Svangerskapspenger

Sniker fra august. Jeg mottar dette, jobber som miljøterapeut på barnevernsinstitusjon. Og jeg hadde en vrang sjef som ikke ønsket å tilrwttelegge noe sm helst av turnusen min så jeg kunne jobbe. Men jeg sier ikke neitakk til lønn uten å jobbe jeg! :)

Fluffinella skrev:
Sniker fra august. Jeg mottar dette, jobber som miljøterapeut på barnevernsinstitusjon. Og jeg hadde en vrang sjef som ikke ønsket å tilrwttelegge noe sm helst av turnusen min så jeg kunne jobbe. Men jeg sier ikke neitakk til lønn uten å jobbe jeg! :)

Takk for svar. Hva er det med jobben som gjør det vanskelig  å jobbe? Er det turnusen i seg selv, eller forhold på arbeidsplassen? Hva slagt tilrettelegging hadde du ønsket deg på jobben?
Hvor stor stilling jobber du?

Jeg har 100% stilling, og jeg hadde ønsker om å endre noen typer arbeidsoppgaver. Slippe matlaging når jeg var kvalm. Slippe vaske gulv, og andre tunge oppgaver for rygg og bekken. Mulighet for å ta en time-out når man trenger å legge beina høyt, og hvile litt. Slippe å gå inn i konflikter som innebærer risiko for slag og spark, samt jobbe mer dag, ikke kvelder etter kl 20... Fordi jeg var trøtt og trengte mye søvn. Det var noen andre krav også, men disse var særtilfeller i forhold til min arbeidsplass... Sjefen bestemte seg for å gjøre seg så vanskelig som overhodet ,ulig, og forsøkte å "dytte meg ut" av arbeidslivet. Men fikk hjelp av hans sjefer, og fikk innvilget svangerakapspenger. Jeg har etterhvert lært ganske mye om svangerskapspenger, så du må gjærne sende meg en PM, så kan jeg kanskje hjelpe deg litt.

Jeg er sykepleier...

Jeg kunne ikke tilrettelegges på grunn av smerter - og jordmor er redd for prematur fødsel på grunn av sist svangerskap da jeg var veldig plaget med kynnere (som ble forverret når jeg hadde vondt), og fødsel 4+4 før termin... prøvde tilrettelagt arbeid (administrativ jobbing), men var da sengeliggende i 2 døgn etterpå grunnet smerter...

Jeg går på 100% svangerskapspenger. Er selvstendig neringsdrivende så slipper heldigvis å krangle med vrang sjef ;) Prøvde å tilrettelegge for meg selv en periode med bare 70% svangerskapspenger men funka dårlig. Har en jobb som er ekstremt tung fysisk, mye rigging og arbeid i høyden, ekstremt lange dager osv. Jobber jo bare på oppdragsbasis for forskjellige firmaer, og er avhengig av å kunne løfte tungt for å klare jobben. Så det ble svangerskapspenger gitt...

Etter å ha møtt veggen på jobb både psykisk og fysisk, har jeg fra i dag av gått over på 100% svangerskapspenger i en periode. Kjennes både godt og litt trist. Håper å kunne komme tilbake i en viss prosent etterhvert, da

Jobber som førskolelærer på småbarnsavdeling i barnehage, og har søkt om det og regner med å få godkjent det ;)

Får 40% svangerskapspenger, jobber fortsatt 60 %. Jobber som sykepleier i hjemmesykepleien.

Back
Topp