Svangerskapspenger

Solbæra

Forelsket i forumet
Er det noen her som har gått ut i svangerskapspenger/skal?

Hvilken jobb har du?
Hva gjorde at du ikke kunne jobbe i svangerskapet?

Jeg har søkt om svangerskapspenger og jobber veldig redusert nå. Jobber i psykiatri og det er grunnet voldsrisiko at jeg ikke kan jobbe som før.

Jeg er sykemeldt nå, men skal egentlig tilbake i medelever turnus (døgn) fra 1 feb. På barnevernsinstitusjon, men tenker at det blir svangerskapspenger ganske fort etter det på grunn av fare for vold og utageringer.

hva jobber du med, solbæra?

Jeg gjorde det forrige svangerskap, da hadde jeg en annen jobb. Jobbet i bolig for rusavhengige, så var mtp vold og utagering, samt hele tiden utsatt for røyk fra både tobakk og heroin.

Jeg må muligens gå over til svangerskapspenger. Jobber medlever turnus på barnevernsinstitusjon og opplevde forrige skift å bli sparka hardt i magen og slått flere ganger i ansiktet (uke 13). Har fått beskjed av både fastlege og lege på bedriftshelsetjenesten at jeg ikke skal tilbake til Den avdelingen igjen, samt at det må tilrettelegges en del rundt turnusen, da den går mye utover søvnen. Har dessverre en arbeidsgiver som er utrolig treig med tilrettelegging og i tillegg veldig bevist på å gjøre minst mulig som kan være ubeleilig for dem. Er nå flyttet til en annen avdeling med beskjed om at dette er en midlertidig løsning til de finner noe permanent. Kjenner jeg er utrolig sliten av å vente på svar, men håper de finner på noe slik at jeg kan fortsette å jobbe.

Hva jobber du med?

Jeg har avlevert alle papirene til arbeidsgiver for at de skal tilrettelegge. Stor sannsynlighet for at det ikke går. Jobber med bakterier og ikke gravidvennlige jobber.

Sniker fra april. Jeg jobber innen helse, men jobben greide ikke tilrettelegge noe så venter på svar fra NAV. Ble søkt med grunn av høyt stress, tunge løft og mange ikke gravidvennlige arbeidsteder og stillinger... så krysser fingrene

Denne gangen har jeg nok ingen grunn til svangerskapspenger. Men forrige gang gikk jeg rett ut i uke 20 pga tvillinger. Hadde da vært sykmeldt siden uke tolv, uten å vite at heg ventet tvillinger da. :)

Jobber i tredelt turnus på sykehus. Jeg er for tiden sykemeldt pga kvalme, men når jeg er tilbake i full stilling får jeg svangerskapspenger der jeg egentlig skulle hatt nattevakter.

Jeg må muligens gå over til svangerskapspenger. Jobber medlever turnus på barnevernsinstitusjon og opplevde forrige skift å bli sparka hardt i magen og slått flere ganger i ansiktet (uke 13). Har fått beskjed av både fastlege og lege på bedriftshelsetjenesten at jeg ikke skal tilbake til Den avdelingen igjen, samt at det må tilrettelegges en del rundt turnusen, da den går mye utover søvnen. Har dessverre en arbeidsgiver som er utrolig treig med tilrettelegging og i tillegg veldig bevist på å gjøre minst mulig som kan være ubeleilig for dem. Er nå flyttet til en annen avdeling med beskjed om at dette er en midlertidig løsning til de finner noe permanent. Kjenner jeg er utrolig sliten av å vente på svar, men håper de finner på noe slik at jeg kan fortsette å jobbe.

Hva jobber du med?

Jeg jobber også på barnevernsinstitusjon. Har hatt kontorstilling en stund, men skal tilbake til 3-7,4-7 turnus fra 1.2.21. Legen synes det er en dårlig ide og jordmor sa i dag at det er uaktuelt og at hvis legen ikke ordnet det så skulle hun søke for meg.

jobben har plassert meg på en avdeling de mener er den roligste vi har, men jeg har jobbet der før og vet at det ikke er noen god ide. Men får vente å se hva jobben tenker de kan tilrettelegge med. Jeg skjønner ikke hva det skulle vært :p

Jobber i tredelt turnus på sykehus. Jeg er for tiden sykemeldt pga kvalme, men når jeg er tilbake i full stilling får jeg svangerskapspenger der jeg egentlig skulle hatt nattevakter.

har du fått innvilget svangerskapspenger for nattevaktene? Jeg jobber hovedsak natt og vurderer også å søke om svangerskapspenger på nattevaktene da jobben ikke kan tilrettelegge. Er foreløpig sykemeldt fra de.

har du fått innvilget svangerskapspenger for nattevaktene? Jeg jobber hovedsak natt og vurderer også å søke om svangerskapspenger på nattevaktene da jobben ikke kan tilrettelegge. Er foreløpig sykemeldt fra de.

Nei, ikke foreløpig fordi jeg fremdeles er sykemeldt. Men alle mine kolleger som har hatt samme problemstilling har fått innvilget.

Jeg jobber også på barnevernsinstitusjon. Har hatt kontorstilling en stund, men skal tilbake til 3-7,4-7 turnus fra 1.2.21. Legen synes det er en dårlig ide og jordmor sa i dag at det er uaktuelt og at hvis legen ikke ordnet det så skulle hun søke for meg.

jobben har plassert meg på en avdeling de mener er den roligste vi har, men jeg har jobbet der før og vet at det ikke er noen god ide. Men får vente å se hva jobben tenker de kan tilrettelegge med. Jeg skjønner ikke hva det skulle vært :p

Høres ut som du er i ganske lik situasjon som meg ja. Oppdater gjerne om hvordan det går fremover.
Jeg har som sagt blitt plassert på en roligere avdeling, men med samme turnus, og uten nattevakt på avd. Både fastlege og bedriftshelsetjenesten er skeptiske til dette, men er det eneste jobben får til, så må nesten bare prøve det ut og håpe det funker.

Back
Topp