Svangerskapspenger

Pekka

Andre møte med forumet
Noen som mottar/har mottatt svangerskapspenger?   I så fall, hva jobber du med og hvor lang tid tok det før du fikk det innvilget etter at søknaden var levert.. Nav er vel ikke kjent for å være kjapp.. :-)

Jeg jobber selv i barnehage, er plaget med kvalme som blir værre ved anstrengelse.. i tillegg har jeg bekkenløsning.. Jordmor fyllte idag ut skjema om svangerskapspenger som jeg skal ta med på jobb i morgen.. Sjefen min har sagt ved flere annledninger at det er vanskelig å tilrettelegge så jeg regner med at han underskriver..
Lurer bare på hvordan dette fungerer for de som har det :-)

Jeg fikk det. Tror ikke de brukte så lang tid til å behandle søknaden, faktisk - men jeg husker ikke helt. En måned, kanskje?

Jeg får svangerskapspenger. Jobber som butikksjef.
Tok ca 5 uker før jeg fikk svar om innvilgelse. Nav er ikke raske, så jeg ringte og purret på de et par ganger.

Ja for poenget blir vel litt borte hvis man skal gå i flere månder å vente på svar.. :-)

Du skal jo i utganspunketet slutte å jobbe når arbeidsgiver har skrevet under på at tilrettelegging ikke er mulig, og man er jo som regel avhengig av inntekt, så de bør jo være ganske kjappe på å godkjenne.

Jeg jobber som renholder og mottok svangerskapspenger under siste graviditet[:)] Gikk fort fra skjemaet ble fylt ut til det ble innvilget,husker ikke,men det var ikke mange ukene! Er nå gravid med min andre og regner med at jeg må over på sv.penger etterhvert. Sist mottok jeg fullt med sv.penger fra 5.måned.

Back
Topp