Lillemor95
Flørter med forumet
Er det noen av dere som har søkt svangerskapspenger, og vet om dette blir utbetalt etter at søknaden er innvilget, selv om utbetalingsdatoen er passert??
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Er det noen av dere som har søkt svangerskapspenger, og vet om dette blir utbetalt etter at søknaden er innvilget, selv om utbetalingsdatoen er passert??![]()
Får satse på at det kommer noe snart! Aah! Jeg har ikke 100% fast stilling, så regner med at arb.giver betaler min faste lønning, og NAV betaler restenlitt kjipt å stå uten inntekt 1 mnd før jeg får utbetaling
![]()
Enda det faktisk var legen som sa jeg hadde rett på svangerskapspenger i min jobb.Nå har jeg fått brev fra nav om at min søknad ble avslått pga min jobb ikke setter fosteret/barnet i fare. Så nå må jeg få tak i legen for å få han til å skrive sykemelding med tilbakevirkning til den 4/5 og fremover.Enda det faktisk var legen som sa jeg hadde rett på svangerskapspenger i min jobb.
Så kjedelig! Håper det ordner seg med tilbakedatering på sykemelding!Nå har jeg fått brev fra nav om at min søknad ble avslått pga min jobb ikke setter fosteret/barnet i fare. Så nå må jeg få tak i legen for å få han til å skrive sykemelding med tilbakevirkning til den 4/5 og fremover.Enda det faktisk var legen som sa jeg hadde rett på svangerskapspenger i min jobb.
jeg har risiko for strømgjennomgang, tunge løft, arbeid i høyden og langvarig stående arbeid så her var det heldigvis ikke noe tvil om at det var det riktige for meg.Så utrolig leit! Kan jeg spørre hva du jobber med og hva begrunnelse var? Jeg jobber innen rus/psykisk helse og begrunnelsen her er risiko for vold, trusler og økt risiko for smitte.
Så kjedelig! Håper det ordner seg med tilbakedatering på sykemelding!jeg har risiko for strømgjennomgang, tunge løft, arbeid i høyden og langvarig stående arbeid så her var det heldigvis ikke noe tvil om at det var det riktige for meg.
Så da får jeg vente å se om jeg får svar fra legen, sendte sms tidlig i formiddag men regner med å få svar iløpet av kvelden eller tirsdag.Jeg jobber så sykehus på sengepost og poliklinikk.. Jeg fikk godkjent svangerskapspenger med de begrunnelsene du oppga :s skrev jordmor en god søknad for deg? Det er viktig de skriver ned alt som gjør at de ikke kan tilrettelegge altJobber på sykehus, sengepost med veldig mye gåing, tunge løft, av og til utagerende pasienter og kort hvile mellom vaktene. Og et bekken som ikke samarbeider med meg (gått til fysio i mange uker alt) og regner med at bekkenet ikke bedre med tiden. Men vi har jo en god delt smitte på min avdeling (god blanding av all smitte) så det er ikke så lett å tilpasse alt. Derfor ville sjefen min ha meg i 50% for da er det jo lettere å finne noen som kan gå der jeg ikke er på jobb. Har jobbet annen hver dag siden 4/5 så legen burde skrive sykemelding for denne perioden. Samt at sjefen faktisk har satt opp ny turnus til meg til jeg skal ut i permisjon.
Jeg jobber så sykehus på sengepost og poliklinikk.. Jeg fikk godkjent svangerskapspenger med de begrunnelsene du oppga :s skrev jordmor en god søknad for deg? Det er viktig de skriver ned alt som gjør at de ikke kan tilrettelegge altmen det er kanskje forseint nå når du fikk avslag? :/
Det var faktisk legen som skrev den søknaden og ut ifra det jeg forstår ut ifra brevet er ikke begrunnelsen god nok for å få innvilget svangerskapspenger, så det kan jo tyde på at legen har gjort en veldig dårlig jobb da. Så håper han har en god unnskyldning for å skrevet en dårlig søknad og følger opp med å faktisk skrive sykemelding for denne perioden. Så jeg er spent på når han får det gjort, eller så må jeg jo ta kontakt med fastlegen (ja har en annen lege under svangerskapet enn til vanlig) for å få han til å skrive sykemelding for meg. Nekter jo å godta 50%lønn fremover liksom.
Sniker fra mai.. Leste du begrunnelsen selv? Sto det noe om bekkenet? I såfall kan det vippe søknaden til avslag da det handler om deg, ikke babyen. Gjelder forsåvidt også alt det andre.. legen må ha begrunnet alt i hvilken betydning/fare det har for babyen.
her fikk jeg svangerskapspenger som pedagogisk leder, pga stressnivå og dets innvirkning på babyen
Nei har ikke lest begrunnelsen fra legen, så må prøve å finne ut hvor jeg finner den eller så må jeg høre hva legen sier. For jeg vil tro han har lagt vekt på meg og ikke babyen siden det ble avslag. Så jeg må nok ta tak i dette imorgen for å finne det ut.

Hei. Jeg arbeider også i psykiatrien og fikk godkjent søknad om svangerskapspenger 1 uke etter den ble sendt inn. Corona og nav ellers påvirker ikke de som jobber med foreldrepenger og svangerskapspenger da dette er egen avdeling.Håper det løser seg for deg og at du får sykemelding!
Her skrev jordmor søknad om svangerskapspenger fredag, som jeg skal hente i morgen tidlig. Men jeg er usikker på om jeg faktisk orker å søke siden det er så mye usikkerhet og lang behandlingstid. Har bestilt legetime i morgen for å diskutere sykemelding vs svangerskapspenger.
Slipper mye stress med sykemelding og da er jeg sikrere på at det ikke blir rot med feriepenger, utbetalinger og for min del lønn den siste måneden når vikariatet mitt utløper. Nå er jeg stressa når jeg våkner og stressa når jeg legger meg, og det føles ikke bra!