Svangerskapskvalme

Kristin_1986

Venter på vår første gullklomp <3
Hei. Må få ut litt frustrasjon. Jeg har gått hele svangerskapet å vært kvalm, bare unntaksvis har det vært dager hvor jeg føler meg ok og ikke kaster opp. Har hele tia hørt at kvalmen skal gå over etter de tre første månedene, når det ikke skjedde så ville det værtfall gi seg etter fem mnd. Jeg skulle få så mye energi fra og med mnd seks. Og her ligger jeg, 29+2 og ingenting av det jeg spiser holder seg i magen. Har akseptert at jeg blir sånn hele svangerskapet, men fy fader nå er jeg lei av kvalmen! Jeg er stort sett positiv, men dette har fått meg til å bli litt motløs. Det jeg vil si er at jeg GLEDER meg til mai :) :) Flere som har det sånn? Hilsen hun som henger over doskåla enda!! :p

Jeg har det ikke som deg, men jeg føler veldig sympati for deg likevel. Det er helt forferdelig når man ikke klarer å holde nede maten og drikken man får i seg. :-/

Jeg er småkvalm hele tiden, men kaster ikke opp. Jeg er lei av min lille kvalme så jeg skjønner godt at du er lei. Er det 'ekstrem svangerskapskvalme' det du har heter? Ei venninne hadde det. Man blir ofte deprimert av dette. DA hu fødte så ble kvalmen bort. Du gleder deg til mai å det skjønner jeg godt.

Vet nøyaktig hva du går gjennom desverre :(
Møter lege etter lege som sier at etter uke ditt og datt kaster man ikke opp å må nyte svangerskapet, å man selv vet å kjenner på kroppen at det ikke blir bedre. Dette er mitt 2 HG svangerskap så var forberedt i det minste denne gangen selv om man ikke kan forbedre seg heller på å være lammende kvalm og oppkast i 9månder.
Men får du god støtte og hjelp av de rundt deg, familie, kollegaer, jm og lege? Det er så viktig i en slik tid.
Her trøster jeg meg med at i det minste er det få av de som er syk som har en dato å forholde seg til, at da blir man faktisk "frisk" uansett! Og trøster meg også med at jeg kommer til å bli satt igang om lillebror ikke har kommet til termin for man har så lite igjen å gå på etter et slikt svangerskap.

Det er ekstrem svangerskapskvalme det heter ja. Jeg får mye støtte fra de rundt meg, de synes det er trasig å se hvor dårlig jeg er, så det hjelper jo litt :)
Septembergull2011: Hvordan klarte du å motivere deg til et svangerskap til etter du hadde dette på første svangerskap? Ser med skrekk og gru på neste hvis jeg blir like dårlig:( Jeg har vært sykmeldt stort sett hele svangerskapet, har prøvd å jobbe litt innimellom men det har resultert i besviming og oppkast på jobb.
Man holder ut når man vet hva som venter oss, pluss at sykdommen har utgåttdato ;) gleder meg til jeg får den lille babisen i armene <3 ImageUploadedByBV Forum1424164724.034197.jpg

Fy flate, jeg kan ikke forestille meg hvor slitsomt det må være! Du / dere er faktisk ganske tøffe!

Er i mitt andre HG-svangerskap nå, var verre i starten når jeg hadde en liten å ta vare på selv om jeg ikke kunne gå en meter uten å kaste opp, men har blitt bedre tidligere denne gangen. Sist var jeg fin fra 8 mnd, men kunne ikke få brekninger uten å kaste opp pga så mange mnd med det. Nå har jeg hatt økende flere bra dager fra nesten 5mnd :) må bare passe på å ikke stresse, så kan jeg nyte de fine dagene:) har fått mere av andre plager denne gangen, men ingenting slår deg såpass mye ut som kvalme! Ønsket oss søsken til storebror og mamma hadde det mildere på lillebroren min, så derfor jeg orket en gang til. Men når kvalmen startet igjen innså jeg at hvis det skal bli flere må de andre barna hverfall være store nok til å ordne seg selv, skolealder helst...

Gikk 3år før jeg var klar til et nytt(ønsket egentlig 2tette men gikk bare å utsatte i 3år)....
Motiverte meg med at belønningen vi får etter 9månder, det at jeg var så bestemmt på at jenta vår ikke skulle være enebarn og det at mannen var veldig klar til å støtte meg gjennom et nytt svangerskap.
Har vært 100% sykemeldt siden uke 5. Men god oppfølging av fastelegen og jm(ser bort ifra noen teite sykehusleger som mente at det ikke gikk ann å være kvalm og kaste opp etter uke 14) så har hadd 2l i.v 3dager i uken store deler av svangerskapet da jeg ble veldig dehydrert gang på gang, så lang 7sykehusinnleggelser, men får ul med full vekstkontroll på sykehuset jevnt nå for å passe på at lillebror vokser rett tross min HG.
Men nå blir det ikke flere svangerskap her i huset, legene og sier at kroppen min ikke burde gjennom flere slike svangerskap med mye vektnedgang på kort tid, nesten nyresvikt pga dehydrering, tap av utrolig mye muskelmasse og en del andre komplikasjoner pga HG.

Å være konstant kvalm er det noe av det verste som finnes under en graviditet og man forstår det ikke før man har opplevd det selv!

Hold ut, ikke annet å gjøre dessverre.
I mitt 1 svangerskap bodde jeg i sengen i 9 mnd. Kastet opp 8 av de...

I dette var jeg bare småkvalm og uggen frem til uke 20, og kommer når jeg blir xtra sliten, men bare blåbær iforhold...

Sender deg en klem

Huff jeg er bare kvalm i ny og ne men ingen oppkast og jeg syntes det er slitsomt, føler virkelig med deg. Håper det blir bedre

Huff, føler med deg. Selv var jeg "bare" kvalm til ca uke 20, er nå i uke 30 og tenker av og til at det må være for godt til å være sant at kvalmen er borte..Jeg husker jeg var innstilt på at det ikke ville forsvinne, og var på god vei til å utvikle depresjon. Så vil bare si hold ut, og du får prøve å tenke at det er bare en liten del igjen, og at det verste er tilbakelagt!

Back
Topp