Svangerskapspenger..

HønseLovisa

Forumet er livet
jentene i juni13
Hvorfor føles det som et nederlag? Svangerskapspenger med tilråding om max 50% jobb..

Sent from my GT-I9300 using BV Forum

På hvilken grunnlag fikk du det? Har vurdert og søke om det selv, og slippe og bruke sjukemelding. Regner ikke med jeg får tilbake på jobb. Det er IKKE ett nederlag, dette er ni mnd av ditt liv der du ikke har noe annet valg enn og tenke på deg selv! :)

Jeg har joogså kasta inn hāndkleet helt etter jul pga bekkenet. har dårlig samvittighet, men har erfaring med bekkenløsning fra sist og tar ingen sjangser denne gang. helsa må komme først akkurat nå.. Jeg og lurer på hva som må til for å få svangerskapspenger istede for sm..

Jordmor sa at nå skulle det være slutt på å sykemelde gravide, men det kan jo være annen praksis andre steder? Grunnlaget var at blodtrykket mitt er høyt, jeg er supersliten og bekkenet har begynt å tulle med meg. Hun skrev på arket at det var nødvendig pga fare for for tidlig fødsel om blodtrykket mitt gikk opp.

Jeg går også på 50 prosent svangerskapspenger, og har gjort det siden jeg var i uke 16.
Jeg er også en person med høy arbeidsmoral, men i dette svangerskapet vil jeg ha overskudd til familien også.
Jeg jobber offshore, så i stede for å være ute i 2 uker har jeg nå bare hatt 1 ukes turer.

Men er det "mye styr" å søke om det? Hva betyr det egentlig sånn sett opp mot sykmelding?:)

Nederlag er det ikke!!! Klarer man ikke så klarer man ikke! Ta vare på deg selv og prøv heller å nyte den ekstra tiden du har og det overskuddet du klarer å få :) :)

Mitt NAV kontor brukte 2 mnd på å behandle søknaden. Så har vært mye styr her iallfall.
Men tror det er vanlig med en behandlingstid på en liten måned.

Ifølge jordmor skal ikke jeg merke noe til det annet enn at jeg jobber mindre. Jobber i det offentlige da, så jeg skal få den vanlige lønnen min og så er det arbeidsgiver som skal søke om penger fra nav.

Jeg har skikkelig inngrodd arbeidsmoral.. må vel lære meg å ta vare på meg selv.. takk for støtten alle sammen <3

Oki. Men vet dere om hvis man jobber turnus får man alle tillegg? For det får jeg som sykmeldt og i permisjon og det vil jeg jo ikke miste...hmmm :)

Men er det "mye styr" å søke om det? Hva betyr det egentlig sånn sett opp mot sykmelding?:)

Nederlag er det ikke!!! Klarer man ikke så klarer man ikke! Ta vare på deg selv og prøv heller å nyte den ekstra tiden du har og det overskuddet du klarer å få :) :)

Jeg gikk ifra sykemelding og over til 50%tilrettelegging og fikk svangerskapspenger ifra uke 15. Jordmor skreiv på ett tilrettelggingsark jeg måtte ta med til arb.giver der de måtte krysse av om det var mulig med tilrettelegging, leverte skjemaet på nav å hadde pengene 1 uke etter:) så for meg har det ikke vært mye styr med den delen. Men, hvis de som sitter å godkjenner papirene ikke ser på det som gode nok grunner for tilretteleggeing og sv.penger kan de gi avslag, å da blir det mere styr med å få det gjennom..

Sykepenger fra NAV kan ytes i inntil 250 dager (50 uker). husker ikke hvor lang periode dette gjelder, så pga di rettighetene er det vel mest gunstig med sv.penger:)

Jeg gikk ifra sykemelding og over til 50%tilrettelegging og fikk svangerskapspenger ifra uke 15. Jordmor skreiv på ett tilrettelggingsark jeg måtte ta med til arb.giver der de måtte krysse av om det var mulig med tilrettelegging, leverte skjemaet på nav å hadde pengene 1 uke etter:) så for meg har det ikke vært mye styr med den delen. Men, hvis de som sitter å godkjenner papirene ikke ser på det som gode nok grunner for tilretteleggeing og sv.penger kan de gi avslag, å da blir det mere styr med å få det gjennom..

Sykepenger fra NAV kan ytes i inntil 250 dager (50 uker). husker ikke hvor lang periode dette gjelder, så pga di rettighetene er det vel mest gunstig med sv.penger:)

Ok takk for svar :) får forske mer på dette
:)

Min jordmor ville også ha gravide på svangerskapspenger fordi hun ville ha oss ut at vanlig sykemeldingsstatistikk...
Jeg fikk papirer av henne og fikk beskjed om å levere dem personlig på nav etter at arbeidsgiver hadde fylt ut... og det gjorde jeg.. og han der sjekket til og med hvor lang tid det skulle ta.. og fikk svar at i østfold tok det ca 6 uker... men mitt brev kom på 1 uke.. og da så jeg på datoen at det var innvilget 2 dager etter jeg leverte på nav..

Jeg får tilrettelegging på jobben fra idag av jeg, det ble ikke noe snakk om behandlingstid eller noe :-)

Jeg er nå sykemeldt 50 % pga bekkenet, er i uke 22, regner ikke med at jeg går tilbake i full jobb igjen ( selv om jeg skulle ønske det) MEN er svangerskapspenger min vei da? huff, er sååå usikker på alt dette her, skal jo til jordmor 11 februar, kan jo snakke med henne om det da....

Back
Topp