Jeg får også pengene av arbeidsgiveren min, men brevet kom fra NAV og det sto også at arbeidsgiveren min har søkt om refusjon. Så tror det kan være lurt å ringe og spørre ja!

Jeg får vanlig lønn fra arbeidsgiver, og fikk beskjed fra lønnsavdelingen at jeg ikke fikk høre mer før jeg hadde født. For alt må regnet om når man har født likevell

Så rart at det blir håndtert såpass forskjellig! I mitt svar sto også at søknaden blir behandlet på nytt når barnet er født for å tilpasse mamma- og fellesperioden. Men det forandrer jo egentlig ikke noe.

Så rart at det blir håndtert såpass forskjellig! I mitt svar sto også at søknaden blir behandlet på nytt når barnet er født for å tilpasse mamma- og fellesperioden. Men det forandrer jo egentlig ikke noe.
Jo, føder du før termin blir de dagene trekt fra permisjonen

Jeg har ikke fått svar fra de enda, men jeg har akkurat blitt sykemeldt og de måtte vistnok behandle det kravet først. Og min kjære arbeidsgiver hadde ikke sendt inn inntektsopplysninger for sykemelding, kun for foreldrepenger. Jeg går ut i permisjon om ca 2 uker. Selv om grunnlaget for sykepenger og foreldrepenger er nøyaktig det samme kunne de ikke bruke samme skjema... Nå har min arbeidsgiver sluttet å forskuttere syke - og foreldrepenger siden forrige permisjon så denne gangen har jeg litt mer brukt for å vite hva NAV kommer frem til i forhold til foreldrepengegrunnlag.

Ja, det gikk veldig fort denne gangen. Fra arbeidsgiver sendte inn inntektsbekreftelse til de sendte ut vedtak gikk det 2-3 dager :)

Jeg fikk vedtaksbrevet i dag. Søknaden var levert inn 4/10. Synes det var et veldig oversiktlig og informerende brev. Jeg får fastlønn utbetalt fra arbeidsgiver, mens jeg får utbetalt fra NAV et snitt av de ekstravaktene som jeg har jobbet.. Så det vil si ca 5500 brutto ekstra hver mnd :)))))

Jeg sendte inn til Nav 17/9, har ikke hørt noe etter det...
Men jeg får foreldrepenger ifra arb.giver, så jeg stresser ikke så veldig med det :)

Back
Topp