Svar barnehageplass

Gulo

Glad i forumet
Sensommerbarna 2016
noen som vet hvor fort man får svar? Klarer ikke finne det noen plass?

Se på dine kommunens hjemmeside. Fristen hos oss var 1.mars for å søke, svar får man innen 1.mai, så det kan komme idag eller det kan komme i slutten av april, gud veit.

En skulle fått svar innen 27.02. Var det jeg fikk beskjed om og fikk svar på bhg plass 25.02. Står det noe på kommunesider hos dere? Om ikke ville jeg ringt kommunen og spurt[emoji4]

I vår kommune er det mellom mars og mai en gang. I fjor byttet vi bhg på mellomste, fikk svar i slutten av mai. Lovlig sent spør du meg:( Er så spent nå på om vi får lille i bhg 20 meter nedenfor huset vårt, hadde vært fantastisk:)

Det er nok litt ulik praksis i de ulike kommunene. Her var søknadsfrist i hovedopptaket 1.mars. Tilbudsbrevet i 1.runde av hovedopptaket skal sendes ut midt i mars, tror det var senest 13.mars. Så skal tilbudsbrevet i 2.runde av hovedopptaket sendes ut senest 28.mars. Hvilket betyr at de fleste som har krav på plass får svar i en av disse rundene. Men det er vel ingen garanti, det kan vel bli en 3.runde også. Noen kommuner planlegger også med tre runder. Mener det var sånn i Oslo da vi bodde der?

Så er det suppleringsopptak fra ca 1.mai og helt frem til neste runde strengt tatt (tildeling av plasser som sies opp feks, det kan jo skje hele året).

Se på dine kommunens hjemmeside. Fristen hos oss var 1.mars for å søke, svar får man innen 1.mai, så det kan komme idag eller det kan komme i slutten av april, gud veit.
De har fått ny nettside idag, så alle linker jeg trykker på feiler ;)

Men det retter seg sikkert i løpet av et par dager. Er bare så spent, for den barnehagen jeg vil ha har kun en(!) ledig plass!

Her var fristen 30 januar, og svar innen 17.02. Fikk svar noen dager før det til og med :)

Back
Topp