• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold februar 11. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

Svangerskapsuker

• Trådstarter Trådstarter TH
  • Opprettet Opprettet

TH

Blir kjent med forumet
Jeg er 9+0 idag, men på alle appene jeg har, så står det at jeg er i svangerskapsuke 10. Betyr dette at jeg har 9 fullgåtte uker bak meg? Kan noen gi meg en logisk forklaring på dette? :-)

Det der har jeg aldri skjønt, det har forvirret meg maks:P Håper noen kan svare deg, men tror det blir som at når du er 2,5 mnd på vei er du i 3. mnd. Så du er nok 9 fullgåtte, men skal ikke si noe for sikkert altså:P

Hvordan er formen?

Det er akkurat sånn det et :)
Når du er 9+4 har du gått 9 fulle uker, og 4 dager ekstra. Altså 9 uker og 4 av de 7 dagene som utgjør uke 10.

Du kan sammenligne det med å bli ett år eldre. Du blir født, ett år senere et du 1 år. Altså ett fullgått år og du er nå inne i ditt andre. 25 år og 3 mnd = 25 fullgåtte år og 3 ekstra måneder, evt 25+3 eller 25+3/12 :p

Håper jeg ikke gjorde deg enda mer forvirra nå :p måtte få det grundig forklart av legen selv :p

Du har vel riktig der ja! Du har fullført 9 uker og er på vei inn i din 10 ende uke. Når du f.eks er 9+3, så har du fullført 9 uker, og er 3 dager inn i uke 10 ;)

Det der har jeg aldri skjønt, det har forvirret meg maks:p Håper noen kan svare deg, men tror det blir som at når du er 2,5 mnd på vei er du i 3. mnd. Så du er nok 9 fullgåtte, men skal ikke si noe for sikkert altså:p

Hvordan er formen?

Okidoki :-) Formen er veldig opp og ned. I dette svangerskapet har jeg sliti med endel kvalme. Kommer som oftest på ettermiddagen og kvelden, men kvalmen kan også plutselig dukke opp på morgenen og formiddagen :-(
Er mer trøtt, å føler meg mer oppblåst. Men ellers er alt supert :-)

Tusen takk for svar jenter :-)
Nå som jeg er 9+0, er barnet 7+0? :-)

Okidoki :) Formen er veldig opp og ned. I dette svangerskapet har jeg sliti med endel kvalme. Kommer som oftest på ettermiddagen og kvelden, men kvalmen kan også plutselig dukke opp på morgenen og formiddagen :-(
Er mer trøtt, å føler meg mer oppblåst. Men ellers er alt supert :)
Satser på det går over etter første trimester da :) God bedring :)

Back
Topp