Svangerskapspenger

guttemamma3

duttamor
Desemberskatter 2016
Er det det man bør få om man ikke kan være på jobb på grunn av farlig arbeidsmiljø?

Om jeg har forstått korrekt så kvalifiserer man for svangerskapspenger om arbeidsplassen ikke kan tilrettelegge for den gravide slik at hun kan stå i jobb uten at det er fare for babyen. Feks om du jobber på psykiatrisk avdeling med fare for vold fra pasienter, som er umulig å forutsi når kan oppstå, så vil jeg tro du kunne fått svangerskapspenger. Men på samme side, om avdelingen tar deg ut av dine vanlige arbeidsoppgaver og gir deg tilpasset arbeid hvor risikoen for vold ikke lenger er tilstede kvalifiserer du ikke lengre.

Jeg jobber som lærer på en barneskole. Ble i går innlagt på grunn av slag i magen fra en elev. Jeg er tatt ut av den klassen eleven går i, men vi befinner oss likevel i samme område av bygget når jeg har "min" klasse. I hår skulle han bare passere meg i gangen og drylte knyttneven midt i magen på meg. Ble en liten blødning, men etter et døgns observasjon virker det som det ble med skrekken. Rektor er usikker på om hun kan tilrettelegge mer for å holde meg trygg fra den eleven det gjelder

Jeg jobber som lærer på en barneskole. Ble i går innlagt på grunn av slag i magen fra en elev. Jeg er tatt ut av den klassen eleven går i, men vi befinner oss likevel i samme område av bygget når jeg har "min" klasse. I hår skulle han bare passere meg i gangen og drylte knyttneven midt i magen på meg. Ble en liten blødning, men etter et døgns observasjon virker det som det ble med skrekken. Rektor er usikker på om hun kan tilrettelegge mer for å holde meg trygg fra den eleven det gjelder
Tror du kvalifiserer til svangerskapspenger da ja :) De må bare skrive at det er en utragerende elev som er umulig og unngå. Veldig skummelt, godt det har gått bra, men ikke sikkert det gjør det neste gang :(

Viktig å få fram at det da er prøvd tilrettelegging og at dette likevel ikke fungerer da det er fare for at du møter denne utagerende eleven uansett. Også må dere få fram klart og tydelig at det ikke kan gjøres mer tilrettelegging enn dette for da må det jo være godkjent. Har bare erfart at alt må være veldig tydelig og konkret for at NAV skal godkjenne saker så bare vær over-tydelig :p

Shit! Så utrolig skummelt. Du er jo nødt til å ha krav på svangerskapspenger. Noe annet ville vært rart.

Vil da tro dette kvalifiserer for svangerskapspenger ja. Godt å høre at alt ser ut til å være bra.

Arbeidsgiveren må jo skrive under på papirene at det ikke er mulighet for tilrettelegging også. Ville snakket med jm eller lege så snart som mulig ang dette.

Vil da tro dette kvalifiserer for svangerskapspenger ja. Godt å høre at alt ser ut til å være bra.

Arbeidsgiveren må jo skrive under på papirene at det ikke er mulighet for tilrettelegging også. Ville snakket med jm eller lege så snart som mulig ang dette.
Skal til fastlegen i morgen, og sjefen er veldig enig i at jeg ikke skal tilbake

Hjelpe meg, er noe av det verste jeg har hørt, men bra at det gikk så bra. Du skal absolutt ha svangerskapspenger ja! Skriv kort, men konsist og få hjelp fra enten lege eller jordmor som KAN skrive sv.skapspengesøknad. Har selv hatt 100% sv.skapspenger siden uke 21 pga fare for spark, tunge løft etc i jobben. Lykke til! :)

Back
Topp