Svangerskapspenger

Gullnr5

Glad i forumet
Noen som har peiling på dette? Jeg har to jobber, 50% på hver plass. Er det mulig å søke svangerskapspenger for den ene jobben?

Tror da det, jeg var ute i 50% en stund i forrige svangerskap :-) Men da skal det vel være fare for barnet elns? :-)

Ja det tror jeg! Så lenge det er fare for barnets liv og helse med den ene jobben :)
Har selv søkt om 100% svangerskapspenger på min jobb... Eller jordmor søker og sjefen må godkjenne å skrive under at de ikke kan tilrettelegge!

Hvis jobben ikke kan eller vil tilrettelegge har du krav på svangerskapspenger. Hvis det er fordi det blir for slitsomt med to jobber, så må du nok ha en sykemelding.

Enig med de over her; det kan du dersom du ved den ene jobben er utsatt for ting som kan være til skade for barnet. På akkurat samme måte som man kan være sykemeldt fra 1 jobb, og ikke fra den andre - er jobbene uavhengige av hverandre når det kommer til dette.

Jobber du ett sted som kontorarbeider, og et annet sted der arbeidsområdet har 45 grader, fullt av svovelgasser, løsemidler og blåsyre - trenger man selvsagt ikke være sykemeldt/få svangerskapspenger fra kontorjobben selvom man har krav på svangerskapspenger på jobben med de 45 gradene og alle gassene. :)

Forøvrig har Arbeidstilsynet en større oversikt enn NAVs sider over hva som anses som "uheldige arbeidsforhold", i forbindelse med dette med svangerskapspenger :)

http://www.arbeidstilsynet.no/fakta.html?tid=78194

Jeg vet svangerskapspenger er for steder som ikke kan tilrettelegge, det er derfor jeg skal søke om det :). Det ha ingenting med at det er ett ork å jobbe begge steder for det er null problem :) hadde jeg hatt sjans skulle jeg mer enn gjerne jobbet fult, men det går ikke på den ene arbeidsplassen :)

Jeg vet svangerskapspenger er for steder som ikke kan tilrettelegge, det er derfor jeg skal søke om det :). Det ha ingenting med at det er ett ork å jobbe begge steder for det er null problem :) hadde jeg hatt sjans skulle jeg mer enn gjerne jobbet fult, men det går ikke på den ene arbeidsplassen :)
Da er det bare å søke om svangerskapspenger for ene jobben ja :)

Da skal det ikke være noe problemer å få svangerskapspenger. Det eneste som må til er at arbeidsgiver signerer skjemaet fra nav :)

Ja det kan du, med mindre det er to like stillinger med like arbeidsoppgaver.. (Typ to klesbutikker, eller lagerarbeid i begge to osv...)

Back
Topp