Svangerskapskvalme

Minnie_mus

Gift med forumet
Septemberhjertene 2018
Er det noen her som har fått Phenergan av legen? Fungerte den for deg?
Jeg ønsker ikke råd på andre legemidler. Jeg har prøvd masse, men ikke disse så jeg lurer bare på hvordan disse fungerte/ikke fungerte.

Last edited:
Nei phenergan og postafen hjelper ikke. Ikke afipran i tablettform heller. Men afipran stikkpiller har noe effekt

Prøv pyroksidin ( ren b6 vitamin). Det hjelper! Jeg har fått det i begge mine svangerskap grunnet hyperemesis.. Blandet med Zofran. Men de hjelper- og selges reseptfritt på apoteket

Prøv pyroksidin ( ren b6 vitamin). Det hjelper! Jeg har fått det i begge mine svangerskap grunnet hyperemesis.. Blandet med Zofran. Men de hjelper- og selges reseptfritt på apoteket
Jeg kan ikke ta Zofran. Ønsker egentlig bare å vite hvordan disse fungerte for andre.

Har du testet ut phenergan? Hvordan effekt hadde de? Kjenner jeg ble litt redd for å ta dem da de på apoteket så vettskremte ut da jeg skulle ha de :p

De skal vel heller ikke brukes i graviditet mener jeg det sto i pakningsvedlegget. Spesielt ikke i 3 trimester.

Hadde lite eller ingen effekt annet en at jeg ble noe trett. Jeg fikk afipran stikkpiller, og det mente han jeg trygt kunne ta, og jeg hadde heller ikke så mye annet alternativ. Kvalmen og vekktapet var stadig så stort at jeg kort tid etter ble indusert pga barnet var så dysmaturt.

Kan jo høre med legen en ekstra gang?

De skal vel heller ikke brukes i graviditet mener jeg det sto i pakningsvedlegget. Spesielt ikke i 3 trimester.

Hadde lite eller ingen effekt annet en at jeg ble noe trett. Jeg fikk afipran stikkpiller, og det mente han jeg trygt kunne ta, og jeg hadde heller ikke så mye annet alternativ. Kvalmen og vekktapet var stadig så stort at jeg kort tid etter ble indusert pga barnet var så dysmaturt.

Kan jo høre med legen en ekstra gang?
Jo men jeg kan visst ta dem, men de er så sterke at man visstnok sovner med en gang...og jeg sover jo godt om natten.
Leste en nyere legerapport hvor de mente afipran stikkpiller er farlig, men må man så gjør man jo det og.
Prøver å unngå piller så godt jeg kan siden jeg både har hatt ma og sa.
Legen hørte med gyn også om disse pillene så da regner jeg med det er ok i første trimester :)

En venninne av meg har Hyperemesis, og hun prøvde alle tablettene. Eneste som fungerte var Zofran. Nå er hun ikke kvalm i det hele tatt :)

En venninne av meg har Hyperemesis, og hun prøvde alle tablettene. Eneste som fungerte var Zofran. Nå er hun ikke kvalm i det hele tatt :)
Jeg kan ikke ta Zofran. Er du sikker på at hun har testet disse? Det er disse som blir brukt på sykehuset.

Jeg kan ikke ta Zofran. Er du sikker på at hun har testet disse? Det er disse som blir brukt på sykehuset.
Ja, hundre prosent sikker. Hun fikk disse etter å ha vært innlagt av og på i 5 uker med intravanøst flere ganger i uka. Eneste som fungerte til henne, og uten den klarte hun verken å spise eller drikke.

Ja, hundre prosent sikker. Hun fikk disse etter å ha vært innlagt av og på i 5 uker med intravanøst flere ganger i uka. Eneste som fungerte til henne, og uten den klarte hun verken å spise eller drikke.
Uff stakkars henne. Hørtes voldsomt ut. Håper ikke jeg blir så ille så jeg må ut og inn av sykehuset.

Jeg mente forresten om du var sikker på at hun fikk phenergan? Så jeg var litt uklar :p

Har du prøvd reisesyke armbånd?

Phenergan gjorde meg bare trøtt/ fyllesyk og hjalp ikke mot kvalmen. Prøv pyridoksin hvis du ikke kan ta Zofran ...
Takk for svar. Isj ja det var det jeg fryktet at var effekten av de pillene. Jeg kan dessverre ikke prøve så mange andre piller så da må jeg gå kvalm og håpe det blir bedre snart. Får heldigvis i meg næring enn så lenge :)

Hvor ille snakker vi om før en vurderer medisiner egentlig?

Sliter med kvalme selv, men har ikke tenkt på medisiner (enda)..

Hvor ille snakker vi om før en vurderer medisiner egentlig?

Sliter med kvalme selv, men har ikke tenkt på medisiner (enda)..
Jeg ligger på sofaen med bøtte hele dagen..
Men hør med legen din hvis du ikke fungerer normalt pga kvalmen.

Back
Topp