Svangerskapstest

Chocolate girl

Elsker forumet
Har tatt den første blodprøven hos legen og nå føler jeg at det har blitt litt rot. FIkk først et brev fra legen der det stod at alt så bra ut så langt og resten av test resultatene vil bli sendt hjem til meg. I samme brev var det et ark fra Ullevål hvor det øverst på arket sto blodtype hentet fra når jeg tidligere har vært på Ullevål, lenger ned på arket stod det at ingen tester ble utført for testglasset var feil markert. Jeg ringte til legekontoret og de sa jeg burde stikke innom og ta en ny test (dette har jeg ikke fått gjort ennå). Igår fikk jeg et nytt brev fra legen med svar på rubella, HIV antigen, hepatitt og de sakene fra Ullevål. Det jeg lurer på, det første arket var det kun en test på blodtype, eller skulle det vært noe annet der og?

Er alltid så lang telefonkø hos legen så hater å ringe dit.

he aldri fått tilbake noke svar på blodprøver osv... trudde dei kun sendte svar om det var nåke dei ikkje va fornøgd me ej.. he vell forsjellige rutine...

Fått beskjed om at jeg skal oppbevare de sammen med helsekortet og ha de med ved kontroller og fødsel. Står det på prøvesvar arket ihvertfall :) Kanksje du får det neste gang du skal til legen?

Men hva slags test er det på arket med Blodtype på!?! Er det kun Blodtype eller skulle det vært noe mer?

Jeg fikk det arket med blodtype, hiv, rubella... og det skulle oppbevares sammen med helsekortet. mens blodprøvene jeg har tatt ellers - da sier de ifra om det skulle være noe.

Oki, da gjetter jeg på at jeg har fått sjekket det viktigste også får vi heller fikse det neste gang jeg skal til legen..

Menne et lite spm til. Skal man teste positivt på rubella? Betyr det kanskje at man har hatt det når man var liten og da er utenfor fare?
Stoler ikke heeelt på legen min som bare er sommervikar..

Trodde det var rhesus minus som kunne være farlig jeg, pluss er jo vanlig?

Ikke vaksinert mot Røde hunder fikk du Negativt svar på Rubella da? Måtte google hva Rubella var når jeg så at det sto positiv, men da gjetter jeg på at det er bra at det står positiv på Rubella og negativt på alt annet. Og blodtypen vet jeg at er riktig så gidder ikke å ta ny sjekk pga det..

hehe, greit! Takker for svar!

ORIGINAL: Sjokkis

Menne et lite spm til. Skal man teste positivt på rubella? Betyr det kanskje at man har hatt det når man var liten og da er utenfor fare?
Stoler ikke heeelt på legen min som bare er sommervikar..

Var hos legen idag, og fikk mine ark. Sto at pos. på rubella, spesifisert med enten via vaksine eller infeksejon (eller noe)

Back
Topp