pebbles
Gift med forumet
Tenkte å komme med en liten opplysning til dere gravide der ute: Hvis dere ikke kan jobbe i svangerskapet pga at det er fare for fosteret (f.eks hvis dere har en tung jobb, giftige stoffer osv) kan dere søke om svangerskapspenger. Dette utgjør det samme som lønna deres, og regnes som vanlig lønn (ikke som trygd). Det er helt klart en fordel å få svangerskapspenger i stede for sykepenger, da man mister rettigheter ved sykepenger..
Jeg skulle egnentlig jobbet i 3 1/3 mnd til før jeg skal ha perm, men pga at jeg venter tvillinger har jeg et risikosvangerskap. Dette betyr at jeg ikke kan jobbe, og går derfor over på svangerskapspenger nå.
Dersom dere vil ha mere opplysninger om dette kan dere se på www.trygdeetaten.no
Jeg skulle egnentlig jobbet i 3 1/3 mnd til før jeg skal ha perm, men pga at jeg venter tvillinger har jeg et risikosvangerskap. Dette betyr at jeg ikke kan jobbe, og går derfor over på svangerskapspenger nå.
Dersom dere vil ha mere opplysninger om dette kan dere se på www.trygdeetaten.no