Svangerskapspenger

Jeg har 100% svangerskapspenger. Jobber som sykepleier i hjemmesykepleien og pga dårlig mulighet for tilrettelegging ønsket arbeidsgiver og jordmor svangerskapspenger. Har mye kynnere og hadde et komplisert svangerskap sist..

Jeg har 100% svangerskapspenger. Jobber som sykepleier i hjemmesykepleien og pga dårlig mulighet for tilrettelegging ønsket arbeidsgiver og jordmor svangerskapspenger. Har mye kynnere og hadde et komplisert svangerskap sist..
Når man et fast ansatt og går over på svangerskapspenger, påvirker det utbetaling i permisjon?

Da er vi nesten i samme situasjon!!
Vernepleier og samme type jobb! Umulig med tilrettelegging!
Hatt 1 for tidlig fødsel tidligere!

Her ble jeg omplassert (vernepleier, fare for utagering), så jeg har ikke svangerskapspenger. Sykemeldt da pga tung jobb (mye stell og pleie og jeg plages med kynnere), men ikke noe som utsetter fare for fosteret så da kvalifiserer det ikke til svangerskapspenger.

Her ble jeg omplassert (vernepleier, fare for utagering), så jeg har ikke svangerskapspenger. Sykemeldt da pga tung jobb (mye stell og pleie og jeg plages med kynnere), men ikke noe som utsetter fare for fosteret så da kvalifiserer det ikke til svangerskapspenger.
Jobben min hadde ikke mulighet til å omplassere meg.. Jeg har hørt om flere som har fått svangerskapspenger for kynnere.. Har du snakket med jordmor om det?

Jobben min hadde ikke mulighet til å omplassere meg.. Jeg har hørt om flere som har fått svangerskapspenger for kynnere.. Har du snakket med jordmor om det?
Hun vet at jeg er sm for kynnere. Vet om folk som får svangerskapspenger for alt mulig som egentlig ikke kvalifiserer til svangerskapspenger :p for min del gjør det meg ikke noe å være sykemeldt, nettopp blitt fult sm, har hatt tilrettelagt jobb frem til nå men det ble tungt til slutt det også :)

Edit: tenkte da ikke på kynnere som ikke grunnlag for svangerskapspenger, for det er det jo om de er kraftige og påvirker livmorhalsen og dermed kan føre til for tidlig fødsel. Men feks folk som får svangerskapspenger pga bekkenløsning. Det er på ingen måte skadelig for den lille, og da er det sykemelding som skal gjelde, men virker som mange leger og jordmødre er vel runde i kantene når det søkes om svangerskapspenger.

Last edited:
Hun vet at jeg er sm for kynnere. Vet om folk som får svangerskapspenger for alt mulig som egentlig ikke kvalifiserer til svangerskapspenger :p for min del gjør det meg ikke noe å være sykemeldt, nettopp blitt fult sm, har hatt tilrettelagt jobb frem til nå men det ble tungt til slutt det også :)

Edit: tenkte da ikke på kynnere som ikke grunnlag for svangerskapspenger, for det er det jo om de er kraftige og påvirker livmorhalsen og dermed kan føre til for tidlig fødsel. Men feks folk som får svangerskapspenger pga bekkenløsning. Det er på ingen måte skadelig for den lille, og da er det sykemelding som skal gjelde, men virker som mange leger og jordmødre er vel runde i kantene når det søkes om svangerskapspenger.
Oki:). Ja, noen leger/jordmødre er nok litt slappe med det. Viktigste er at du finner noe som passer for deg:)

Jeg er sykmeldt grunnet tvillinger fra uke 20 da de anbefaler det. Se snakket ikke om svangerskapspenger selv om det sikkert kunne vært aktuelt. Har heller ikke spurt om d

Er pleieassistent på sykehjem. Ble sykemeldt en uke både i uke 11 og i uke 19 pga ryggen. Fikk beskjed fra lege og jordmor at jeg ikke skulle jobbe mer om det ikke kunne tilpasses, noe det ikke kunne gjøre. Så har ikke jobbet fra uke 24. :/

Pga tung avdeling og mye sykdom fra før, så kunne hun ikke gi mine tyngre oppgaver videre da de andre ansatte allerede har nok. I tillegg er det flere gravide på jobb, så kunne ikke bytte avdeling heller..

Trodde det var veldig strengt dette med svangerskapspenger? Typisk en helt frisk gravid uten store plager som har et arbeid som ikke kan utføres pga fare for liv og helse og arbeidet ikke kan tilrettelegges (enten pga praktisk umulig eller pga uvilje fra arbgiver)

Kynnere, bekkenløsning, risikosvangerskap - alle slike ting er vel helst sykemeldingsgrunn? Det er vel arbeidet i seg selv som skal være problemet for å få svangerskapspenger?

Trodde det var veldig strengt dette med svangerskapspenger? Typisk en helt frisk gravid uten store plager som har et arbeid som ikke kan utføres pga fare for liv og helse og arbeidet ikke kan tilrettelegges (enten pga praktisk umulig eller pga uvilje fra arbgiver)

Kynnere, bekkenløsning, risikosvangerskap - alle slike ting er vel helst sykemeldingsgrunn? Det er vel arbeidet i seg selv som skal være problemet for å få svangerskapspenger?
Strengt tatt skal det det, men virker som d er veldig mye brukt i stedet for sykemelding.

Kynnere og risikosvangerskap gir grunn for svangerskapspenger, da det kan være fare for fosteret. Så klart det kommer Ann på kynnerne og hvorfor man har et risikosvangerskap. Jeg kunne ikke bli omplassert eller få noe særlig tilrettelegging. Jobben min er veldig stressende, tungt og dumme arbeidsstillinger. Og pga svangerskapsforgiftning sist svangerskap kan dette også være et risikosvangerskap. Så jeg fikk 100% svangerskapspenger:)

Ja, skal ha 49 uker med 100% lønn og dele fellesdelen 50/50 med faren☺️ går ut 3 uker før termin i de mulige ukene for svangerskapsperm. Så blir fra 19.4!

Kynnere kvalifiserer til sv.skapa penger jeg var SM 100% i januar, men NAV ringte å ville ha det omgjort til sv.skaps penger. Og det gjorde vi! Var stress på jobb som forverret kynnerene mine.
Så bra:). Godt at nav tok initiativet selv:)

Går hjemme med svangerskapspenger :) søkte pga jeg jobber i en bolig hvor det kan oppstå utagering og jeg var nattevakt så det ble risiko for barnet i magen.

Back
Topp