Svangerskapsrelatert Isjias

Peonen

Elsker forumet
Snøfnuggene 2018
Junilykke 2020 ♡
Hei.

Er det noen som har hatt svangerskapsrelatert isjias? Jeg er straks i uke 29 og klarer til tider ikke å belaste beinet eller sitte på venstre side. Går fra ryggen og ned i foten.
Jeg har symfysesmerter, men det har blitt peanuts ift dette. Og går til fysio, men føler ikke helt det har hjulpet noe særlig.

Jeg er for øyeblikket sykemeldt pga mye annet :p men tror rett og slett jeg ikke klarer å gå tilbake med jobb med sånne smerter.
Desperat etter tips og behandling for dette!
 
Hadde det i mitt første svangerskap for 18 år siden. Fikk ikke noe hjelp eller behandling for det. Det gikk over noen uker før fødsel :)
 
Jeg slet med det da jeg gikk gravid med førstemann. Hjalp med behandling hos kiropraktor, men var avhengig av å få behandling nesten ukentlig.
 
Jeg har det og har hatt det siden uke 22 ca, blir verre til tyngre baby blir føler jeg. 3 uker igjen til termin nå så håper det går over etter fødselen. Jeg gikk en del til fysioterapeut i begynnelsen men synes ikke det hjalp noe særlig. Har brukt badekar flittig, det har hjulpet i kombinasjon med mye hvile :) vært 100% sykemeldt siden uke 27.
 
Hei.

Er det noen som har hatt svangerskapsrelatert isjias? Jeg er straks i uke 29 og klarer til tider ikke å belaste beinet eller sitte på venstre side. Går fra ryggen og ned i foten.
Jeg har symfysesmerter, men det har blitt peanuts ift dette. Og går til fysio, men føler ikke helt det har hjulpet noe særlig.

Jeg er for øyeblikket sykemeldt pga mye annet :p men tror rett og slett jeg ikke klarer å gå tilbake med jobb med sånne smerter.
Desperat etter tips og behandling for dette!
Jeg hadde det under svangerskapet, og husker det var verst i 3. Trimester. Gikk til manuellterapaut og det hjalp veldig. Holdt meg på beina til jeg skulle ut i permisjon.
 
Hei.

Er det noen som har hatt svangerskapsrelatert isjias? Jeg er straks i uke 29 og klarer til tider ikke å belaste beinet eller sitte på venstre side. Går fra ryggen og ned i foten.
Jeg har symfysesmerter, men det har blitt peanuts ift dette. Og går til fysio, men føler ikke helt det har hjulpet noe særlig.

Jeg er for øyeblikket sykemeldt pga mye annet :p men tror rett og slett jeg ikke klarer å gå tilbake med jobb med sånne smerter.
Desperat etter tips og behandling for dette!

Jeg har akkurat de smertene du beskriver! Det er ekstremt vondt. Legen sa at jeg har bekkenløsning, det har jeg og forsåvidt men har lurt på om de smertene kan stråle ned til foten? Jeg har blitt anbefalt å bruke krykker når jeg går mest mulig. Det avlaster ryggen litt men ikke smerten nedover baken til kneet. Og det er vondt å sitte.
 
Jeg har akkurat de smertene du beskriver! Det er ekstremt vondt. Legen sa at jeg har bekkenløsning, det har jeg og forsåvidt men har lurt på om de smertene kan stråle ned til foten? Jeg har blitt anbefalt å bruke krykker når jeg går mest mulig. Det avlaster ryggen litt men ikke smerten nedover baken til kneet. Og det er vondt å sitte.
Søk på isjiasnerven. Så er du hvor den går.
Jeg tror ikke bekkenet går ned i tåa. Men tror bekkenet kan gjøre sånn at den nerven kommer i klem. Derfor den kalles falsk isjias. Det er møkkvondt. Men det går nok over når barnet er født ;)
 
Hatt med begge mine, berre på høyre side. Etter nr. 2 blei eg ikke helt kvitt plagene heller
 
Jeg hadde det med minstemann. Kom plutselig i slutten av 2. trimester og forsvant av seg selv etter en måneds tid. Det var en smertefull og vanskelig måned da jeg så vidt klarte å gå og ikke greide å løfte eller bøye meg overhodet. Husker jeg måtte sette meg på gulvet i dusjen for å kunne dusje faktisk og der ble jeg til mannen kunne hjelpe meg opp. Var rimelig fortvilet, men det forsvant av seg selv like fort som det kom.
 
Back
Topp