Svangerskapspenger

Alketa

Elsker forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
❤ Juliskattene 2018 ❤
August 2018
Har skjønt at jordmødre som regel er mest oppdaterte på dette, men er kan man søke igjennom jordmor også? Skal til legen neste uke, så tenkte å sjekke der først - men med tanke på de andre kontrollene jeg har hatt der så forundrer det meg ingenting om han er blant de som ikke er fullt oppdatert på dette...

Hvordan fikk du svangerskapspenger?

Skrev ut det skjemaet man trenger og tok det med til legen som fyllte ut sin del. Han skrev sånn generelt og overfladisk hva slags arbeidsoppgaver jeg skulle unngå.

Så fylte sjefen min ut sin del og la ved en begrunnelse på eget ark om hva som kunne og ikke kunne tilrettelegges. Vi ble sammen enige om å bare søke om 50 %. Fikk det innvilget uten problemer :)

Har skjønt at jordmødre som regel er mest oppdaterte på dette, men er kan man søke igjennom jordmor også? Skal til legen neste uke, så tenkte å sjekke der først - men med tanke på de andre kontrollene jeg har hatt der så forundrer det meg ingenting om han er blant de som ikke er fullt oppdatert på dette...

Hvordan fikk du svangerskapspenger?
Jm har fikset det begge gangene til meg :) null problem!

Er krav som må oppfylles, blant annet at arbeidet er til skade for fosteret. Kan lese om kravene på nav.no.

Legen min fylte ut hele skjema også skrev arbeidsgiver at de ikke kunne tilrettelegge og sendte til nav. Søkte om 50% foreløpig.

Tenker da jeg printer ut skjema og fyller det ut - før jeg hører med legen (mange gravide på jobben som har fått innvilget svangerskapspenger). Tenkte å søke om 50% jeg også i første omgang, merker at jobben krever for mye nå som jeg er gravid - noe som igjen forverrer symptomer.... Har endel arbeid som er risikofylt for foster og som jeg allerede har måtte la andre overta... Håper jeg kan gå over på svangerskapspenger og slippe så mye sykemelding fremover...

Tenker da jeg printer ut skjema og fyller det ut - før jeg hører med legen (mange gravide på jobben som har fått innvilget svangerskapspenger). Tenkte å søke om 50% jeg også i første omgang, merker at jobben krever for mye nå som jeg er gravid - noe som igjen forverrer symptomer.... Har endel arbeid som er risikofylt for foster og som jeg allerede har måtte la andre overta... Håper jeg kan gå over på svangerskapspenger og slippe så mye sykemelding fremover...
Lege eller jordmor har skjema, skal ikke behøve å ta med selv :)

Back
Topp