Svangerskapsvitaminer?

LillyMom

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
*MIA*
Oktoberlykke 2019
Desemberskattene 2024
Er det noen som har startet med svangerskapsvitaminer (ikke folsyre, håper alle tar det)? Jeg startet for en uke siden. Vet ikke hvor lenge jeg orker de store tablettene og vi spiser ganske variert og bra... men så kan det jo være bra og da tenkte jeg brått jeg burde ta :wacky:

Tok det sist svangerskap. Ble så fryktelig kvalm av de. Tar ikke de denne gangen, fokuserer heller på å spise sunt. Babyen tar jo næringsstoffene den trenger fra mors kropp uansett :)

Jeg kjøpte det som heter Gravid fra Nycoplus i går. Koster 260 kr for 4 uker, men er 2 for 1 på Apotek1 for tiden. Veldig greit!

Bruker det som heter Gravitamin. Kun 1 tablett å svelge og ganske billig :)

Tar Trankapsel som løser seg i tarmen, synes trangulp er ufyselig, og må få kjøpt mer D-vit.

Tar jod utenom folat, jeg orker ikke ta noen flere store kapsler, forrige svangerskap endte jeg opp med å kaste opp bare ved tanken på de, da hadde jeg hyperemesis da, men hun på apoteket sa at så lenge jeg spiser variert, så trenger jeg ikke presse i meg noe mer :)

Men jod er nytt fra sist da, heldigvis var det også små tabletter!

Jeg tar folsyre, d-vitaminer og Omega 3-multivitaminer. Er det noen som vet hvor mye jod de anbefaler? Det er jod i multivitaminene jeg tar, men er ikke sikker på om det er nok?

Er det noen som har startet med svangerskapsvitaminer (ikke folsyre, håper alle tar det)? Jeg startet for en uke siden. Vet ikke hvor lenge jeg orker de store tablettene og vi spiser ganske variert og bra... men så kan det jo være bra og da tenkte jeg brått jeg burde ta :wacky:
Jeg tar ikke de spesielt for gravide. Tar b-vit, d-vit, magnesium og folat, og tenker at resten dekkes av kosten :)

Jeg tar ikke de spesielt for gravide. Tar b-vit, d-vit, magnesium og folat, og tenker at resten dekkes av kosten :)
Ja, mye dekkes nok av kosten :) Nå har jeg fått innarbeidet vane med å ta de store tablettene før jeg legger meg. Jod bør man vel også ta nå?

Spiser man mye hvit fisk og meieriprodukter får man i seg jod. Er ikke problemet med jod kommet opp som følge av mange som legger om koshold og kutter f.eks melkeprodukter? Og veganere er i mangelgruppen

Jeg tar folsyre, d-vitaminer og Omega 3-multivitaminer. Er det noen som vet hvor mye jod de anbefaler? Det er jod i multivitaminene jeg tar, men er ikke sikker på om det er nok?
På gravidpakka står det 175 ug :)

Ja, mye dekkes nok av kosten :) Nå har jeg fått innarbeidet vane med å ta de store tablettene før jeg legger meg. Jod bør man vel også ta nå?
Må man? :eek: Må vel snakke med legen om det, tror jeg :D

Back
Topp