Svangerskapsrelatert?

Minsten2025

Elsker forumet
Julistrålene 2025 ♡
Novemberlykke 2015
De siste dagene har jeg hatt ekstremt vondt nede i ryggen. Føles som det sitter i korsryggen og nesten litt nedover i halebeinet. Kan ikke ligge på ryggen og det gjør veldig vondt å snu på seg i sengen, reise seg opp osv.. Kan dette være svangerskapsrelatert? Noen andre som har det sånn? Kan ikke huske dette fra forrige gang :)

Bekkenlåsing kanskje? Smertene sitter da oftest på baksiden, korsrygg/halebein/rumpe.

Er nok helt sikkert bekkenet ditt som forårsaker det pga graviditeten.:)

Åhr, ja det er vel kanskje det :( Hadde ingen problemer med bekkenet sist gang, men hadde derimot endel vondt i hoftene.. Virkelig noe dritt hvis bekkenet begynner å trøble allerede nå! :( men tusen takk for svar altså! :)

Men da kan jeg ikke forvente at dette skal gå over av seg selv? Da bør jeg kanskje snakke med legen min om en henvisning til kiropraktor kanskje? Måtte lese litt om dette, og det virker som at det er bekkenlåsning og ikke bekkenløsning, pga hvor smertene sitter.. Det var da skrekkelig tidlig å få, syns jeg ;)

Tror ikke det er noen fasit på når sånt kan komme. Bekkenlåsning kan jo også menn og ikke gravide kvinner også få.
Du må nok ta deg en tur til legen ja hvis dette viser seg å være veldig plagsomt og vedvare. :)

Men da kan jeg ikke forvente at dette skal gå over av seg selv? Da bør jeg kanskje snakke med legen min om en henvisning til kiropraktor kanskje? Måtte lese litt om dette, og det virker som at det er bekkenlåsning og ikke bekkenløsning, pga hvor smertene sitter.. Det var da skrekkelig tidlig å få, syns jeg ;)
Jeg fikk bekkenlåsning i uke 9 sist :)
Det er ikke noe godt i det hele tatt :( jeg gikk til lege å fikk henvisning til fysio ( så lenge det er svangerskaps relatert Å det virkelig er låsning/løsning er fysio gratis ) han sendte meg å videre til kiropraktor. Men mener enkelte manuel terapsuter å utfører gratis vis det er svangerskapsrelatert?

Jeg kjenner det å i bekkenet nå. De fleste dagene går enda fint, men så hat jeg noen dager der foten bare henger på slep etter meg.
Jeg har fått henvisning til fysio av legen :) må bare få fingeren ut å kontakte en.

Jeg har hatt plager og var i dag hos manuell terapeut. For min del var det smerter fra, i hovedsak, venstre bekkenledd. Det kjentes ned gjennom foten fra korsrygg. Det ble diagnostisert som bekkenløsningplager. Det har variert veldig hvor plaget jeg har vært. Alt fra å bi halveis båret av samboer til å bare kjenne små stikninger. Det verste varte ca to uker.

Huff, jeg krysser fingrene for at det kan gå ann å holdet det litt i sjakk! Helt forferdelig når man blir såpass handicap'et som du beskriver :( Jeg fikk snakket med legen min i går, og han skrev en henvisning til fysioterapeut :) Så jeg skal hente den i dag og få ordnet meg en time!

Back
Topp