Svangerskapspenger og ferie!

Kaimana

Gift med forumet
Hvordan er det med det?

Jeg begynte på svangerskapspenger den 28.6,så gikk jeg ut i ferie den 4.7(har hatt 3uker)

Hvordan er det da med de ukene ferie?

Jeg har avlyst to turer pga dårlig bekken,men aner ikke om det har noe og si.

Er det ikke dumt å bruke ferien når du går på svangerskaps penger? Hadde heller brukt ferien til å forlenge permisjonen:)

Det blir som med sykepenger.. Den ferien skal du få igjen, hvis ikke arb giver sender inn at du har ferie da.. Da får de ikke refundert for ferietiden og du må bruke ferie.. Så det må du snakke med arb.giver om..
jeg er på svangerskapspenger, bruker ikke noe ferie og får dermed utbetalt 5 ukers ferie, siden jobben har trukket meg for det i lønn..
det er avklart med jobben selvfølgelig..

Jeg snakket med Nav i dag,og de sa at han bestemte om jeg skulle få tilbake ferien min.

Jeg skal snakke med han i løpet av uka ang ferien,men han kan overhode ikke noe om dette,og jeg kan lite selv. Men hva mener du med om han har sagt ifra at jeg har ferie?

Jeg hadde ferie,men ikke som planlagt pga bekken/vannkopper. 

Nav sa at jeg burde få tilbake ferien pga sykdom/plager,men dette var noe arbeidsgiver bestemte. 

Jeg mener at det som ved sykepenger.. Hvis arb.giver ikke søker om refusjon for ferie ukene får han ikke noe penger for de.. Men hvis han søker refusjon i ferieperioden, får han dekket vikar for deg de ukene og dermed får du ferien din igjen... Så be han søke refunsjon for hele perioden så skal du få igjen ferien... Du er jo tross alt ikke arbeidsfør og derfor får du sv.penger... Så det jeg mener er at det er viktig at han gjør riktig...
Han må sende inn inntektsskjema og der skriver man på om det skal avvikles ferie i perioden... Der MÅ han skrive nei.. Så får du alt igjen..

Ble sikkert litt dobbelt opp, håper du skjønner...

Back
Topp