Svangerskapspenger

Jordmor snakket til meg om svangerskapspenger idag, og forsto det som at jeg kunne få delvis svangerskapspenger, og delvis jobb, for å slippe å være delvis sykemeldt og miste rettigheter

Aha :-)
Problemet som jeg tror er på jobb er at de tenker at jeg skal være skyggen. Jobber med klienter- og skal ikke være i samme rom som de- så 70% av jobben min er jo borte der. Må høre med legen- for kjenner helt ærlig- at dersom jeg kun skal flytte papirer og koke kaffe på jobb- så har jeg det bedre hjemme og mer og gjøre hjemme da vi skal totalrenovere hus frem til juli :-/
Ja da kanskje det er lurt å bli sykemeldt. Man får bare svangerskapspenger om jobben er skadelig for mor eller barn. Ikke når man ikke orker å jobbe. Da må man sykemeldes. Du må jo nesten bare se hva du vil og orker:)

Ja da kanskje det er lurt å bli sykemeldt. Man får bare svangerskapspenger om jobben er skadelig for mor eller barn. Ikke når man ikke orker å jobbe. Da må man sykemeldes. Du må jo nesten bare se hva du vil og orker:)

Oh- der misforstår du litt :-) skal ikke ha på meg at jeg ikke orker. Jeg jobber med noe som er skadelig for både mor og barn- står i itageringssituasjoner ofte og har allerede blitt slått i magen- så skal ille jobbe i kontakt med klientene pga sikkerheten til meg og barn- det handler ikke om hva jeg orker :-)
Men jeg gidder ikke å være en papirflytter på jobb- for de får ikke tilrettelagt til at jeg har noe å gjøre 100% av tiden jeg skal gjøre på jobb. Jeg sitter igjen med en arbeidsmengde som er typ 10%, men de mener at jeg skal være på jobb 100% med svangerskapspenger. Men skal jeg ta tvinne tomler på jobb i resterende 90% av arbeidstiden min? Det oppleves som helt horribelt for min del å skulle "kaste bort" tid på jobb da- når jeg har andre mer nyttige ting som kan gjøres hjemme.
Vil bare ikke ha på meg at jeg ikke orker jobb ;-) ser bare på det som svært nyttesløst å være der når det ikke er særlig jobb for meg å gjøre.

Aha ja men da skjønner jeg. Ja da vil jeg jo tro du har det bedre med å få full svangerskapspermisjon :) forstår godt at du ikke vil nøye deg med småjobber.

Jordmor snakket til meg om svangerskapspenger idag, og forsto det som at jeg kunne få delvis svangerskapspenger, og delvis jobb, for å slippe å være delvis sykemeldt og miste rettigheter

Venninnen min har 70% svangerskapspenger og er resterende 30% i jobb. Var vanskelig med tilpassing av hennes arbeidsoppgaver (omsorgssektor), men har klart å tilpasse noe slik at hun kan være litt i arbeid

Back
Topp