Svangerskapspenger

Glitterstøv

Forelsket i forumet
JuniJubel2021
Julibarna2024☀️
Andre som står i en situasjon der dette kan bli aktuelt? Hvordan tenker dere å gå frem i forhold til lege, søknad osv? :hilarious:
 
Nei, det vet jeg ikke helt. Antar jeg må be bedriftsjordmor om et møte. Jeg har veldig stor risiko for korona på min arbeidsplass, og det kjennes ikke godt
 
Ja, det kan bli aktuelt. Har verdens beste sjef så hun har allerede gjort klar alt for meg :D
 
Sniker fra februar ☺️

For å få svangerskapspenger må din leder først prøve alle muligheter for tilrettelegging og omplassering, og deretter skrive under på at det da evt ikke går. Så å snakke med leder (evt bedriftsjordmor + leder, det er gull) først er nok veien gå, er lite poeng i å involvere lege eller jordmor og få fylt ut skjema, hvis din leder ikke er enig i at det skal søkes og kan tilrettelegge for deg. Det er til syvende og sist din leder som vet hvilke tilrettelegging som kan tilbys, og det har blitt ganske strengt de siste årene fra NAV sin side. Kommer an på hvor man jobber og hvilke risikoer som kan skade fosteret.

Dersom leder ikke tar det på alvor eller gjør sin plikt ved å tilrettelegge/omplassere kan man få skjema fylt ut for at leder skal forstå alvoret.
 
Jeg tror det kan bli veldig aktuelt ja! Jobber som pedagogisk leder i barnehage, og tilrettelegging er jo ganske umulig. Noen som jobber i barnehage som kjenner på det samme? Har også en leder som er noe standhaftig, så usikker på hvordan det eventuelt kan bli. Men jeg føler meg allerede ganske sikker på at det å jobbe fullt, hele svangerskapet blir forholdsvis umulig.

Visste ikke at svangerskapspenger var noe sist jeg gikk gravid jeg. Da ble jeg sykemeldt rundt uke 20, men det kunne helt sikkert vært svangerskapspenger..
 
Leser nå at svangerskapspenger gjelder hvis det er fare for fosteret.. Jeg tenkte mer på at det å jobbe i barnehage som gravid er belastende for meg. Så da gjelder muligens ikke dette for meg?:rulez:dance018
 
Leser nå at svangerskapspenger gjelder hvis det er fare for fosteret.. Jeg tenkte mer på at det å jobbe i barnehage som gravid er belastende for meg. Så da gjelder muligens ikke dette for meg?:rulez:dance018

Nei, det gjør nok ikke det. :)
 
Så utrolig deilig! Kan jeg spørre hva du jobber med? :happy:
Sykepleier :) ene avdelingen jeg jobber på er er lukket langkommen demens og psykiatri, så det kan være en del utagering. Vanskelig å tilrettelegge der.
 
Leser nå at svangerskapspenger gjelder hvis det er fare for fosteret.. Jeg tenkte mer på at det å jobbe i barnehage som gravid er belastende for meg. Så da gjelder muligens ikke dette for meg?:rulez:dance018

Sist jeg bar gravid så jobbet jeg som pedagogisk leder og fikk innvilget svangerskapspenger fra uke 28 eller noe sånt. MEN jeg var gravid med tvillinger og sånn sett så var det ikke noe problem. Det er jo ansett som risikosvangerskap. Hadde nok ikke fått det innvilget om det bare var ett barn.. :)
 
Sist jeg bar gravid så jobbet jeg som pedagogisk leder og fikk innvilget svangerskapspenger fra uke 28 eller noe sånt. MEN jeg var gravid med tvillinger og sånn sett så var det ikke noe problem. Det er jo ansett som risikosvangerskap. Hadde nok ikke fått det innvilget om det bare var ett barn.. :)
Ikke sant, da blir det jo noe helt annet igjen :)
Det løser seg nok, er jo ikke noe som er aktuelt enda uansett :)
 
Jeg har nattevakter allerede om 3 uker, og jeg ønsker virkelig ikke å gå dem, klarer knapt å holde meg våken på kveldsvakter jo. Tror jeg må snakke med lederen allerede i morgen. Både om nattevakter og at jeg er super-redd for å få corona. Her om dagen var vi 17 mennesker inne på et lite pasient rom, det kjentes veldig ubehagelige
 
Back
Topp