Svangerskapspenger?

LoveMyMiracle

Mamma til vakre Adrian <3
VIP
Oktoberskatter 2014
Hei jenter!
Jeg har veldig vondt pga bekkenløsning, og kjenner jeg er mye stresset pga all energien brukes på jobb og ikke på meg eller her hjemme. Føler at huset flyter rundt.. Mannen gjør mye, men han har ikke mine øyne, og jeg blir stresset når det blir for mye rot. Jobber 100% turnus med multihandicapede og det er fryktelig tungt. Har fått ganske bra tilrettelagt, men når jeg kommer hjem er jeg så sliten at jeg gråter og fordi jeg har så vondt.

Er det noe man kan få svangerskapspenger for, eller er det best å bare ta ut sykemelding? Vil jo heller gå på svangerskapspenger hvis jeg kan få det.
Og hvor lang tid fra man søker til det settes i gang?

Tar gjerne i mot råd og tips og erfaringer:-)

Sent from my iPad using BV Forum

Så lenge beibien ikkje e i fare, så må du nok forholda deg t sykepenga. E vertfall sånn eg har forstått da.

Sniker, men jeg har hatt svangerskapspenger pga bekkenløsning. Så hvis jordmor eller lege vil søke for deg ordner det seg nok :)

Sniker, men jeg har hatt svangerskapspenger pga bekkenløsning. Så hvis jordmor eller lege vil søke for deg ordner det seg nok :)
En venninne av meg fikk og det på grunn av bekkenløsning. Får ringe jordmor i morgen å høre om hun kan hjelpe meg :-)

Jeg er på svangerskapspenger.. Men er det fordi du sliter med bekken så skal du ha sykepenger...

Skal kun søke om sv.sk penger hvis jobben er til fare for foster.

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har fått innvilget sykepenger i samråd med jordmor. Det kommer helt ann på hvilke smerter/konsekvenser bekkenplagene har for at du skal få sv. Penger... Så det blir feil å si at om det er bekkenplager så skal hun ha sykepenger..

Min jobb skal søke om svangerskapspenger da de ikke kan tilrettelegge for meg på arbeidsplassen

Jeg har fått innvilget sykepenger i samråd med jordmor. Det kommer helt ann på hvilke smerter/konsekvenser bekkenplagene har for at du skal få sv. Penger... Så det blir feil å si at om det er bekkenplager så skal hun ha sykepenger..
Se retningslinjene til nav ;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Tror du burde høre med jordmor hvordan dette gjøres... Jordmor snakket med meg om dette da jeg var på første kontroll hos henne, og hun var villig til å hjelpe til å legge en plan for meg dersom jeg og arbeidsgiver snakket sammen om hvordan det var mulig å løse det. For om arbeidsplassen ikke kan tilrettelegge for deg slik at du kan gå din fulle stilling så mener jeg jeg bestemt du har krav på svangerskapspenger. For da kan det søkes om svangerskapspenger for hele eller deler av stillingen, f.eks kunne det jo hende at du kan få 50% svangerskapspenger og jobbe 50 %. Da må arbeidsgiver sende krav til nav for de timene du er borte fra jobb.

Takk for alle svar:-) jordmor var ikke tilgjengelig før etter påske, men de sa at jeg måtte ha sykemeld først og at den evt ble endret. Så skal til legen om en uke, og er sykemeldt frem til det. Blir sikkert hjemme i noen uker også gradert stilling etterpå :-) jeg orker uansett ikke det stresset som er på jobben på fulltid :-P

Back
Topp