Svangerskapsmigrene

Guriks

Forumet er livet
Novemberlykke 2015
Noen av dere som har/har hatt det? Har hatt hodepine i over to døgn :( vært på legevakta og tatt blodtrykk og urinprøve. Forhøyet blodtrykk og CRP, men ingen protein i urin, så heldigvis ikke svangerskapsforgiftning :) ble veldig redd for lille i magen som langt ifra er klar for å komme ut <3 fikk resept på parlagin forte, men kjenner jeg er litt skeptisk til å ta det.. Hva synes dere?

Hvilket virkestoff har paralgin igjenn? Er det parasetamentol eller ibumetin? Du kan å ringe føden på sykehuset du skal føde på å spørre dem hva de mener, de er jo jordmødre så de vet det.
Vet jeg kan ta 1 g paraset uten at det gjør noe.

Paracetamol. Samme som i paracet. Står i pakningsvedlegget at det antas å ikke ha betydning for fosteret ved normal bruk, men liker det ikke :/

Hmm, vet ikke. Klarer du deg uten så er jo det best :) jeg har erfart at leger ofte kan ta feil så jeg dobbeltsjekker ofte med andre.

Har du fått det av en lege som vet du er gravid så skal nok det gå fint. Jeg hadde sv.skapsmigrene i forrige svangerskap å da gråt jeg meg i søvn i 2 mnd fordi jeg visste hvor vondt jeg kom til å ha i hode når jeg våknet. Å det er jo heller ikke bra for babyen med så mye stress å vondter.. håper for din del at det blir bedre kjapt! Ikke noe godt

Jeg har migrene til vanlig og har i mine svangerskap blitt sykemeldt pga hodepine. Jeg har fått beskjed med lege at jeg kan ta paracet. Har til vanlig migrene medisin som jeg ikke får ta nå.
Ville tatt kontakt med jordmor og forhørt meg.

Ring føden. De er jordmødre og vet så og si alt om det å være gravid. Jordmora jeg prater med sa det, at de viste ofte bedre enn legen for det var dems felt. Vet de ikke kan skrive ut resept og slikt. Men de driver med gravide og fødende hver dag :)
Du kan jo ta vanlig paraset å se om det hjelper, er på langt nær så sterkt som paralgin forte.

Å så vil jeg jo si at det kommer Ann på hvor mye smertestillende du tar til vanlig, som i hva du tåler, jeg tokk paraset 1 g og Ibux 600 mg opptil 3 ganger om dagen 2-3 ganger i uka når smertene i ryggen var på sitt værste. Gubben sovner av en 1 g paraset, for han tar vanligvis ikke smertestillende.

Har du fått det av en lege som vet du er gravid så skal nok det gå fint. Jeg hadde sv.skapsmigrene i forrige svangerskap å da gråt jeg meg i søvn i 2 mnd fordi jeg visste hvor vondt jeg kom til å ha i hode når jeg våknet. Å det er jo heller ikke bra for babyen med så mye stress å vondter.. håper for din del at det blir bedre kjapt! Ikke noe godt
Ja, det er absolutt mest vondt når jeg våkner. Sist blodtrykksmåling hos lege var 115/70 og i går var det 147/96.. Legen mente økningen kom av smerte og stress :( så uansett ikke bra for baby :( får ta tablett kun ved absolutt behov nå i helga og evt ringe jordmor på mandag :)

Send inn spørsmål til tryggmammamedisin

Selv sliter jeg med migrene og fikk resept på paragin forte og av disse fikk jeg beskjed om å ikke ta dette og heller bruke imigran.

Ring føden. De er jordmødre og vet så og si alt om det å være gravid. Jordmora jeg prater med sa det, at de viste ofte bedre enn legen for det var dems felt. Vet de ikke kan skrive ut resept og slikt. Men de driver med gravide og fødende hver dag :)
Du kan jo ta vanlig paraset å se om det hjelper, er på langt nær så sterkt som paralgin forte.

Å så vil jeg jo si at det kommer Ann på hvor mye smertestillende du tar til vanlig, som i hva du tåler, jeg tokk paraset 1 g og Ibux 600 mg opptil 3 ganger om dagen 2-3 ganger i uka når smertene i ryggen var på sitt værste. Gubben sovner av en 1 g paraset, for han tar vanligvis ikke smertestillende.
Ja, trenger kanskje ikke vente til mandag med å kontakte jordmor. Glemmer jo at jeg kan ringe føden :P paracet hjelper ingenting nå og jeg tar sjeldent smertestillende til vanlig.

Ja, trenger kanskje ikke vente til mandag med å kontakte jordmor. Glemmer jo at jeg kan ringe føden :P paracet hjelper ingenting nå og jeg tar sjeldent smertestillende til vanlig.

Da hadde jeg ringt :) bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite. :)

Få høre hvordan det går å da? :)

Ja, det er absolutt mest vondt når jeg våkner. Sist blodtrykksmåling hos lege var 115/70 og i går var det 147/96.. Legen mente økningen kom av smerte og stress :( så uansett ikke bra for baby :( får ta tablett kun ved absolutt behov nå i helga og evt ringe jordmor på mandag :)

Off. Jeg føler med deg. Helt fryktelig er det. Jeg er utrolig glad jeg har sluppet det denne gangen. Rart jeg ikke fikk noe av legen når jeg gikk til legen for det. De trodde først det kunne være hjernehinnebetennelse men konkluderte med sv.skapsmigrene å fikk beskjed om at han ikke kunne gjøre mer. Hadde godt ringt føden/jordmor.... syns ofte de har et mye bedre svar enn en lege. Sender deg en god trøsteklem

Takk for tilbakemeldinger og klemmer <3 har ringt føden og jordmor syntes det hørtes greit ut, men ville dobbeltsjekke med lege på gyn. Så da venter jeg på at hun skal ringe tilbake :)

Paralgin Forte var trygt å ta ja :) men de ville jeg skulle ta ny urinprøve og nytt BT mandag morgen. Takk for hjelpa jenter <3

Eg tok paralgin i det første svangerskapet mitt, pga migrene. Fastlegen som sa det var ok. Var litt seinere oppe på føden, og da fekk eg kjeft av legene der pga eg hadde tatt det :-P

Eg tok paralgin i det første svangerskapet mitt, pga migrene. Fastlegen som sa det var ok. Var litt seinere oppe på føden, og da fekk eg kjeft av legene der pga eg hadde tatt det :-P
Såpass!! Uff, er det rart man blir usikker på hva man skal gjøre.. Har tatt en tablett i dag og satser på at jeg ikke trenger flere (selv om den bare tok "toppen" av hodepina)

Har slitt med daglig hodepine siden april, og ble sykemeldt pga. Det.. Noe ekte dritt!
Jeg får ta paracet til "vanlig" og ved de værste tilfellene har jeg fått utskrevet voltaren og paralgin forte. Har snakket med de lokale legene og de på større sykehus, og får fortsette å ta ved de enkle tilfellene.

Oppdatering: vært hos lege og målt blodtrykk og det er heldigvis tilbake på normalt nivå! Hurra!
Men ble sendt på føden pga hodepine som ikke slipper taket. Men regner med at det ikke er noe farlig :)

Har slitt med daglig hodepine siden april, og ble sykemeldt pga. Det.. Noe ekte dritt!
Jeg får ta paracet til "vanlig" og ved de værste tilfellene har jeg fått utskrevet voltaren og paralgin forte. Har snakket med de lokale legene og de på større sykehus, og får fortsette å ta ved de enkle tilfellene.
Uff, får håpe det går over. God bedringsklem :)

Back
Topp