Svangerskapspenger

Tweety

Mammalykke
Legen min har fyllt ut skjema om tilrettelegging/svangerskapspenger. Jobben kunne ikke tilrettelegge noe av det han mente jeg måtte unngå. (tunge løft, stående arbeid, jobb med kjemiske stoffer og jobb i støy) Så jobben har skrevet under at di ikke kan gjøre noe og at jeg slutter i arbeid i dag. Nå har jeg levert søknaden og inntektopllysningene med forside til nav. De skulle sende for meg.

Nå jobber jeg ikke, bør jeg være redd for avslag på søknaden. Har jeg glemt noe? Eller virker alt greit her? (Dere som har svangerskspspenger) Er litt redd jeg går hjemme og får avslag om en måned:p

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har svangerskapspenger. Det eneste jeg sendte inn var fra lege og arbeidsgiver, så det skal nok gå i orden. Men det er laaaaang behandlingstid (ca. 2mnd til meg) så jeg fikk sykepenger som ble omgjort etter søknaden gikk igjennom.
Jeg måtte ringe og purre på min søknad og fikk da beskjed om at de måtte ha termindato skriftlig fra jordmor eller lege. Kan være lurt å sende inn det også, så går det nok litt fortere.
Lykke til og kos deg med svangerskapspenger :-)

hmm okay, da bør jeg kanskje få en sykemelding i tilegg når jeg skal til legen neste uke. Legen har skrevet skriftlig på skjemaet mitt at jeg har termin 18/1. Så skulle tro det var nok? Off blir helt stressa av dette opplegget. Styrte veeeeldi møje me det sist gang jeg var gravid. Men da var det jobben som ikke sendte inn søknaden og bare inntektsopplysninger osv. Alt ble bare tull, så derfor jeg tenkte at det var lurest å gjøre alt selv denne gang:)

Du trenger ikke å bekymre deg, veldig sjelden din ikke godkjenner.
Til meg tok det 2 uker så var alt i orden, så ikke lang behandlingstid til meg :) kos deg!

Kan jeg spørre hva deres risikofaktorer på jobb er?:)Blir det godkjent når jeg har tunge løft, langvarig stående arbeid, støy, høye temperaturer og jobbing med kjemikalier?

hmm okay, da bør jeg kanskje få en sykemelding i tilegg når jeg skal til legen neste uke. Legen har skrevet skriftlig på skjemaet mitt at jeg har termin 18/1. Så skulle tro det var nok? Off blir helt stressa av dette opplegget. Styrte veeeeldi møje me det sist gang jeg var gravid. Men da var det jobben som ikke sendte inn søknaden og bare inntektsopplysninger osv. Alt ble bare tull, så derfor jeg tenkte at det var lurest å gjøre alt selv denne gang:)

Da går det nok fort i orden tenker jeg :-)
Jeg får svangerskapspenger kun pga tunge løft som ikke er bra for verken meg eller baby. Har fått fra dag en i begge svangerskap :-)

Kan jeg spørre hva deres risikofaktorer på jobb er?:)Blir det godkjent når jeg har tunge løft, langvarig stående arbeid, støy, høye temperaturer og jobbing med kjemikalier?

Jeg er industrimekaniker på et båtbyggeri så til meg er risikoene, langvarig stående arbeid, støy, slipestøv, sveiserøyk, malingsgasser, tunge løft. Det jeg kom på i farta.

Så du har jo egentlig det samme som meg bare litt forskjellig, så du blir nok godkjent :)

NAV har ikke lov til å overprøve jordmor eller leges beslutning om svangerskapspenger :) Her tok det kun et par uker, gikk overraskende kjapt :)

Gutt 2008 <3
Jente 2011 <3

Nr. 3 på vei :D

Min jordmor sier at man ikke trenger sykemelding i mellom og at det ikke er NAV som bestemmer. Så lenge jordmor eller lege og arbeidsgiver har skrevet under på dette, så er ikke NAV i posisjon til å skulle gi avslag. Ikke se på det som en søknad, men et infobrev de kommer til å svare på at de har mottatt.

Jeg er elektriker.

♡Jente 05.07.2013♡
♡Venter jente 04.01.2015♡

men, emm på "søknaden" så har bare legen min skreve ke eg issje sga jer. At eg issje sga bera tungt osv. Men har ikkje skreve någe om svgpenger. Jobben min har bare strøge at di issje kan tilrettelegga og at eg slutta i arbeid 11/9. Sgo legen min skreve at eg måtte fått 100 % svgpenger? Elle går d automatisk når di issje kan tilrettelegga? Sorry viss eg mase men eg stresse så masse me sånn når eg issje har kontroll:)

men, emm på "søknaden" så har bare legen min skreve ke eg issje sga jer. At eg issje sga bera tungt osv. Men har ikkje skreve någe om svgpenger. Jobben min har bare strøge at di issje kan tilrettelegga og at eg slutta i arbeid 11/9. Sgo legen min skreve at eg måtte fått 100 % svgpenger? Elle går d automatisk når di issje kan tilrettelegga? Sorry viss eg mase men eg stresse så masse me sånn når eg issje har kontroll:)

Når man søker om svpenger så er det et eget skjema for det, så regner med det er det legen har brukt å da trenger han ikke å spessifisere det :)

Når man søker om svpenger så er det et eget skjema for det, så regner med det er det legen har brukt å da trenger han ikke å spessifisere det :)

Lurte bare på om legen har skrevet hvilken stillingsprosent han anbefaler svpenger i din søknad? Her har han ikke skrevet noe, skal jeg bare regne med 100 %??:s:s

Lurte bare på om legen har skrevet hvilken stillingsprosent han anbefaler svpenger i din søknad? Her har han ikke skrevet noe, skal jeg bare regne med 100 %??:s:s

Det husker jeg ikke, men det var ikke snakk om noe annet enn 100%. Kan ikke jobben din tilrettelegge så er det 100% :)

Back
Topp