Svangerskapspenger

Flere spørsmål melder seg til de som har vært igjennom det her.. Man tar med seg ferdigutfylt sv.sk.penger skjema til arbeidsgiver og så må man bare stole på at de fyller ut og legger ved skjemaet om inntektsopplysninger og sender alt videre til Nav så fort som mulig? Tenker på at her kan det jo fort melde seg en "forsinkelse" i prosessen.

vi fylte ut mens jeg var der. Jeg sendte inn til Nav. Mens sjefen tok inntektsopplysningene med Nav direkte.

Noen som går på svangerskapspenger her? Iom at det må godkjennes av Nav, er det da slik at man jobber til man får svar om det er innvilget?

Jordmor har fortalt meg hele veien at hun mener sv.sk.penger kommer til å bli aktuelt for meg. Jeg har vært i fin form og ikke sett for meg dette, men nå melder begrensningene seg med brask og bram. Jeg går nå rundt og biter tennene sammen frem til jordmortime på onsdag, men så slo det meg at hun muligens ikke kan gi meg sv.sk.penger med umiddelbar virkning?
Sniker fra mai. Du får permisjon fra jordmor sier det. Om det ikke blir godkjent hos NAV så gjør legen det om til sykemelding for deg:)

Da har alt gått bra og svangerskapspenger ble innvilget :) Men nå spør arbeidsgiver om jeg har noen papirer til dem - hva har dere levert? De tenker sikkert som med sykemelding hvor det er en del som skal til arbeidsgiver, men her er det jo ikke det..

Da har alt gått bra og svangerskapspenger ble innvilget :) Men nå spør arbeidsgiver om jeg har noen papirer til dem - hva har dere levert? De tenker sikkert som med sykemelding hvor det er en del som skal til arbeidsgiver, men her er det jo ikke det..

Jeg har ikke levert noen papirer til jobben. Det ordnes mellom jobben og Nav dette virker det som. Kan du ikke be arbeidsgiver henvende seg til Nav?

Hva med det vedtaksbrevet fra NAV da? Kan ikke arbeidsgiver få en kopi av det? :)

Jeg har ikke levert noen papirer til jobben. Det ordnes mellom jobben og Nav dette virker det som. Kan du ikke be arbeidsgiver henvende seg til Nav?

Ja, jeg tror det egentlig er slik det skal være. Er det inntrykket man får i alle fall. Nå har jeg sendt mail til lønningskontoret og spurt hvilke papirer de trenger, så får se hva de svarer. Så kan jeg jo høre med Nav på mandag også om de vet :) Regnet med at jobben kom til å gjøre dette selv når de var usikre, men ;)

Anho3 skrev:
Hva med det vedtaksbrevet fra NAV da? Kan ikke arbeidsgiver få en kopi av det? :)

Jo, de kan jo kanskje det :) Liker bare ikke å gi fra meg inntektsopplysninger til kontordama om hun ikke har noe med det :P

Okei, skjønner det :) hos oss er det kontordamen som tar seg av lønnskjøring, og lager arbeidskontrakter så hun vet godt hva jeg tjener fra før ;) min sjef tok kopi av søknaden til NAV etter at hun signerte, det er det eneste de har fått av meg. De har heller ikke spurt om noe annet...

Daaa ble svaret fra lønningskontoret at alt var i orden og at de ikke trengte noen papirer. Så da skal det ordne seg mellom arb.giver og Nav "av seg selv" :) Takk for alle svar og hjelp!

Back
Topp